15-16 éves motorok ezek már......ami normális gazdánál nem lenne gond, de sok a suttyó, aki csak megveszi, használja, ha szar akkor kókányol és eladja...ne ez ennyi idő allatt hatványozódik s van baj.
Én amit most vetem, látom sok helyen siralmas állapotú.....van kókány itt ott.
Úgy, hogy most darabokra szedtem. És mindent szépen gyárira visszaalakítok.
Takaírtok, tisztítok, cserélek, karbantartok. Egyúttal jól át is nézem, hogy ne legyen gond jó darabig.
Leszedtem ezt a szívósort, a vákumcsöveket kitakarítottam, a gumi mempránokat is, pillangószelepeket, torkokat.
Aztán szépen a gumi alkatrészeket szilikonoztam, hagy fiatalodjanak meg kicsit, kapják vissza a rugalmasságukat.
Amit kellett szépen átolajozgattam. Ezzel elméletileg nem lesz baj egy darabig.
A szelephézagokat megnéztem, kipufogó oldalon volt határon, ott kicseréltem őket.
És akkor most jön még a teleszkóp darabokra szedése, kitisztítása, olaj és szimering csere.
Fékrendszer szétszedés, fékfolyadék csere, ránézek a karmantyúkra is......fékdugattyúkat megtakarítom.
És az alapok, gumicsere, olaj, olajszűrő, levegőszűrő csere.....
El lehet ezekkel játszadozni :D
Én a 954rr-nél kimértem a szervizkönyv szerint, nem egy bonyolult dolog. Ott nem volt vele baj.
Ha ennél meg még az órán keresztül megnézhető az még egyszerűbb dolog.....nézd meg az értékeket.
Végül is ez figyeli a gázállást, ezzel együtt a pillangószelep állását és számolgat, mennyi benya kell....akár e miatt is lehet hiba.....de feleslegesen ne cserélj, előbb nézd meg ez e a baj, ahogy korábban leírták a menüben diagnosztikálj....mert, hát azért van még pár dolog ami figyelget ezt azt.
Én amit most vettem 2002-est azt szétborítottam. A szívósort darabjaira szedtem, kitakarítottam.
A 954rr szívósorán nem volt ilyen karbisra emlékeztető gumimmbrános megoldás és előtte a rugós csúszkák amit a vákum mozgat.
alószínű ezért hívják fél injektorosnak :D
Érdekes.....olyan mint ha túl sok benzint kapna....és kevés lenne hozzá a levegő....
Kapd szét a tank alatt a vákumcsöveket, hátha piszkosak.....
A honda 600fs-nél volt olyan gondom, hogy előző tulaj bmc sportszűrőt tett bele, jól be is olajozta, a levegő az olajat vitte magával, szépen kiült a vákumcsőben és aztán volt gond, Fi világított és szenzor hibát jelzett + alapjáraton nem járt szépen a motor...
Szétkaptam, kifújtam féktisztítóval a csöveket, a sportszűrőt meg kimostam és kevésbé olajoztam meg.
Az után jó volt.
Érdemes lenne szakihoz fordulni a kérdéssel, ha a házi praktikák nem segítenek...... a yamaha world-öt ajánlom.... Kozmax jó szerelő.
Amikor kezdte beadni a kulcsot a generátor meg a fesszab.....hogy most melyik ölte meg melyiket, azt nem tudom........akkor volt ilyen tünetem, de az alapjáraton volt és ott beingott, ha húztad neki akkor nem. Szóval az a fordítottja ennek.
Raktam rá feszültség mérőt, figyelőt. Az mit mutat? Nem ingadozik be?
Lehet 15-20,000 km-t bírt a fesszab vagy a generátor?
Szerintem pucolas nem er semmit, mert alacsony fordulaton tortenik, ha valami nem stimmel a benzinnyomassal, az magas fordulaton jelentkezik leginkabb.
Szia!
Ez olyan tünet, amit szerintem egy dolog nem okozhat.
Az első, miszerint meghúzod a gázt és meginog az alapjárat.
Nálam az injektorsor pucolása megoldotta.
De érdemes lenne megnézni a TPS szenzort, akár a diagnosztikai menüben is, hogy a megfelelő értéket veszi e fel, min. gáznál és max. gáznál.
Ezt úgy tudod megnézni, hogy nyomod a reset és a select gombot egyszerre, közben rárakod a gyújtást. Addig nyomod, amíg meg nem jelenik a diag felirat. Majd megint megnyomod őket egyszerre, egészen addig, amíg meg nem jelenik az első menüpont. Az első pont a TPS... A lényeg, hogy mindig ugyanaz legyen a két végén az érték. Alul 15-17 között kell, hogy legyen, felül pedig 97-100. Ha ez rendben van, akkor legalább a TPS-t kizárhatod.
Üdv. Ádám
A hondánál volt olyan, hogy a benzinszabályzó vákumja átengedett és ömlött a hengerekbe a benzin ezért fulladt, ha húztad neki akkor ment, mert akkor kellett is neki a beömlő benzin. Ez hasonlít a jelenségre....ott 2 vákumcsövön folyt be a benzin az a 2 henger fulladt vagy leállt.
Másik ötlet, hogy mérd ki a fesszabályzót és a generátort...van e rendesen töltésed alapjáraton, nem e az a baj, hogy nincs töltés rendesen...bár akkor utána se nagyon akarna indulni, mert megenné az akkut.
Vannak erre szakik hátha nekik beugrik még valami....
Végül is benzin+levegő+szikra kérdése a dolog......ami nem túl bonyolult.....
Csak át kellene nézni, látni kellene.......
Akár fals levegőt is szívhat valamelyik hengernél.....a szívótorkok gumigyűrűjénél...az szokott kirepedni....vagy valamelyik vákumcsőnél.
Felnyitod a tankot, járatod a motort, odafújsza vákumcsövekhez, szívótorok gumikhoz egy kis féktisztítóspray-t és ha felpörög a motor fordulatszáma, akkor valahol valamelyik ki van repedve...
Sziasztok! R1 2003 ha huzgálon neki keményebben a gázt akkor el kezd az alapjárat ingadozni és van mikor le is áll... 3000ig nehezen megy utánna huz...de ha behuzom a kuplungot menet közben leáll.ekkor nehezebben is indul be. Várok vele kb fék orát és pöccre indul mintha mise történt volna...mi lehet ?
Én most ránéztem a 83.000 km-es blokkan a vezérműláncra, nagyon kicsit mozgott. Patron kiteker, beteker.....és olyan feszesen állt mint a huzat.
2002-03-as volt már pár, lánc csörgést soha nem hallottam.
Ezt vizsgalattal kell megallapitani.
A lanc nyulasat nem tudod addig, amig nem bontottad le.
A vezermulancfeszito eleg sok fajta r1 esnel hibas, akar 20e km nel is cserelni lehet. Ilyenkor csorog be a lanc inditasnal pl.
Aztan utlegelestol is fugg, hogy a lanc mennyire birja. Nincs konkret valasz a kerdesedre, de minimum a szelephezag ellenorzeskor kiderulnek ezek a dolgok.
Csepi ha nagyon bugyborekol lathatoan akor sajnos 100as hengerfejes .. de viszont megkerlek megegy trukre mielot szetbontsnatok tejesen ...a termosztatot vedki belole tejjesen es ugy ragd osze es probald neme nemnyit estulhevul... Viszont ha a tagulasi tartajba beleszagolsz es kipufogo gaz szagot erzel akor egyertelmu hengerfejes plusz ha alandoan sok bugyborek kerul a tartajocskaba
Én amit most vetem, látom sok helyen siralmas állapotú.....van kókány itt ott.
Úgy, hogy most darabokra szedtem. És mindent szépen gyárira visszaalakítok.
Takaírtok, tisztítok, cserélek, karbantartok. Egyúttal jól át is nézem, hogy ne legyen gond jó darabig.
Leszedtem ezt a szívósort, a vákumcsöveket kitakarítottam, a gumi mempránokat is, pillangószelepeket, torkokat.
Aztán szépen a gumi alkatrészeket szilikonoztam, hagy fiatalodjanak meg kicsit, kapják vissza a rugalmasságukat.
Amit kellett szépen átolajozgattam. Ezzel elméletileg nem lesz baj egy darabig.
A szelephézagokat megnéztem, kipufogó oldalon volt határon, ott kicseréltem őket.
És akkor most jön még a teleszkóp darabokra szedése, kitisztítása, olaj és szimering csere.
Fékrendszer szétszedés, fékfolyadék csere, ránézek a karmantyúkra is......fékdugattyúkat megtakarítom.
És az alapok, gumicsere, olaj, olajszűrő, levegőszűrő csere.....
El lehet ezekkel játszadozni :D