Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A targoncás ini lehet 😃
És nem kell visszaolvasni se már🤣
Manapság már minden munkavégzéshez szakirányú végzettség szükséges... miért lenne kivétel a tgk sofőr?
olajat kerestek?
De jó nekik !
Nem, taxisnak kell taxis vizsga, de rajtuk kívül csak a 3.5t fölött kell bármilyen más papír mint a jogsi.
És nekik nem is kell GKI ? 🤨
Elég sokan vannak, taxi, futár, vállalati sőz szerinzem a furgonosokat is annak veszik hisz a többségük b jogsival dolgozik.
De kik azok a szgk.vezetők?
Ettől persze igazad van. 😁
Mondjuk van benne egy csalás, pont a tgk sofőröké egy törvény miatt ami azt hiszem 2005 óta van nevezetesen, hogy adómentesen lehet kifizetni üzemanyagmegtakarítás címén a fizetést és talán a napidíjat is így a sofőrök 80%-a minimálbérre van bejelentve és a többi így jön természetesen a nyugdíj, betegállomány és a szabadság is minimálbér után van jár tehát a ksh ezt nem hiszem, hogy méri fizetésként így a valóban kézhez kapot nettó munkanapokon azért több mint egy szgk vagy furgonsofőré persze óriási abszórás hisz aki hajlandó 3-5 hónapot megszakítás nélkül kint tölteni az milla fölött kap míg aki nagyjából normál munkaidőben dolgozik az alig többért mint egy targoncás.
Felolem,az ilyenek kuzdjenek a garival wang papa oldalaval.
Ha a hodda is kinyuvad az meg csak bonusz.
Múltkor témáztatok itt a sofőr bérekről... sztem a köcsög vasutasok nem érdemelnek ennyit, a kamionos sokkal nehezebb meló...
https://totalcar.hu/magazin/ko...
Nekem a japo jarganyok toltottek 13,8 V-al, a tobbi azert kicsit tobbel. A mos-fet meg olyan 14,3-14,5 kozott a kinai bizbasszal merve.
már nem emlékszem pontosan de a töltés után vissza kell venni a feszültséget
pl nekem 54 a töltés és 48 a szinten tartás a li-ionnál
valami okos ember számolta ki hiszek neki 😁
küldött mindenféle ábrákat mit hogyan kell
legjobb kenne egy smart shunt ami méri mennyi megy ki-be és úgy tölt, állítólag sokkal több ciklust bír az akku
ami mondjuk egy lto-nak ha ad 15-20%pluszt az 3-5 év élettartam növelés is lehet
szóval lazán 20+ év napi kisütés mellett is

vettem aktív balanszert pár nap alatt helyrerakta az akkut azóta 0,002 volt a max eltérés, most ki van kspcsolva hogy lássam ha valami gyengélkedik
A generátor kimeneti feszültsége 14,5V +/-0.25V
Én ezen a 14,4V-on csodálkozok, nekem eddig minden járművem 13,8V-ra töltött és nem volt soha gond az akksival, ez is amúgy az akkugyártók utasítása. 14,4V-ra ciklikus územben lehet tölteni, amikor ezt eléri le kell állítani a töltést nem lehet ezen a szinten tartani, ami egy járműben nem nagyon valósul meg.
Amiket én néztem LTO cellát annak 1.9-2.8 között kell lennie a cella feszültségének. (2.4 a nominális)
Ha 6 cellát sorba kötsz, akkor 11.4-16,8V között boldog lesz az akku egy ólom akku helyén.
Kell rá egy olcsó balanszer, meg esetleg lehet rátenni egy L-C szűrőt, és akkor a tranzensek miatt sem kell aggódni.
Ja hát tudom hogy szarul érinti az akkuboltosok megélhetését, ha egy akku sokáig működik, ezért nem szeretik a lítiumot, de ez engem annyira nem izgat. Kapott esélyt, hogy eladjon nekem, de nem élt vele.
Az meg hogy konkrétan ez a linglong akku mennyire tartós? Örülj neki hogy az én pénzemen derül ki. 😘
De erről éppen elég sok anyag van fenn a neten, és nem panaszkodtak rá, úgyhogy egy próbát megér, nekem.
Fogalmam sincs hogy bírja a töltési csúcsokat, majd kiderül, de más is használja Hondában. Feszültség szintek rendben vannak. 14,4-re korlátoz a Honda elég precízen, az akkunak 15V fölé nem szabad mennie.

Amúgy a hozzád hasonlóknak soha nem adok előleget. Rendelni én is tudok kínából. 😘
Amikor a Parkside-okkal kínlódtok fúrásnál elgondolkodok ! Én így furkálok ! 30m hosszú , 60 vagy 80cm-es a palást , a fúrószár közepébe 125cm-es csövön megy a beton , mikor emeli ki a fúrógép ! Mikor kiemelte a fúrót megy a betonba a betonvas torony ! Szóval ha fúrni kell ,akkor fúrjunk brutálisan ! Ha nincs gebasz 15perc alatt kész van ! Tegnapelött egy fúró lentmaradt 15m-en ,mert leált a fúrógép ,benne a betonnal , a szervíz 2 nap alatt sem tudta elindítani ! 🙄
Na de ha ez langot vet, oda a jargany!
lto jó lenne mert egy akku kibírná a kocsi/motor élettartamát
csak a töltést kellene megoldani mert ezek nem szeretk ha totálba kapják a 14,4 voltot teljes feltöltésig meg utána is
Ha valaki hozzám jönne hogy egy 15-20ezres exide akku helyett noname kínait akar venni 35-40 ért akkor előleget kérnek rendezéshez,és vigyorogva adnám oda neki. 😆
Amúgy elvileg a motor toltescsucsait nem tudom hogy toleralja a csigcsong elektronika,oszt annyi.
Remélem nem tiltanak ki innen az offtopik téma miatt, de megdöglött a Hondában a gyári akku. Tölthető, meg feszültség megvan, de nem forgatja meg a motort.
Elmentem a helyi akkus boltba, gondoltam ha lúd legyen kövér tegyünk bele lítium akkut, aztán nincs vele több gond.
Csávó majdnem lehülyézett, de kézzel lábbal magyarázta hogy miért nem jó a lítium akku, és az ólmos mennyivel jobb, meg csak versenyzőknek éri meg, és amúgy is 80ezer forint lenne, ha lenne egyáltalán. A baj hogy ugye én foglalkozok ilyesmivel, és igazából már most is lítium akkuról indítgattam mert az volt otthon kéznél, csak gondoltam legyen egy rendes belevaló, ne gányolt.
Végül vettem egy rohadt drága lítium akkut, alig többért mint amiért ólom akkut akart nekem adni.
https://strade.hu/Skyrich-HJTZ...

Nem tudom meddig bírja, mert kb. olyan is mint a neve. Kínai, és szerintem félig üres a doboz 🤣 de a motort pöc röff indította a bolti töltöttséggel is.
Persze tudom hogy Parkside akku jobb lenne, de most csak erre futotta 😁

Mellesleg a lítium titanát (LTO) akku sem vészes már. Egy ilyen indító akku abból is össze lehet pakolni az ólmos helyére, aztán az még sem fika 2000 cilkust bír mint az LFP akku, az ólmos 50-200ciklusháoz meg pláne két nagyságrenddel tartósabb.
inkább ezt mint a covidot 😂 mellék hatása is kellemesebb és talán nem halálos
lehet valami vírust beszedtem 😂