Te tarsadalmi elismertsegrol beszeltel nem egy szuk retegrol.
Amugy minden kocsiban benne van az a deformálódó kormányoszlop ami miatt utkozeskor nem szur at a kormany.
de ha ma 100 embert kerdezel hany vagja ra ezt?
A társadalmi elismertség, és a társadalmi ismertség - főleg hogy generációs különbségek vannak a két személy között - két nagyon különböző kategória. Az átkosban a technika történet oktatása, főként a külföldre szakadt zsenik tekintetében megakadt Teller Edénél meg Szilárd Leónál.
Barényi Béla, akiről Stuttgart-ban utca van elnevezve. Magyar családnevű mérnök, aki sajnos nem vallotta annyira magyarnak magát (Pozsonyban született). Ő aki alkotta azt az autót egy Cseh kollégájával együtt, amit majd Herr Porsche bogarasított.... AKi X éven keresztül vezette a Mercedes passzív biztonsági fejlesztőrészlegét.... Röviden fejből ennyit.
Ki a f--- az a Dancsó Péter?
Ahogy olvasgattam, a történelmet, arra jöttem rá , hogy mi mindig bekaptuk-bekapatták velünk! Ezt elmondhatja az olyan is akiket (vagy 800 000-eket,a "naaaaagy szu"-ba vittek 8-10 éves jutalomüdülésre, és vagy visszajöttek, vagy inkább nem sokan.!! És még szeretni is kellett volna őket a naaagy megszabadítókat !!
Nameg,ha azt mondod valakinek hogy Barényi Béla,akkor nez kerekedo szemekkel hogy ki?
De az hogy Dancso Peter rogton ravagja ki az.
Pedig mekkora kulonbseg van.Na ekkora a tarsadalmi elismertseg.
Na igen,mekkora bullshit.
Plane hogy lehet tudni mekkora rajongo tabora van egy Messi-nek vagy Ronaldo-nak,mennyire betegre keresik magukat.Mennyire ismertek,elismertek.
Es melle teszem Robert Shiller vagy Branko Milanovic-ot.Akiket azert a kutya se tudja kik.
Társadalmi elismertségben a jogász áll elől és az orvos hátul? Ez egy orbitális butaság. Ha egy kicsit belegondolsz, megérted. Mivel érsz el többet a saját boldogulásod érdekében, ha ismersz egy jogászt, vagy ha ismersz egy orvost? Na? Leesett már? Ez abból az egyszerű okból következik, hogy akinek van egészsége, az szeretné azt megőrizni és egyszer lesz beteg is..meg úgy kb. mindenki a környezetében. Hazánkban az orvosok állnak a társadalmi elismertség csúcsán és kb. ott is fognak maradni. Csak gondolj bele azon egyszerű ténybe, ha kocsit akarsz venni, mint ügyvéd milyen kedvezményt is kapsz rá? Mert orvosi kedvezmény az ugye van, ha esetleg nem tudnád. A közgazdász a mezőnybe nem tudom hogyan került egyáltalán bele, kb. 0 a megítélésük a társadalomban, sokan azt sem tudják mit csinálnak. A mérnök az mindig is elismert volt, legyen az kb. bármilyen szakirányú, kb. a jogásszal egy szinten vannak, én nem tenném semmivel hátrébb. Értem én mit szeretnél sugalmazni, de amíg például a paraszolvecia szinte törvényszerű és az ugye nem a közgazdász meg a jogász zsebekben landol, addig a felsorolásodnak nincs létjogosultsága.
Szergej és Iván a két avantgárd művész részegen üldögél egy kávézó teraszán a Pigall-on.
-Iván, mi lenne ha ideszarnék az asztalra?
-Ne tedd, nem értenék a művészeted.
Véleményem nem baloldali médiahatásból született. Mutatok egy gondolatmenetet, talán lesz akinek tetszeni fog és vagy akár egyet is ért vele:
-Rangsorold a mai Magyar viszonyok közt a következő "szakmákat" az úgynevezett társadalmi elismertségük szerint: jogász, közgazdász, mérnök, orvos. Társadalmi elismertséget írtam tudatosan, pedig szívem és eszem szerint társadalmi értékek írtam volna, csak az már egyéni és nem társadalmi.
-Az én ismereteim szerinti sorrend: jogász (ügyvéd, bíró, mindenféle köztisztviselő...), közgazdász (de lényegesebb, hogy a KÖZGÁZ-on aka Corvinus-on végzett) vagy orvos, majd legvégül a mérnök
-Melyik csoport tagjait keresik a világ munkaerőpiacán a leginkább a fentiek közül?. Úgy is mondhatjuk, melyiknek van a legnagyobb nemzetközi munkaerőértéke?
-Orvos/mérnök, közgazdász, jogász
Ilyen a viszony a hazai és nemzetközi értékrendek közt. Ebbe a nemzetközi elismertségi és értékrendbe illeszthető a foci is és máris látszik a "hobbi" ára és értéke
Ha az 5 millió munkaviszonyban lévő magyarra vetítjük, akkor koponyánként mindössze 60 ezer forintba került az eksön. Nem is olyan vészes.... ...szerintem elég olcsó "hobbi".
Javaslom, hogy a gyorshajtásokból befolyt összeget fordítsák kis méretű (pl Kakucs) pályák építésére. Ha minden megyében lenne egy, akkor lehetne hova menni csapatni, gyakorolni. A sok tanulóvezetőt is inkább ilyen pályákra vinném járműkezelést tanítani...
Amugy minden kocsiban benne van az a deformálódó kormányoszlop ami miatt utkozeskor nem szur at a kormany.
de ha ma 100 embert kerdezel hany vagja ra ezt?