Komoly mérföldkő volt a Yamaha Motor történetében az 1976-os XT500 megjelenése, hiszen ennek kedvező piaci fogadtatása adta az ötletet, hogy ne csak hagyományos terepmotorokat, hanem a sivatagok raligépeit idéző modelleket is csatasorba állítsanak. Jóllehet, a távol-keleti mérnökök az elbeszélések szerint szkeptikusok voltak, ám a nyolcvanas évek legelején belefogtak a nagy hatótávú és szabad hasmagasságú motor fejlesztésébe, majd a nagyjából kétéves munka végén, éppen harminc évvel ezelőtt piacra dobták a legelső Ténérét.
Kiválóan időzítettek, hiszen akkoriban a Párizs-Dakar rali a mainál is nagyobb népszerűségnek örvendett, így a rétegmodellnek gondolt Ténére a márka egyik húzóneve lett, és tíz év alatt több mint hatvanezer darab talált gazdára belőle.
Azóta megannyi tagot számlál már a Ténéré modellcsalád, sőt éppen a napokban mutatták be a família legifjabb sarját, a 700 World Rallyt.
Természetesen ezúttal is a Hungarian Ténéré Owners Club szervezi a hazai találkozót, mint oly sok hazai rendezvényt korábban. Még van idő felkészülni, ugyanis július 14-én kezdődik a háromnapos buli, azonban aki ódzkodik a sátorozástól, annak nem ért sietni a regisztrációval – amit itt tehetsz meg –, ugyanis a szobák és az önálló faházak csak korlátozott számban elérhetőek.
Miként írták, az árak visszafogottak, hiszen a háromágyas faházak is csak 17 500 forintba kerülnek a két éjszakára, és a díj a homokos partú Körös-toroki Partfürdő korlátlan használatát is tartalmazza. Hogy milyen programokkal készül a klub a vendégeknek, arról a találkozó hivatalos oldalán olvashattok részleteket.