A Honda legendás kalandmotorját teljesen megújították 2019 őszén. Az új, karcsúbb váznak, terepralis idomzatnak és a módosított üléshelyzetnek köszönhetően könnyebbé vált és agilisabb lett terepen, s tán ennél is fontosabb, hogy az új üléshelyzet jobb talajfogást is eredményezett.
Hiába kifejezetten magas motor, elvégre az ülésmagassága 850/870 milliméter, tesztünkön kiderült, hogy a keskeny kialakítás eredményeként könnyebben talajt ér a láb róla, mint az elődmodellről, sőt összevetettük egy korábbi, három centivel ültetett változattal is, és ugyanez az eredmény jött ki. Szintén komoly előny az ezres felmenővel szemben, hogy nagyobb teljesítményű, Euro5-ös erőforrás dolgozik benne, amitől érezhetően nyomatékosabb, rugalmasabb a motor.
Emellett megkapta a hattengelyes inerciaérzékelőhöz társított kipörgésgátlót és a kanyar-ABS-t, megújult továbbá a dupla kuplungos erőátvitel vezérlőegysége, ami a motor dőlésszögét is figyelembe veszi fel-, illetve visszakapcsoláskor, valamint szintén újdonság volt az Apple CarPlay® alkalmazással, valamint Bluetooth®-kapcsolattal ellátott, színes, 6,5”-os, érintőképernyős TFT-kijelző.
Emellett már tényleg csak hab a tortán az alapáron kínált dupla LED-fényszóró és a sebességrögzítő - így lett teljes értékű túramotor az Africa Twinből. Aki esetleg nem találta elég lenyűgözőnek az alapmodellt, most vadonatúj fényezésekkel dobhatja fel, ugyanis a 2021-es modelleken megjelenik a sokak által kedvelt Pearl Glare White Tricolor színösszeállítás is, amely korábban csak a CRF1100L Africa Twin Adventure Sportshoz volt elérhető. Így aztán a HRC-rajongók sem panaszkodhatnak, hiszen endurójuk nemcsak tudásában, hanem megjelenésében is valódi terepmotor lesz.