Ma délelőtt jelentette be a Yamaha, hogy hamarosan megérkezik a szalonokba a népszerű Ténéré 700 legújabb változata, a továbbfejlesztett Ténéré 700 World Rally. Ez a kifejezetten terepezésre készült modell számos ponton eltér az alapkiviteltől, beleértve az egyedi fényezést és a spéci felfüggesztést is.

yamaha-tenere-700-world-raid-2023-bemutato
Yamaha Ténéré 700 World Rally

Megjelent az új Yamaha Ténéré 700 World Rally

Már messziről látszik, hogy a raliváltozat pillekönnyű Akrapovič kipufogót kapott a gyári alkatrész helyett, és az is szembetűnő, hogy a World Rally lényegesen nagyobb hatótávú, mint névrokonai. Ez főként abból fakad, hogy két részre osztott, 23 literes üzemanyagtartály nyeli el a naftát, és a tankot a legendás Yamaha ralimotorok színére fényezték.

yamaha-tenere-700-world-raid-2023-bemutato
Természetesen személyre szabható az ABS működése: választhat a vezető, hogy csak az első vagy mindkét kerék megcsúszását kontrollálja a segédlet, sőt akár teljesen ki is kapcsolhatja a blokkolásgátlót

A felfüggesztés sem maradt érintetlen, elöl 43 mm-es csúszószár-átmérőjű KYB villa segít (föld)úton tartani a motort, míg hátul külső gáztartályos központi rugóstag felel a kezelhetőségért – mindkét futóműelem bőséges, messze 200 mm feletti rugóúttal büszkélkedhet.

yamaha-tenere-700-world-raid-2023-bemutato
Kiemelték, hogy a keskeny, lapos nyereg kialakításánál az volt az elsődleges szempont, hogy ne zavarja a pilótát állva motorozás, illetve súlypontáthelyezés közben

A gazdag felszereltséget  megkoronázza az ötcolos képátlójú, telefonnal társítható, színes TFT-műszeregység, a különleges World Rally kézvédő, valamint az egyedi Trophy Blue fényezés, mely messziről hirdeti, hogy napjaink leginkább terepképes Yamahája áll előttünk.