Az egész hétvége talán legnagyobb meglepetése ebben a géposztályban mégsem Vale rutingyakorlata volt, hanem Casey Stoner szereplése. Az ausztrál srácnak mindig is feküdt Losail. Tavaly a 250-eseknél győzött a sivatagi pályán de kevesen hitték volna, hogy átnyergelve az ezresekhez mindjárt a szezon elején megszerzi az első rajtkockát és vezeti a versenyt is majd’ a feléig. Végül ugyan „csak” az ötödik helyen ért be, de megmutatta, hogy vele komolyan számolni kell. „Nagyszerűen rajtoltam és tényleg jól éreztem magam elöl, csak a saját dolgaimra figyeltem. Ahogy fogyott az üzemanyag, képtelen voltam tartani a tempót a csökkenő hátsó tapadás miatt. A fizikai kondícióm is szerepet játszott ebben, ugyanis nem éreztem magam 100 %-osan. Azt hittem jobb eredményt is elérhetek ma. ... Mikor Valentino megelőzött az élen, nem voltam meglepve, hiszen ez csak idő kérdése volt. A verseny második felében jót meccseltem Loris-szal és Gibernauval.” – nyilatkozta minden idők második legfiatalabb MotoGP pole pozíciósa.
Körvonalazódni látszanak az erőviszonyok
Valentino Rossi pedig tényleg jött. Noha csak a hetedik helyről, de szokásától eltérően jól rajtolt és már az első körben a harmadik helyért csatázott Capirossival majd Stoner és Hayden után vetette magát. Az amerikai hondással pár igen kemény előzést is bemutattak, és ahogy Stoner lassult, mindketten meg is előzték. Hayden kemény ellenfélnek bizonyult, de ahogy eddig szinte mindig, most sem tudta a hétszeres világbajnokot maga mögött tartani, így Rossi megérdemelten győzött. „Nagyszerű futam volt – kemény, de épp ezért volt akkora élmény. Az M1-em nagyon jól ment ma – ahogy a verseny haladt, a tapadásom csökkent és a vibráció teljesen megszűnt így gyors tudtam lenni a végén. Noha a verseny leggyorsabb köre a harmadik köröm volt, ez is mutatja, hogyan működik az M1-em. Ez a győzelem fontos a bajnokság szempontjából de még fontosabb volt mentális szempontból számomra és a csapat számára.”
Kifőztek valamit
Hayden mögött nem sokkal futott be a két Ducati. Capirossi és Gibernau szinte végig tartották egymás közötti sorrendjüket a verseny folyamán, noha Gibernau csak az utolsó körökben tudta megelőzni Stonert. A Ducati-Bridgestone páros Qatarban eddig nem volt túl sikeres versenytávon, de úgy látszik, a japán gumigyárban tényleg kifőztek valami egyszerre tartósat és tapadóst, így a gyártók versenyében fel is jöttek a második helyre.
A futam egyik leglátványosabb jelenete minden bizonnyal John Hopkins dühkitörése volt, aki a hűtőrendszer meghibásodása miatt idő előtt kiállni kényszerült a nyolcadik helyről. Hopper miután letámasztotta a GSV-R-t a pálya szélén, jól meg is rugdosta a kamerák szeme láttára. Hopkins idegállapota érthető mivel állítólag 13 (!) Suzuki-blokk adta be a kulcsot idén Qatarban és Vermeulen is kiállt később a verseny folyamán. Mindenesetre a Suzukinál már a MotoGP-ből való kiszállás gondolatával foglalkoznak. A Kawasaki sem volt sokkal szerencsésebb, ugyanis De Puniet bukott, míg Nakano csak a tizenegyedik lett. A japán a ZX-RR alsó fordulatszámnál való hirtelen reagálásával és az ebből fakadó itteni tapadáshiánnyal magyarázta a szerény eredményt.
A 250-eseknél a már hírül adott magyar-olasz csoda történt, Locatelli a harmadik lett a Team Toth Apriliájával mégpedig egy kavicságyban tett látogatás utáni csodálatos hajrának köszönhetően. Az élen Lorenzo és Dovizoso vívott komoly harcot és ismét a spanyolnak jött ki a lépés.
A nyolcadlitereseknél megtört a jég. Újra Bautista győzött és megszakította a több éve húzódó sorozatot, mely szerint két egymást követő futamon mindig más nyer. A spanyol srác ezúttal Kallio, Gadea és Pasini személyében kapott komoly küzdőtársakat ám végül tetemes előnnyel nyert, míg a cseh Pesek most újra a tavalyi formáját hozta és bukott. Talma tizenegyedikként ért célba, mivel még mindig nem találja a tökéletes összhangot új Hondájával. Tóth Imit a technika ördöge hátráltatta mivel egy idő után érthetetlen okból magától csökkenni kezdett az Aprilia fordulatszáma, hiába húzta Imi a gázt. Ettől függetlenül Imi jókedvű volt és örült Loca és a csapat sikerének.
Következő verseny április végén lesz Törökországban, ahol tavaly Melandrinak sikerült megvernie Rossit és Haydent. Ez eddigi két futamból úgy tűnik, idén ez nem fog megismétlődni, bár jó lenne Marcot újra az élvonalban látni. - torro
Kapcsolódó anyagok: