Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nem dolgozom vele, Amikor szerintem nem kellően tisztát kéne hordanom, megfogadok egy tehertaxit.
Jaja, Glass Van, 6 személyes.
Az elválasztó lemez kipattintottam belőle, és kapott egy kis rácsot az üléssor fölé. Meg mélyládát.
Az üléssort én eddig kétszer-háromszor,amikor a motort kellett beletennem, de nem szeretem ezt a műveletet.
Volt benne még engedély nélküli 2+2 ülés hátul oldalt, tehát ha nagyon akartam/mertem volna, 10 embert tudtam volna benne szállítani. De aztán kiszedtem és lett az ülésekből pihenő a fakereskedő haveromnál.
Használom, csak keveset.
Volt idő, de idén is megcsinálom megint, amikor a gumikédereket is elhúzom és alatta is kinyalom, felszedem a padlóról a szőnyeget, de középen és a csomagtérben pl. rendes autószőnyeg van általam.
É én nem 15 ezrenként teszem bele, hanem évente, most karácsony körül szerintem max. 5 ezer volt benne.
A dögtoló igen, van papírom, műbizonylat, de a forgalmiban nincs benne. Rendőr egyszer baszogatott, éppen Recskre mentem a pulyákért valami erdei táborba, az autópályán keménykedett velem a pofa, hogy többet így meg ne lásson, mert elveszi a forgalmimat, de mondtam is neki, hogy biztosan így lesz, mert még szándékomban sincs soha többé arrafelé menni. De azért megkérdeztem, mi a baja vele, azt mondta, ha elütök valakit esetleg, akkor bele akad a lába és "megvonszolom".
Mondom, ha hazaérek és átülök a Kamaz bilincsembe mert azzal vállalkozom, és a 4-es lemezből hajtogatott lökössel kaszálok el valakit, az jó? Az jó, mert abba nem akadhat el senki.
Ebben is maradtunk.
Amúgy ha valaki odavalósi, egy, a rendőri lényének előnyét kihasználni próbáló tiszthelyettes volt, alacsony, szálkásított, nyári ingben, kecskeszakállal, baszatlan lányok kedvence lehetett. Az usa filmekben PONT az ilyennel kezdődnek a baszós-kardozós történetek.
Meg műszakira azért leveszem, jobb a béke.
Ennyire nem mentem bele a problémájába, de mivel vagy 20-25 év csinálja, gondolom tudja mit beszél. Lehet, hogy egy másik sebességváltó kiosztású autónál jó, de ennél így neki nem a legjobb. Nincs baj a motorjával, csak amikor lépésben visz tehert, akkor szerintem első sebességfokozatban halad. De ezt csak gondolom.
Meg nincs túlpakolva, max. a megengedett súlyig.
Még az a jó, hogy nem kötelező az influenza elleni védőoltás.
Mi lenne veled?
Ez azért nagyon durva fekete humor.. Hitler kérdezi a fogolytáborban a gyerekektől.
- Na gyerekek, ki evett ma a szépen?
Mindenki néz bután, mert 2 napja egyáltalán nem ettek.
-Na jó, aki viszont aki nem eszik szépen, annak nem jár csoki sem!
- Miért gyújtja fel minden évben a tűzoltó a kutyáját?
- Mert a törzskönyvébe az van írva, hogy évente kötelező oltás.
Sztalin kérdezi a gulag táborban a szomorú kislányt:
- Szeretnél minél tovább élni, kislányom?
- Igen, Sztalin bácsi!
- Na, akkor te a sor végére állj!"
Mi volt a rövidlátó turista utolsó mondata egy romániai erdőben tett túrán?
"- Mondja, maga mindig bundában szedi a málnát?"
De
Tessen mondani egyet
ez nem a viccek topik?
ezen mi már túl vagyunk sedu
az első d4d is sperres nincs is más előnye. Egy zajos konzerv doboz törpe embereknek.
Hát nem győzöm eleget nézegetni a képet megkockáztatom, hogy első generációs csőrös hájeszből ilyen patent állapotban nincs több az országban
Úgy látszik nagy becsben van. Dolgozól vele vagy családi kiránduló autó? Már csak azért kérdem mert látom ez egy glass van Nekem is ilyen volt a 75 lovasom. Az 6 személyes volt akkor még volt belőlle 9 személyes is Utánna jöttek a marhaságok az elválasztó ráccsal meg egyéb nyalánkságok. Én kihajítottam belőlle az üléssort és furgonként használtam
dinákat nem ismerem és nem tudom mi a motor benne
tied elég pikk-pakk álapotban van
Csak lemosod és törölgeted a ház előtt vagy használod is?
Akkor elmondom: Ezek igáslovak. Semmi törödést nem igényelnek 15 ezrenként motorolaj a szűrőkkel, 60 ezrenként diffi olaj, 100 ezrenként váltóolaj 150 ezrenként vezérlés. Semmi mást nem kér
az én autóm akkor nézhetett így ki amikor legördült a gyártósorról
Nálam semmi felesleges pippelés
Ha imó fele járok kap évi 2 mosást azt befejeztük a felesleg pénzherdálást
A döglökő papiros?
Értem, de az övében nincs sebváltó? nem tud ötödikből harmadikba visszakapcsolni?
Muszáj túlpakolva 50-nel ötödikben erőltetni?
Neki a D4D-s Dyna-ja van, tüzifát szállít. Elviszi mindenhol, csak amikor a mondjuk lépésben kéne haladnia közel teljes terheléssel, ott a baj. Volt neki szívó dizel akármilyen, azzal más volt a baj.
Nekem ez van:
hát ha már a kiláthatóságot hozod fel, azokat a homokozó lapát méretű visszapillantótükröket igazán válthatták volna egy megfelelő méretű osztott nagy látószögű tükörre. Nem ismerek még egy olyan autóm amin ennyi holttér lenne mint ezen A több mint 2x ekkora masteromon amin egy fasza jó tükör van biztonságosabban és pontosabban parkolok mint ezzel.
igaz az én autóm a gyári 117 lovához kapott még 20-at amikor hozzám került, viszont azt nehezen képzelem el, hogy a barátodnak ezt az autót bármikor is forgatni kell a gyári közel 300 nm-éhez
Akkora nyomaték tartalékkal rendelkezik ez a verda, ha tonna felett pakolsz rá sem lesz jelentős változás A rövid sebességek miatt még azt sem lehet mondani, hogy sokára jön át a turbólyuk 60 alatt nem kell visszaváltanom 5-ből Semmi visszaváltási kényszer nincs benne, mint a masternál ahol állandóan jár a kezem a darakavarón
Én ilyeneket huziválok vele több száz km-es távolságra azt ez sólyakocsistól 2 tonna két dologból veszem észre, hogy mögöttem van, 1 ha belenézek a tükörbe 2, ha emelkedően ránézek a hőfokjelzőre
A haverod szerintem valahogy lenullázta a turbót, (mentem olyan hajesszal nyílván nem vettem meg) másként nem tudom elképzelni, hogy azt forgatni kellene, pláne,hogy ennek a féltengelyén jeladó sincs a motorfordulat szabályozására mint a masternak( na azt tényleg forgatni kell) maximum az abs-é.
Igen a vízpumpa még gyári nekem i, azt mondta a szerelőm, hogy ők még soha nem cseréltek vízpumpát Hiace-n, de én benne hagytam a görgőket is, mert azt is mondta a szerelő, az ő úgysem úgy megy tönkre, hogy nyekk és kész, előtte azért egyre erősödő hangja van.
Én sajnos vagy szerencsére még nem tudom, túl gyakorlatias vagyok, az autóm nekem aztán tényleg fullban csak ennek a szempontnak lett alárendelve. Csapatni nem szeretek nagyon, lehet, nem is tudok jobban csak mint a kb. 30 évnyi autózás gyakorlata, a 77 ló még éppen megfelelő. A kiláthatóság, a pakolhatóság nekem előrébb van, habár amikor néha a munkahelyen a Superb-ben vagy a B220-ban ülök, azt eltudnám képzelni. Mondjuk a kötelező szerviznél már nem annyira.
És mondjuk egy 6. fokozat az tényleg jó lenne. Télben, latyakban soha nem használom, akkor egy télen 2-3-4 alkalommal inkább taxizom.
A barátomnak volt egy D4D-je, ő nem szerette, mert cuccolt vele, és ha nagy teherrel szar úton mert, akkor nem tudott vele lassan menni, mert kis fordulatnál nem volt nyomaték, de az kellett volna a teher miatt, ha meg tiporta a fordulat miatt, akkor meg szétbaszkodta az autót a rossz úton a nagy sebesség.
Hát az, hogy milyen a túlélési esély benne szerencsére nem tudom pedig több mint 20 éve ezeket a típusokat vezetem
ennek is oka van
Legelső autóm 17 évesen friss jogsival a 90-es évek elején egy warthburg tourist volt Azt hittem ennél több sz.pás már nem érhet engem autóval
Aztán lett egy vw-en Na akkor megtanultam hol lakik a jóisten Szerintem azóta vannak idegrángásaim és azért van lebénúlva az arcom egyik oldala és élek felemás lebiggyesztett szájjal Akkor azt hallottam,hogy a toyota autók jófélék bár az alkatrész elég borsos áron van Hát vettem egy 550 ezer km-errel leselejtezett mentőautó hájeszt 700 ezer km-errel adtam el nigériába vagy hova a fenébe vitték, hozzá nem kellett a motorjához nyúlni. Onnantól nem is igen variáltam a típusokat és egyet sem azért adtam el, mert nem bírtam már a szervízköltséget Egyedül a sima szívó 75 lovast nem szerettem bár az is meg volt 3 évig.
Szögezzünk le néhány tényt azért autóval kapcsolatban. Bár azt is érdemes tudni, ki milyen igényeket támaszt egy autóval szemben Nos nekem a legfontosabb egy autónál, hogy igénytelen legyen. Ne legyen szervízigénye, álljon mindíg harcra készen és sehol ne hagyjon ott Engem a kényelmi meg vezetést segítő parasztvakítások teljesen hidegen hagynak Nekem még a fordulatszámmérő is luxus mert semmi szükségem rá, nem is értem minek bele. A régiben legalább nem volt bár a helyét sem szolgálta semmi
Nekem az első egy tömpe orrú volt. Azt váltotta 1996-ban a csőrös nálunk csak az európai verzió ismeretes. utánna jött a 2,5 túrbó majd a d4d. Az utolsó szériát 2006-ban adták ki 2010-ig volt gyártásban majd nem tudom,hogy miértlevették a palettáról.
A 2006-os szériának a teszt címe így hangzott, hogy : vissza a múltba és nem hazudtak. a 96-os modelhez képest sem kívül sem belül nem változott az autó Na jó az eleje egy kicsit rondább lett Már akkor is borzalmasan elavultnak számított rajta minden Én tudom melyik típus között mi a különbség, mert mind használtam. Az utolsó széria lett végül is a legjobb konstrukció Javítottak a futóművön, kapott egy speer diffit, csendesebb lett az autó és kapott egy kiválló motort. A kasztni ettől függetlenül ugyanolyan csumpi maradt mint a 10 éves elődje Az, hogy már az újakba raktak legalább manuális klímát az már nagy fejlődésnek számított ennél a típusnál
Fogyasztását egyiknek sem mondanám túl jónak az én lábamhoz képest A váltók rövidek és az 5 sebesség kevés. A legnagyobb hátránya mégis csak a hátsó kerék meghajtás. Bár már nincsenek azok a nagyon havas jeges telek mint régen voltak így kíbírom az évben azt a max két hetet, meg, hogy önzáró lett a diffi segít valamennyit. Ezt a típust úgy képzeltem volna fejleszteni, hogy kap egy 6-os váltót( akkor 120-nál nem 3400 forogna) meg egy fronthajtást Persze ezt megoldották, úgy, hogy jött egy konszern utód fiattal, nisannal talán pözsóval együtt és ezeket meg iskapta csak már a motor lett citroen
Ha visszatekintek a múltba és egyértelműen nem számolom bele a kötelező olajcseréket meg vezérléscseréket akkor ki merem jelenteni, hogy 20 év alatt nem költöttem 300 ezer ft-ot szervízre az autó hibájából. ( saját balfaszságom miatt igen de az nem az autó hibája ) Mondjon valaki egy más típust ami tudja ezt utánozni
Mondják, hogy drága hozzá az alkatrész Hát nagyon drága 2 éve kuplungszettem volt 32 ft tárcsástól, szerkezetestől, kinyomó csapágyastól. Tavaly cseréltem a második vezérlésemet 36 ezer volt a szettgörgőstől Itt nem kell vízpumpákat meg fél autót lecserélni egy vezérléskor mint a bmw aminek ez a móka 4 kiló
Kuplungnál sem kell kettőstömegűt cserélnem egyszerűen azért mert nincs benne És részecske szűrővel sem bíbelődtek a fejlesztők Ráadásul nem nagyon kell hozzá venni semmit akkor drága az alkatrész
Ez a típus egy teljesen csumpi autó egyszerű mint a vonatfütty. Egy szervíz igény nélküli fapados
Ne is. Csak szarabbat vehetsz.