A holland pályán szinte teljesen a papírforma szerint zajlottak le az időmérők, azaz Bayliss jó négy tizedes előny adta magabiztossággal vághatott neki a Superpole-nak. Továbbá az sem mellékes, hogy az ausztrál Ducatis a szabadedzés alatt felállított 1’38.629-es ideje új rekord az átalakított 4.55 kilométeres pályán. Mindezek ellenére sikerült elrontania a Superpole körét, s mivel Corser tovább javított köridején - egyedüliként bejutva az 1’39-es határ alá - be is gyűjtötte élete 37-ik pole pozícióját. Az első sorba került még Haga, Kagayama és Bayliss. A Suzuki tavalyi világbajnoka különösen örült a történteknek, hiszen egyrészt idén május óta nem indulhatott az élről, másrészt Assenben döntő lehet a jó rajtpozíció: „Nagyon fontos az első sorból indulni itt, akárcsak bármely más versenyen, mivel a pálya első szekciója 4-5 lassú kanyarból áll ezért elöl kell lenni máskülönben lemarad az ember. A gumik élettartama kulcsfontosságú lesz holnap, ugyanis a verseny második felére senkinek sem lesz jó a tapadása. Nagyon remélem, hogy nem fog esni holnap, mert az elrontaná a futamokat és a szurkolók örömét.”
Corser imái nem találtak meghallgatásra, másnap esett, ahogy kell. A rajt után Bayliss fordult elsőként, majd Corser, Kagayama és Haga. Ahogy telt az idő a vezető négyes kezdett teljesen elszakadni az üldözőktől egyedül Xaus diktált annyira félelmetes tempót, hogy szemmel láthatóan közelített hozzájuk. Természetesen a négyesen belül is ment az adok-kapok, amely során elsőként Corser csúszott a kavicságyba majd a kilencedik körben követte őt az addigra szinte teljesen felzárkózott Xaus is. Közben Haga átvette a vezetést és magabiztosan kezdett elhúzni, Bayliss pedig kétszer is kirongyolt a bukózónába de talpon maradt. Egészen pontosan a huszonkét körös verseny feléig, amikor egy vízátfolyáson kipörgött a Ducati hátsó kereke, ezt pedig már nem tudta megfogni. Bayliss távozásával egyidőben egy zöld motor kezdte határozottan fenyegetni a dobogós helyeken motorozó Pittet és Fabriziot. Az utolsó helyről induló Walker volt az. Újabb drámai fordulatként a bő húsz másodperces előnnyel vezető Haga is eldobta a vasat, ami olaj volt a tűzre a Kawasakisnál hiszen megcsillant előtte a győzelem reménysugara. Walker három körrel később mindent vagy semmit alapon be is tette a ZX-et a piros Yamaha mellé féktávon és átvette a vezetést. Pitt próbálkozott egy ideig de ezúttal nem volt ellenszer Walker ellen, aki 131 verseny és számos dobogós hely után végre győzni tudott ezzel hat év szünet után újra Kawasaki végzett az élen. „Azt hiszem Craig Jones erre mondaná, hogy ’Átélni az álmot!’ A warm up végén kihagyott a gyújtásom és a motoron is változtatnunk kellett, szóval bejöttem a boxutcába és a mezőny végéről indulhattam. A csapatom azt mondta: ’Maradj nyugodt és add a legjobbad. Hosszú a verseny.’ Amikor az első kanyarban kimentem a pályáról gondoltam magamban ’Na ez tényleg jó hosszú verseny lesz!’ Aztán csak a táblámat figyeltem és próbáltam elkerülni a bajt, a motor tényleg nagyon jó volt.” – nyilatkozta Walker.
Dobogóra jött változatlanul Pitt és Fabrizio, majd mintegy ráadásként az utolsó körben előzve Nieto ért be negyedikként Abe és Neukirchner előtt a másik talpon maradt Kawasakin. Jellemző a verseny drámai alakulására, hogy mindössze a mezőny fele ért be, igaz, ők legalább mind pontot kaptak.
Csókot érdemelne
A második futam ugyan jobb körülmények között zajlott, de eseményekben nem sokkal maradt el az előzőtől. Corser és Haga már az első kanyaron sem jutott túl ráadásul ideiglenesen kivonták a forgalomból Toseland-et is. Ebből Bayliss jött ki a legjobban, aki Kagayamával, Pittel és Xaus-szal együtt meglépett a mezőnytől. A négyes mögött azonban újra feltűnt egy zöld motor ezúttal Nietoval a nyeregben. Fantasztikus agilitással már a tizenegyedik körben megelőzte Xaust, két körre rá Pittet és az azt követőben már Kagayamát is ledúrta a második helyről. Ám az időközben kissé ellépő Bayliss túl nagy falatnak bizonyult, és ugyan Nieto keményen jött fel rá de túl sokat kockáztatott és mikor már majdnem támadópozícióban volt, hibázott és kiszaladt a fűre. Ezzel három helyet vesztett de ott folytatta, ahol abbahagyta és öt körrel a vége előtt már újra Kagayamát szorongatta a harmadik helyért. Az utolsó előtti körben aztán sikerült is megelőznie a japánt így begyűjthette élete első dobogós helyezését. Bayliss tisztán nyert Pitt előtt, Kagayama pedig maga mögött tartotta Xaust a befutóig. Ezzel Bayliss előnye pont száz pontra nőtt az immáron második 232 pontos Toselanddel szemben így már-már csak matematikai esélye van a többieknek a VB cím tekintetében. „Szerintem az első versenyt meg kellett volna állítani, mert túl sok víz került a pályára. A végén láttam, hogy bajba kerülök és a hátsó gyors balosban túlságosan belül mentem majd elcsúsztam. A motor hátulja megelőzött, a telemetria szerint 210 km/nál átdobott a kormányon és annyi volt a versenynek. Ezzel szemben a második verseny az első pár kör után elég könnyen alakult. Nagyon örülök, hogy végül így alakultak a dolgok, de őszintén szólva Assent mindig is amolyan szeszélyes hullámvasútszerű pályának tartottam és a véleményem ma sem változott.” – mondta Bayliss később. A nulla ponttal záró Haga harmadik a pontversenyben, Pitt pedig megelőzte a hétvége másik nagy vesztesét Corsert.
Bayliss 100 ponttal vezet
A szupersport géposztály sem úszta meg az égi áldást, így Charpentier hiába nyerte kitűnő idővel az időmérőt Curtain előtt, az időjárás rendesen bekavart a versenyre. A rajtnál Parkes jött el a legjobban, egyedül Sofuoglu volt képes némileg tartani vele a tempót. A harmadik körben Harms nyitotta az eséssorozatot, egy körre rá Parkes csúszott ki az élről. Ezzel Sofuoglu előtt hatalmas lehetőség nyílt, amivel élt is, míg mögötte az üldöző csapattól idővel elszakadó Curtainnek a Suzukis Andersennel gyűlt meg a baja. A verseny felénél piros zászlót kaptak, majd fél órával később újrakezdhették az egészet. A felállás akkor sem változott, Sofuoglu ugyan nem tudott ellépni de az összesített időt tekintve jókora előnyre tett szert, míg mögötte Curtain küzdött Andersennel. A befutóra sem változott a sorrend, a török titán győzött, Curtain pedig második helyével hét pontnyi előnnyel vezeti a pontversenyt a dobogóról épp csak lecsúszott Charpentier előtt. Amennyire eldöntöttnek tűnt a Supersport bajnokság az év közepéig, valószínűleg annyira szoros lesz a finis. Legközelebbi futam Németországban lesz a szeptember 9-i hétvégén az Eurospeedway-en. - torro
Kapcsolódó anyagok:
Superbike Misano: Bayliss és Pitt győzött, Corser bukott