Az a baj, hogy téligumi hiányában nem csak magadnak, hanem másnak is kárt tudsz okozni. Mondjuk az eléd lépő gyalogost egy satufékkel meg tudnád menteni, így meg elütöd a hosszabb fékút miatt.
Vagy valamiért az előtted lévő satuzik egyet (mert valamiért muszáj) téligumival, te meg hátulról belécsúszol.
Az viszont nagyon érdekes hogy pl az osztrák bérautók, most a céget biztosan nem fogom megmondani, 4évszakossal szerelo az autóit. Akkor csak nem olyan szarok azok a gumik.
a toyotán is egy 8 éves téligumi van és hibátlan, persze lejárjuk nyáron mert nincs értelme tárolni de nem repedezett
szerintem a jövő évet még simán kibírja
télen szar időben meg ott az astra, azt olcsóbb életbentartani
Na, pont a pécsi taxis jó barátom mondta, hogy egy téli gumit 2 télen át használ max, mert a 3. télen már érezhetően öregszik. Mondjuk ő elvállalja hófúvásban a Donátusra fel és Orfűre átvezető utakat, amik rohadt meredekek.
De még gumis szakik szerint is 5 év után érezhetően öregszenek el a gumik, megfelelő tárolás mellett.
Nekem is van 14 éves téli szettem sok mintával, olyan kemény, hogy kíváncsiságból fent hagytam nyárra és 10.000 km alatt nem kopott 1 mm-t sem a minta.
Init amúgy egy hólánc pont kisegítette volna, másnapra meg annyi a hónak.
Mindenki azt hiszi, hogy Szibériában lakunk, de már régen nincsenek olyan havak, mint a 90-es években voltak, amikre még emlékszem én is.
Akkor a tied valami kívételesen jól sikerült téli mert bármerre nézek az 5 esetleg 6 éves téligumik kivétel nélkül repedezettek és kemények. Hiába a helyes tárolás.
És a hólánccal hogy akarsz menni országúton, értelmes sebességgel? A jó téli gumi pótolhatatlan... nyárival egy közepes emelkedős pécsi utcán nem tudtam fel-le menni hóban... a téli gumival meg észre sem vettem.
Amúgy ezt az "5 év elöregszik" ezt honnan szeded? 12 éves a téli gumim, nincs már olyan, mint egy új, de 100x jobban használható a nyárinál. Tárolás zárt sötét helyen, mert igazából az UV baxxa el a gumit.
Ha megnéznéd ezt a gumit, eszedbe nem jutna, hogy ilyen öreg... puha, minta is még vagy 5-6 mm, és szép fekete
A téli gumi sokkal jobb téli körülmények között, én csak a nagy pánikot bagatellizálom el, meg a túlmisztifikálást és rettegést, ami ebben a témában van.
azért nem olvadt el az a hó napokig még az utakról se, jó régen volt nem emlékszem mikor de ilyen 20+ centis esett le egy délután-este
kurva jó volt benne motorozni mert a talaj nem volt fagyos és tapadt rendesen
Utólagosan már eső után köpönyeg a téli gumi vétel. Ilyen esetekre kell 2 db hólánc a hajtott kerékre, aztán másnapra elolvad a hó és ennyi volt a nagy pánik.
Én azt nem veszem észre hogy a nyári szarabb lenne hidegben mindaddig amíg nem vizes az út. Hidegben vizes úton csak úgy szánkózok a nyárival ha fékezni kell. Ezért inkább előbb fel szoktam rakni a télit és tovább van fent de ígyis megöregszik az állásban
Nem KériLaci vagyok aki a priussal is el tudja melegíteni 10fokban a télit
én akkor vettem amikor több mint másfél óra volt 20km-ről hazamenni
este 10 ig lett volna munka hazaküldtek mindenkit 9-kor mert extém fos idő volt
amíg a parkolóból kiálltam az volt kb 15 perc csak állt az astra és ment az eleje jobbra balra de előre nem nagyon akart
volt egy sózott útszakasz azon mertem menni ilyen 40es tempókkal, utána egyes alapjárat hazáig, ha csak egy kicsike gázt is nyomtam már csúsztam lefelé az útról
amúgy egy újszerű 10 éves téligumi télen jobb mint egy új nyári télen, ha a nap nem éri nem öregszik túl gyorsan
Nézd meg a mintákat ezeknek a 4évszakosoknak, olyanok mint egy téli vagy esőgumi. Én a néhek miatt van hogy be kell menjek nyáron is füves esetleg saras helyre, nyárival csak kaparok.
Az ország 1/3-a nyárival megy télen is, egy másik 1/3-a meg télivel megy nyáron is, ami a hőségben elmelegszik és ugyan úgy csúszik. Mégsem az abroncsok miatt vannak a balesetek, hanem eléhajtások, figyelmetlenségek, volánnál elalvás.
Túl van ez aggódva meg misztifikálva.
Követési táv, oszt jó napot, ne aggódj, nem velem fogsz koccanni.
0-fok körül már nagyon észrevehető a téligumi előnye a nyárihoz képest tapadásban. De tudnám értékelni ha egy kopott nyárigumis fillérszopó jönne belénk télen.
Az éves 20.000 km-t javarészt országon belül nyomom le, ekkora havak 10 évente egyszer vannak, akkor is max 2 napig tart, márciusban addig se! Erről ennyit.
Olyan ez, mint a horgászat, mindenki a 100 kilós harcsára készül, aztán közben szart se fognak.
Nagyjából 5000 km-t megyek egy téli időszakban, egy téli gumit 10 év alatt koptatnék el, de 5 év után azok is kukák.
Öreg Tália, télen is kopott nyári gummával - tudod még ezt fokozni? Egyébként nem csak úri passzióból vesz az ember téli gumit, hanem mert fejlettebb országokban kötelező - már ha oda is akarsz menni, nem csak a falu szélire
A nyári gumi egyébként -5-10 fokban olyan kemény, mint a bakelit - meg kb. úgy is tapad. Az való igaz, hogy néha van ilyen hideg, meg néha nagy hó - de ha az ember pont ezeken a "néhákon" baxxa oda az autóját, akkor nem vígasz...
Itt egy kicsit kalandos március vége. Akkori fotó, mikor épp lezárás előtt még fel tudtam menni az M5-re, és úgy haza. Kíváncsi vagyok, mire mentek volna a nyári gumisok..
latyak néha van, abban meg bármivel szar menni ha nem téli
nekem megérte, még a fos asztrára is
az első havas akció után megvettem, felnin van ha esik felteszem
Vagy valamiért az előtted lévő satuzik egyet (mert valamiért muszáj) téligumival, te meg hátulról belécsúszol.
Tudod: nincs baj, amíg nincs baj!
szerintem a jövő évet még simán kibírja
télen szar időben meg ott az astra, azt olcsóbb életbentartani
De még gumis szakik szerint is 5 év után érezhetően öregszenek el a gumik, megfelelő tárolás mellett.
Nekem is van 14 éves téli szettem sok mintával, olyan kemény, hogy kíváncsiságból fent hagytam nyárra és 10.000 km alatt nem kopott 1 mm-t sem a minta.
Init amúgy egy hólánc pont kisegítette volna, másnapra meg annyi a hónak.
Mindenki azt hiszi, hogy Szibériában lakunk, de már régen nincsenek olyan havak, mint a 90-es években voltak, amikre még emlékszem én is.
Amúgy ezt az "5 év elöregszik" ezt honnan szeded? 12 éves a téli gumim, nincs már olyan, mint egy új, de 100x jobban használható a nyárinál. Tárolás zárt sötét helyen, mert igazából az UV baxxa el a gumit.
Ha megnéznéd ezt a gumit, eszedbe nem jutna, hogy ilyen öreg... puha, minta is még vagy 5-6 mm, és szép fekete
kurva jó volt benne motorozni mert a talaj nem volt fagyos és tapadt rendesen
Nem KériLaci vagyok aki a priussal is el tudja melegíteni 10fokban a télit
este 10 ig lett volna munka hazaküldtek mindenkit 9-kor mert extém fos idő volt
amíg a parkolóból kiálltam az volt kb 15 perc csak állt az astra és ment az eleje jobbra balra de előre nem nagyon akart
volt egy sózott útszakasz azon mertem menni ilyen 40es tempókkal, utána egyes alapjárat hazáig, ha csak egy kicsike gázt is nyomtam már csúsztam lefelé az útról
amúgy egy újszerű 10 éves téligumi télen jobb mint egy új nyári télen, ha a nap nem éri nem öregszik túl gyorsan
Ez hó.
Neménvoltam.
Túl van ez aggódva meg misztifikálva.
Követési táv, oszt jó napot, ne aggódj, nem velem fogsz koccanni.
Olyan ez, mint a horgászat, mindenki a 100 kilós harcsára készül, aztán közben szart se fognak.
Nagyjából 5000 km-t megyek egy téli időszakban, egy téli gumit 10 év alatt koptatnék el, de 5 év után azok is kukák.
A nyári gumi egyébként -5-10 fokban olyan kemény, mint a bakelit - meg kb. úgy is tapad. Az való igaz, hogy néha van ilyen hideg, meg néha nagy hó - de ha az ember pont ezeken a "néhákon" baxxa oda az autóját, akkor nem vígasz...
Itt egy kicsit kalandos március vége. Akkori fotó, mikor épp lezárás előtt még fel tudtam menni az M5-re, és úgy haza. Kíváncsi vagyok, mire mentek volna a nyári gumisok..
nekem megérte, még a fos asztrára is
az első havas akció után megvettem, felnin van ha esik felteszem