Lánc kérdések:
1. Sok motoron látom, hogy a lánc görgői fénylenek, mintha alig lenne rajtuk bármiféle kenés. Én mindig fújkálom, általában fekete az egész láncom, a görgők futófelülete is a zsírtól. Melyik a helyes "karbantartás"?
2. Van-e értelme a lánc tisztításának, növeli-e a lánc élettartamát, vagy a zsírba ragadt port úgyis kidolgozza a láncszemek oldalára? Mert azt vettem észre az eddigi motorjaimon is, hogy a görgők felülete szép sima és zsíros, a koszt pedig a láncszemekre hordja ki.
Így szezon elején gondoltam letisztítom a láncom, de ha nincs fizikai haszna, akkor nem vacakolok vele.
Látom már a különbséget, mégsem ez volt amit néztünk, hanem a sima, ami azért szolidabb és inkább félúton van a terep és az utcai között, mert valahogy az arany közép utat kellene megtalálni. Az eddigi utcai gumikhoz képest ez is előrelépés lenne terepen és ebből van 120 / 180 is:
a bmw-kwn caak pr4 gt-t használtam, az x11-n pr3, angel....
a nyomaték és a tömeg mindig fűrészesre veszi a hátsót, ha hajtod... utána meg szépen visszakopik normál túra tempónál. de ezt bármely gumival meg tudom csinálni
A 70-esnek az eleje szerintem simán jó egy utcai motorra ha az ember le akar menni néha az aszfaltról, a hátulja is jó viszont ha több a terep akkor a rocks lenne a jobb. Mai helyzetben inkàbb a terep lenne a tuti csak az a baj hogy a rocksból nincs 180 csak 170 nekem meg 180-as a gyári
Az a vicc, hogy én félig meddig komolyan is gondolom, mert a tkc70 jó alternatíva lehet, legalábbis a tkc80hoz képest, amivel már két éve nyomja az egyik Inazumás barátom és bizony élvezi is annak minden előnyét terepen, főleg ha Erdély vadregényes helyein motorozunk. Viszont a tkc80 puszta látványa is átlépi a fájdalom küszöböm, de a 70-el próbálok barátkozni, mert muszáj lesz ha tartani akarom a lépést... persze ha így halad a helyzet idén a 70-80%-os Roadsmart 3 se kopik el.
Ok, rákerestem. Pályagumi nekem nem kell.
Én világ életemben szar gumikkal mentem, nem most fogok váltani
Az volt vicces, hogy a Dunlop D103 ArrowMax diagonál gumival jártam ki a Hungaroringre a régi CB-vel. Senki nem hitte el hogy ez tud tapadni, mert amúgy elég kemény túrás gumi volt 20-30ezret is elmentem vele. De egyrészt a motor súlyához képest elég keskeny gumi miatt szerintem mégis csak a keményebb gumi volt az előnyösebb, másrészt meg frankón összeszedte az első körben a többiek gumi darálékát és akkor már ez is tapadt annyira hogy a lábtartó tövig kopjon
Havernak is ilyen a gyári a cb500-on, most 12000es szervizen cserélték le. Az szerintem a jótól messze van, bakelit kemény csúszós gumi, 2éves az övé.
Az n-teces amivel mehetsz 1,4baron is és fasza. D211-212-213, TT. Jelenleg talàn már csak a 213 van a piacon, esetleg a 212, sok sok keverékben.
Milyen az n-tec-es?
Nekem Dunlop D222 Sportmax a gyári gumi.
Igazából teljesen jó volt ez nekem, arra amire használtam, jól kezelhető a csúszása is, leszámítva hogy gyorsan kopott a közepe, mert 95% város vagy országúti egyenesekben mentem.
1. Sok motoron látom, hogy a lánc görgői fénylenek, mintha alig lenne rajtuk bármiféle kenés. Én mindig fújkálom, általában fekete az egész láncom, a görgők futófelülete is a zsírtól. Melyik a helyes "karbantartás"?
2. Van-e értelme a lánc tisztításának, növeli-e a lánc élettartamát, vagy a zsírba ragadt port úgyis kidolgozza a láncszemek oldalára? Mert azt vettem észre az eddigi motorjaimon is, hogy a görgők felülete szép sima és zsíros, a koszt pedig a láncszemekre hordja ki.
Így szezon elején gondoltam letisztítom a láncom, de ha nincs fizikai haszna, akkor nem vacakolok vele.
Soha nem csúszott meg egyik sem, vizes úton, szakadó esőben sem, pedig ott is volt tempó
a nyomaték és a tömeg mindig fűrészesre veszi a hátsót, ha hajtod... utána meg szépen visszakopik normál túra tempónál. de ezt bármely gumival meg tudom csinálni
Mint tapadás, mint futásteljesítmény.
Bátran merem ajánlani!
Michelin Pilot Power 2CT-t nézegettem.
Én világ életemben szar gumikkal mentem, nem most fogok váltani
Az volt vicces, hogy a Dunlop D103 ArrowMax diagonál gumival jártam ki a Hungaroringre a régi CB-vel. Senki nem hitte el hogy ez tud tapadni, mert amúgy elég kemény túrás gumi volt 20-30ezret is elmentem vele. De egyrészt a motor súlyához képest elég keskeny gumi miatt szerintem mégis csak a keményebb gumi volt az előnyösebb, másrészt meg frankón összeszedte az első körben a többiek gumi darálékát és akkor már ez is tapadt annyira hogy a lábtartó tövig kopjon
Az n-teces amivel mehetsz 1,4baron is és fasza. D211-212-213, TT. Jelenleg talàn már csak a 213 van a piacon, esetleg a 212, sok sok keverékben.
Nekem Dunlop D222 Sportmax a gyári gumi.
Igazából teljesen jó volt ez nekem, arra amire használtam, jól kezelhető a csúszása is, leszámítva hogy gyorsan kopott a közepe, mert 95% város vagy országúti egyenesekben mentem.