Átfogó felmérést készített a Motorcycles Data a 2021-es szezonról, és arra kereste a választ, hogy melyik volt a világ tíz legmeghatározóbb motormárkája az elmúlt esztendőben. A rangsorolás alapja nemes egyszerűséggel az eladott motorok száma.

A világ motorpiaca 2021-ben

A két legfontosabb megállapítás, hogy továbbra is a Honda a piacvezető márka, ám előnye egyre fogy a feltörekvő gyártókkal szemben. A másik, amit kiemeltek a szerkesztők, hogy igazi fordulópont volt 2021 a motorozás történetében, ugyanis

két elektromos motorokat készítő cég, nevezetesen a Yadea és a NIU is felzárkózott a tíz legnagyobb, egyszersmind legtöbb motort és robogót értékesítő vállalat közé.

Hozzátették, hogy különösen a NIU szárnyalása volt meghatározó, ugyanis a társaság eladásai egy év alatt 72%-kal (!) nőttek, ami egyben azt jelenti, hogy az itthon is elérhető NIU volt a világ leggyorsabban fejlődő motorgyártója.

a-vilag-motorpiaca-2021-ben
Továbbra is a Honda vezeti a listát, de piaci részesedése több mint öt százalékkal csökkent egy év alatt

Az össztermelés meghaladta a 2020-as szintet, de még mindig nem érte el a 2019-est, ugyanakkor elemzők egyértelműen arra számítanak, hogy a növekvő kereslet okán a következő öt évben folyamatosan új rekordokat dönt majd a világ motorpiaca.

a-vilag-motorpiaca-2021-ben
Tavaly a NIU volt a világ leggyorsabban fejlődő vállalata: a társaság 72%-kal tudta növelni eladásait, holott csak 2022-ben érkeznek az igazi nagyágyúk, mint például a 110 km/órás végsebességű, mégis A1-es jogsival vezethető RQi

Ami a márkák sorrendjét illeti, a Honda uralja a piac közel harmadát, egymaga értékesítette a kétkerekűek 29,9%-át. Ez jól hangzik, ám tavaly még 35,5% volt ez az érték, azaz látszik, hogy egyre inkább előretörnek a korábban kevésbé meghatározó gyártók. Második helyezett a kínai Yadea, jóllehet, a vállalat sikerében nagy szerepet játszott, hogy a kínai állam anyagilag támogatta az általa gyártott robogók értékesítését, ami alaposan felpörgette a forgalmat.

a-vilag-motorpiaca-2021-ben
A „négy nagy japán” közül a Honda (1.), a Yamaha (4.) és a Suzuki (8.) került be a legjobb tízbe 

A dobogó harmadik fokát a Hero happolta el, nyomában a tavaly meglepően nagy, 15,7%-os fejlődést bemutató Yamahával. Őket követi a Bajaj, a TVS, a Haojue, a Suzuki, a mexikói Italika, valamint a már említett NIU. Hogy mennyire nehéz bekerülni a legjobb tízbe, azt remekül mutatja, hogy a NIU kereken egymillió (!) járművet értékesített 2021-ben – ezt kell hát túlszárnyalni annak, aki 2022-ben szeretne csatlakozni a világ tíz legmeghatározóbb motormárkájához.