Az ilyen-olyan híresztelések után immáron tényként kezelhetjük, hogy a Suzuki 2022 végén hátat fordít a MotoGP-nek. Jóllehet, láttunk már ilyet, hiszen nagyjából tíz éve is kivonult a márka a gyorsaságimotoros-világbajnokságról, majd 2015-ben megint felvette a fonalat és 2020-ban vb-címet is szerzett. Azóta viszont nem igazán szalad a szekér – valószínűleg ez volt az oka a mostani döntésnek is.

A GasGas válthatja a Suzukit a MotoGP-ben

Égetően nagy szüksége lenne az Apriliának az így felszabaduló két helyre, azonban a pletykák szerint az olaszok a jelenleg Yamahákat használó RNF-fel lépnek frigyire és indítanak két szatellitmotort, a Suzukikat pedig a KTM helyettesítheti, mégpedig GasGas-fényezésű motorokkal. Ez kettős előny lenne az osztrák márkának, hiszen így már hat gépe lehetne ott a rajtrácson, ráadásul komoly hírverést csaphatna az immáron 700-as, rendszámos modellekkel előrukkoló spanyol márkának, mely szintén a KTM tulajdonában van.

a-ktm-es-a-gas-gas-valthatja-a-suzukit-a-motogp-ben

Ha ez a forgatókönyv valósul meg, az komoly érvágás lesz a Yamahának, hiszen gyakorlatilag „hátvéd”  nélkül marad a márka, holott a tavalyi világbajnokot adó istállóról van szó, melynek égetően nagy szüksége van a fiókcsapatoktól érkező adatokra, információkra.