Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Az iridiumos gyertyának valóban ezek az előnyei, és több kilómétert bír ki, nameg hogy 2500 forintért tudom adni darabját, így nem fogok gyári gyertyát belerakni ami 3100 forintoknál kezdődik!
Valószínűleg én sem adnék érte plusszpénzt, de ha olcsóbb, mint a gyári akkor nyilván nem gyárit fogok használni!
Teljesen parttalan a vita.
Sportszűrő kontra gyári szűrő. Mindennek ára van, ebből kell kiindulni, olyan nincs hogy mindenben jobb.
Nekem is van, még mielőtt rámolvasnák, de nem ebből élek a félreértések elkerülése végett. Vannak apró előnyei, apró hátrányai, de legmeggyőzőbb hogy nem kell 10 ezrenként 12 rongyos légszűrőt megvennem.
Önámítások ellen pár dolog....
A légszűrő felülete jellemzően nem nagyobb mint a gyárié, tehát a jobb áteresztőképesség rosszabb szűrés hatásfokot feltételez, de semmiképpen sem jobbat. Önmagában nincs ezzel sem gond, ha rendszeresen olajozva van, csak elrettentésképp a versenymotorokon semmiféle légszűrő nincs.

Örök élet....ez olyan jó marketingszöveg. Ilyen nincs, ilyet jogileg le sem lehet fektetni. Korrektebb lenne mondjuk 10 év gariról beszélni, a gondolkodó júzer kevésbé fog kételkedni.

Fogyasztásról. A motor fogyasztása általában gyári beállításokkal optimális. ha több levegőt enged a légszűrő akkor elszegényedik , és erőtlen lesz. Elvileg akár csökkenhet a fogyasztás, viszont önkéntelenül is jobban lesz forgatva motor, tehát oda az egész. Teljesítmény pedig önmagában csökkenni fog a növekedéssel szemben. Itt jön a szó szerint vett tuning, hozzá kell igazítani a karburálást, ezzel lehet közelíteni a gyári értékekhez, esetleg javítani is lehet rajta, de sose lesz meg a gyári fogyasztás növekvő teljesítmény mellett. További probléma, hogy látványosan változik a légszűrő áteresztőképessége idővel, ahogy telítődik szennyeződéssel. Megoldás a gyakoribb tisztítás, ismét egy macera. Macera mert nem zsiguli módon van szerelve, az ember nem szereli minden sarkon a tankot, légszűrőházat, egyebeket.

Tehát csak kompromisszumok árán van értelme a sportszűrőnek. A full tuningnak bizonyára része, de az ugye kompromisszum nélküli beavatkozás.

Valaki kérdezte a iridiumos gyertyát. Jelentősége nem abban van hogy keményebb anyag, hanem nagyon jó katalizáló tulajdonsága van, ezáltal az égést segíti. Iridium tulajdonsága hasonló a platinához. Csodák persze itt sincsenek, futótűzként megy az ige a neten hogy attól gyorsabb lesz, meg örök gari meg kevesebbet fogyaszt :) Full tuning esetén látom értelmét, mert nüansznyi többletet biztosan fog nyújtani (bizonyos áron), de arra versenygyertyák talán még jobbak:)

Most folytathatnám kipufogókkal meg hiper olajokkal, azt majd más topikban:)
Hellótok. Lenne egy 21es Dellorto karbim, a gond az hogy 50es Aprilia SRen van:(. Felesleges rá ekkora, akinek tuningolt mocia van jól jöhet neki.. Ha érdekelne valakit ELCSERÉLNÉM gyári SR karbira, vagy DEllortora 17-19ig. A karbim szerintem ránézésre elég ujnak néz ki, ugy vettem a mocit hogy rajta volt. Mindennap használom szal baja nincs. Ráfizetned nem kell. msn: dfc7@freemail.hu
Örüéök, hogy Te mondtad ki, hogy érdeled fűződik az eladáshoz.
1/2973328
Akkor kellene Te adj 1 telefonszámot és azonal felhívlak ok
Tísztító szet cíkszáma 99-5000.Ára 4.300 Ft +posta ktg.(1200 Ft)
Még 1 fontos kérdés menyibe kerülne
Név,Cím,tel.szám kell.
Hi
Te forgalmazol ilyen szűrőket Ha igen akkor kellene K&N szűrőhöz tisztító szett.
Hiba! 1.000.000 mérfőld.
A K&N szűrőre 1.000.000 km a garancia és az nem mese.Volt olyan szűrő, amit 4 év használat után cseréltünk ki, mert a széle megrepedezett.Nem marketing miatt írok it.De mindenki azt veszi ami kell neki.
Na most senki nem akar itt semmire rábeszélni senkit.
Mindenki a saját tapasztalatairól beszél, és csak jóindulatból akar segíteni a másiknak.

Nekem K&N légszűrőm van, abszolút elégedett vagyok vele.
Már másik topikban, meg talán ebben is leírtam előnyeit.
Még csak annyit tennék hozzá, hogy jó neked hogy te 2000 forintért veszel papírlégszűrőt.
Az enyémhez gyárit kellene vennem 10 ezer forintért ( bár ez szivacsból van).
2 szezononként cserélhetném.
Ehelyett vettem 16800 forintért egy K&N légszűrőt, amire 1 millió 600 mérföld gari van ( örök élet ), és 50 ezrenként kell tisztítani. Természetesen 5000-10000 kilóméterenként szoktam tisztítani, mert azért ezekre a dolgokra odafigyelek. És ez a szűrő hosszútávra szól, mert szerintem még 5 év múlva is szűrő lesz, ha nem hagyja az ember kiszáradni, meg normálisan használja.
Én (az én típusomra) 2000-ért veszek szűrőt (nem robogó) Igen 12000 km-ként. Még soha nem gondoltam arra, hogy ezzel próbáljam tuningolni a gépet.
Előre bocsátom jó dolog a sportlégszűrő, de nem városi használatra. Minek. Erősebb sem lessz annyival mint amennyibe kerül.
Apropó mennyi is? Ugy cuzamme, mosóval mindennel? Hányszor lehet mosni? Ne mondd hogy örökös, mert azt nem veszi be senki. Szóval mennyit is spórolok vele? Jó tudom vadállat hangja lessz... höhöhö, meg pszichoenergetikailag megnő allulról a nyomaték, és ha a fránya elektrónika nem húzná le, a 20 ezret is megpörögné... ..
Nem leszólom. Komolyan nem. Biztos nagyon jó is, sőt talán még a motort is kíméli, mivel könnyebben szív, talán tisztább levegőt. (eleinte, és főleg tisztítás után)
Csak azt nem értem, elhanyagolható elönyökért, miért kell hozzá nem értőket rábeszélni?
A sportlégszűrő szívóellenállása kisebb mint a papíré. Viszont csrébe hetente-havonta moshatod, vagy cserélhted... használat kérdése.****A K&N szűrőt csak akkor kell mosni amokor a gyárit kidobnál a kukába, szóval az nem hetente vagy havonta szoktad.Ha évente 10e km-et més az mx. 2-szer.

Mert a kosztól, amit kiszűr eltömődik és lefojtja a motort. A mosáshoz meg ne vizet használj, hanem légszűrő mosó olajat.***A K&N tisztító 4.300 Ft-ba kerül és min. 10 mosásra elég mert a motorkerékpár szűrője elég kicsi .

Ezért találták ki a nagyfellületü, és eldobható papírszűrőt.***A nagyfelületű papírszűrő kevesebb levegőt enged át mint a mosható sportszűrő.
A sportlégszűrő szívóellenállása kisebb mint a papíré. Viszont csrébe hetente-havonta moshatod, vagy cserélhted... használat kérdése. Ja hogy miért kell mosni? Mert a kosztól, amit kiszűr eltömődik és lefojtja a motort. A mosáshoz meg ne vizet használj, hanem légszűrő mosó olajat. Strapás dolog. Ezért találták ki a nagyfellületü, és eldobható papírszűrőt.
Gyári festékkel, alapozással, csiszolással, szórókamrával, és bizony lakk is kell hozzá, de ne hidd, még ekkor sincs nagy esélyed...
Gratula,gondolom jövőre már nem akarod használni.
a sport légszurö mire jo vagy mitt csinál az a fém kupos alaku a teteje lécci irjátok meg kösszi!
HElló mindenkinek!hogyan lehet olyan szint elérni a motorom mint a gyári festés?arra gondolok hogy veszek egy müanyagfestéket átkenem a motort attol még ilyen gagyi hatása lesz!van valami olyan anyag amit erre kell ráfujni és akkor szép lesz valami átlátszó lakk vagy vmi!segitsetek plz!
Persze, én meg akácmézzel kenem a láncot, és full szintetikus étolajat töltök a motorba
Hát nemtom, én imádom a kókány megoldásokat mert elég olcsók, ezért raktam be egy kartonlemezt a szűrő helyére. Csak bajlódni kell vele mert kb. 5 percbe is beletelhet mire méretre vágod faszán. És kartondobozt találtam a kuka mellett, valami tv-s doboz. Nekem bevált, a fogyasztás igaz több lett 2 literrel, de a motor hangja mindenképpen mélyebb lett
OK!

És a splitfire gyertyáról tud valaki valamit?

http://www.sparkplugs.com/spli...
Hi!

Nekem a gépembe Iridiumos NGK versenygyertya van.
Nyomatékosabb alulról. Jobban indul tőle, meg annyi még az előnye hogy sokkal több km-t kibír, mint a gyári társai, mivel az iridium egy keményebb anyag.
Amúgy vannak eladó gyertyáim.
Köszi!

Apropó iridium! Multkor a neten találtam ezt a gyertyatípust:
http://www.sparkplugs.com/spli...

erről mi a véleményetek? Elvileg több robbanás front keletkezik -- optimálisabb égés

Másik kérdés, mi az iridium értelme? Teljesítményben ér valamit vagy inkább a tartósság az erénye?