A Honda Gold Wing első változata 1975-ben mutatkozott be, és csakhamar a luxustúrázók egyik ikonjává vált. Az eltelt hosszú évek során bizonyította, hogy a kategória egyik legjobbjaként tekinthetünk rá, pályafutása során mérete és összlökettérfogata is folyamatosan nőtt, egyúttal a minőség és a kényelem terén is egyre magasabbra tette a lécet. A piac és a felhasználói igények azonban változnak, s természetesen ezzel a Honda is lépést tart, így aztán fejlesztőcsapatuk teljesen újragondolta a típus koncepcióját.
Hat henger, több erő, de szerényebb tömeg
A kétkerekű mozgatásáról továbbra is hathengeres, kimagasló teljesítményt és forgatónyomatékot nyújtó boxermotor gondoskodik, mely hengerenként négyszelepes Unicam hengerfejeket kapott. Noha a hajtómű erősebb lett elődjénél, a gép tömege jelentősen csökkent, hiszen modellváltozattól függően akár 48 kilogrammal is könnyebb lehet elődjénél, és erőforrása méretben is alulmúlja őseit, hiszen az új motornak és váznak köszönhetően sokkal kompaktabb lett. Ez természetesen a kezelhetőség terén is javára vált, a gép minden eddiginél fordulékonyabb és kezesebb, miközben a menetkomfort, a hőelvezetés és az aerodinamika is jelentősen javult.
Arra törekedtünk, hogy a Gold Wing megmaradjon luxusmotornak, de sokoldalúbb legyen a korábbi nemzedékeknél. Az új változat városi használatra és túrázásra egyaránt tökéletes, és nagyobb élvezetet nyújt, mint valaha. Tervezését egy üres lappal kezdtük el, és azokat a hardvereket, illetve szoftvereket alkalmaztuk, amelyek a modern motorosok számára fontosak. A Gold Wing továbbra is a Honda zászlóshajója, és nagyon büszkék vagyunk rá, hogy új fejezetet nyitottunk a modell történetében - mondta Mr. Yutaka Nakanishi, a 2018-as GL1800 Gold Wing fejlesztésének projektvezetője.
A jármű dobozszettjének teljes befogadóképessége 110 literre változott, de két zárt bukósisakot továbbra is kényelmesen elnyel, a boxok a rajtuk elhelyezett gombokkal vagy az intelligens kulccsal nyithatók. Az üzemanyagtartály kapacitása négy literrel kevesebb lett, tehát 21,1 literrel számolhat a pilóta, ám tekintve, hogy a fogyasztás csökkent – a gyári adatok szerint a típus 5,6 liter naftát éget el száz kilométerenként –, a hatótávolság nem változott.
Kényelem és felhasználóbarát kialakítás
A vezető előtt prémium színvonalú műszeregység feszül, ahol a műszereket enyhén megdöntve építették be, hogy mélységérzetet keltsen az óracsoport. A hétcolos, színes, folyadékkristályos kijelző nemcsak a navigációs és az audiorendszer adatait osztja meg, hanem a HSTC és a futómű beállításaira is lehetőséget ad, mindezt úgy alakították ki, hogy gyorsan és könnyen leolvasható legyen.
Ilyen extrákkal csábít tehát az új Gold Wing, az már csak hab a tortán, hogy minden idők legvonzóbb színválasztékát állították össze a régi-új modellhez. Az idomzat felső része sötétebb tónusú, ennek állít kontrasztot a világosabb, texturált alsó traktus. A két árnyalat határát jelöli a kidolgozott nyereg, ami kiváló minőségével és különleges kárpitozásával hívja fel magára a figyelmet.
Honda GL1800 Gold Wing 2018 - Műszaki adatok
Erőforrás: Folyadékhűtésű, négyütemű, 24 szelepes, SOHC-vezérlésű, hathengeres boxermotor
Összlökettérfogat: 1833 cm3
Szelepek száma hengerenként: 4
Furat x löket: 73 mm x 73 mm
Sűrítési viszony: 10,5:1
Max. Csúcsteljesítmény: 93 kW (126,48 LE)/5500 f./perc
Max. Legnagyobb forgatónyomaték: 170 Nm/ 4500 f./perc
CO2 kibocsátás:
Gold Wing és Gold Wing ‘Tour’ MT verzió: 128 g/km
Gold Wing ‘Tour’ DCT-vel és légzsákkal: 131 g/km
Olajmennyiség: 4,4 liter (MT)/5,6 liter (DCT)
ÜZEMANYAGBEFECSKENDEZŐ-RENDSZER
Porlasztás: PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező
Üzemanyagtartály befogadóképessége: 21,1 liter
Üzemanyag-fogyasztás: 5,6 liter/100 km
ELEKTRONIKAI RENDSZER
Indítás: Integrált Indítógenerátor (Integrated Starter Generator - ISG)
Akkumulátor típusa és kapacitása: 12 V/20Ah
Generátor kapacitása: 12 V/120 A
ERŐÁTVITEL
Tengelykapcsoló felépítése:
MT: Nedves, többtárcsás tengelykapcsoló spirálrugókkal, kuplungasszisztenssel és nyomatékhatárolóval
DCT: Hidraulikus, olajfürdős, többtárcsás, olajnyomás alatt álló
Váltó felépítése
MT: Hatfokozatú, lábbal kapcsolható (szorzófokozattal és elektromos tolatófokozattal)
DCT: hétfokozatú, Séta üzemmóddal (előre-hátra)
VÁZ ÉS FUTÓMŰ
Vázszerkezet: Présöntésű, alumínium hídváz
Méretek (hosszúság x szélesség x magasság):
Gold Wing
Hosszúság: 2475 mm
Szélesség: 925 mm
Magasság: 1340 mm
Gold Wing Tour
Hosszúság: 2575 mm
Szélesség: MT 925 mm/ DCT 905 mm
Magasság: 1430 mm
Tengelytáv: 1695 mm
Villaszög: 30,5°
Utánfutás: 109 mm
Fordulókör sugara: 3,4 m
Ülésmagasság: 745 mm
Szabad hasmagasság: 130 mm
Menetkész tömeg:
Gold Wing: 365 kg
Gold Wing Tour: 379kg (MT)/383 kg (DCT)
FELFÜGGESZTÉS
Elöl: Dupla lengőkaros
Hátul: Pro Link
KEREKEK
Elöl: 130/70 R18
Hátul: 200/55 R16
Felniméret elöl: 18 x MT3,5
Felniméret hátul: 16 x MT6,0
FÉKRENDSZER
Felépítés: Elektronikus szabályozású, kombinált ABS
Elöl: Két 320 mm átmérőjű, 4,5 mm vastag tárcsa hatdugattyús, úszóágyazású féknyergekkel és szinterbetétekkel
Hátul: 316 mm átmérőjű, 11 mm vastag tárcsa háromdugattyús féknyerggel és szinterbetétekkel
Elérhető színek:
GL1800 Gold Wing – Matte Majestic Silver
GL1800 Gold Wing Tour – Candy Ardent Red és Pearl Glare White
GL1800 Gold Wing Tour DCT-vel és légzsákkal – Candy Ardent Red/Darkness Black és Darkness Black Metallic