gyári guminyomás az csak egy kb. értéket jelent, mint például a gyári futóműbeállítás, nem ugyanaz lesz jó egy 100 kilós embernek és egy 50 kilósnak, a guminyomásnál ráadásul még bejön a képbe egy sereg tényező, ami befolyásolhatja, hogy mi lesz az ideális guminyomás NEKED. Utcára nagy általánosságban elöl 2,3 hátul 2,4 jó lehet, de ha például hidegebb van érdemes egy kicsit lejjebb menni pl. 2.2 2.3 hogy a gumi jobban be tudjon melegedni (ha alacsonyabb a nyomás, akkor puhább a gumi, többet mozog, így hamarabb felmelegszik) ez a logika viszont pont fordítva igaz pályamotorozás alkalmával, mert ott (az ideális körülmények miatt) a gumi nem csak hogy eléri az optimális üzemi hőfokát, hanem még túl is melegszik, így a benne lévő levegő is jelentősen kitágul ergó vészesen nő a guminyomás, ami kisebb tapadást jelent, ezért egy-egy pályanap előtt érdemes még hidegen 2.0-ra engedni elöl-hátul, ha még melegebb van és már 2:10 alatt hasítasz a ringen akkor még lejjebb is lehet menni, de ez már egy nagyon finom játék, függ a gumi típusától, a futómű beállításától a te stílusodtól, szóval rá kell jönni
Én Speciel kicsit pálya orientáltan használom a vasat. az én példám egyedi, a gumi amit használok nagyon puha nagyon melegszik nekem melegen 2,2-2,2 vagy 2,3 -2,3 ra jön ki.
Amúgy a hátsókba a normális emberek többet szoktak tenni :D.
Ugye mindenkinek jobban kopik a hátsó gumija, nekem évente 3 hátsó fogy el és 1-2 első........
Azért teszek kevesebbet hátulra, mert azok jellemzően jóval jobban melegednek, ugye ezt jelzi a hamarabbi elkopás, magasabb igénybevétel főleg v2-nél stb, bár ezt meg lehet cáfolni bizonyos gumiknál.
Lényegében a tanulság amit sokan nem figyelnek az h a gumi elég sokat tágul melegen, és ha túl fújjuk akkor elég kevés rész érintkezik az úttal ami katasztrófa.
Szia hát a nyomásról annyit h ki hogyan szereti nekem a hátsó 1,9 az első 2,1.
Vedd számításba ahogy melegszik úgy tágul a gumi.
én a lehető legpuhább utcai keveréket használom.
Am sztem az sok én soha nem fújtam annyira fel még az sv-t se pattogós kemény kesz.
Bár te tod......
Ha most megnézitek az időjárás előrejelző oldalakat, 20 fokot mutat majdnem és eső nélkülit...
így is lesz :) bízzunk benne. Eddig szerencsém volt a szervezésnél, remélem most is az lesz!
Naponta nézem az időképet, vajmi kevés javulást mutat ugyan..
Eddig péntekre zivatart ígért..
Nem tudom. Nagyon jó lenne Veletek motorozni!
Régóta várom a 20. i dátumot de ha beb@sz a retek idő, én maradok.
Nemrég lakom itt Mucsfán, így senkit nem ismerek még.
Jó volna pár motoros barátot szerezni.
Hétvégére 18 fokot mondanak, ha jön is eső, az max zápor lesz, esik kicsit azt már megy is tovább... és azt is mondták, hogy Pécs felé csak este jön.
Reménykedjünk a legjobbakba.
Na heló !
Eddig úgy van hogy bemegyek Szekszárdra, rég voltam a kilátónál,
meg aztán addig is motorozok. :)
Az időjárás, ami most egy kicsit aggaszt, mert lehülést, esőt mondanak 7végére..
Bár NE úgy legyen!
Aztán ha mégsem jön össze, majd megyünk máskor.
Itt a szezon ez a lényeg!
Ma megszenvedtem a kicsikével.
A 7végén motortakarítás közben észrevettem, hogy kirepedezett
a szelep mindkét kerékben, tőben..
Ma pedig meló után kiküszködtem a kerekeket és irány a gumis..
aki 1000 Ft ért kicserélte az öreg szelepeket.
Most már nyugodt vagyok, bár itthon kicsit nehézkes volt a meló, mert nincs első emelőm..
Kérdés: nem túl magas a hátsó 2,5 és az első 2,2bar?
Ennyire állította be..
Igen sajnos, ez miatt vagyok én is nagyon nagyon pipa... de lemondani nem fogom, mert lehet csak éjszaka, vagy délelött esik kicsit, délután meg ilyen szép idő lesz mint ma Pécsett, 18 fok, ez teljesen jó.
söpörtél szembe..
Talán az eső elől szöktél?
Én Speciel kicsit pálya orientáltan használom a vasat. az én példám egyedi, a gumi amit használok nagyon puha nagyon melegszik nekem melegen 2,2-2,2 vagy 2,3 -2,3 ra jön ki.
Amúgy a hátsókba a normális emberek többet szoktak tenni :D.
Ugye mindenkinek jobban kopik a hátsó gumija, nekem évente 3 hátsó fogy el és 1-2 első........
Azért teszek kevesebbet hátulra, mert azok jellemzően jóval jobban melegednek, ugye ezt jelzi a hamarabbi elkopás, magasabb igénybevétel főleg v2-nél stb, bár ezt meg lehet cáfolni bizonyos gumiknál.
Lényegében a tanulság amit sokan nem figyelnek az h a gumi elég sokat tágul melegen, és ha túl fújjuk akkor elég kevés rész érintkezik az úttal ami katasztrófa.
Persze mindenki maga érzi mi a tuti.
Vedd számításba ahogy melegszik úgy tágul a gumi.
én a lehető legpuhább utcai keveréket használom.
Am sztem az sok én soha nem fújtam annyira fel még az sv-t se pattogós kemény kesz.
Bár te tod......
Kíváncsi mennyi hornet lesz
Ha most megnézitek az időjárás előrejelző oldalakat, 20 fokot mutat majdnem és eső nélkülit...
így is lesz :) bízzunk benne. Eddig szerencsém volt a szervezésnél, remélem most is az lesz!
Eddig péntekre zivatart ígért..
Nem tudom. Nagyon jó lenne Veletek motorozni!
Régóta várom a 20. i dátumot de ha beb@sz a retek idő, én maradok.
Nemrég lakom itt Mucsfán, így senkit nem ismerek még.
Jó volna pár motoros barátot szerezni.
Hétvégére 18 fokot mondanak, ha jön is eső, az max zápor lesz, esik kicsit azt már megy is tovább... és azt is mondták, hogy Pécs felé csak este jön.
Reménykedjünk a legjobbakba.
Eddig úgy van hogy bemegyek Szekszárdra, rég voltam a kilátónál,
meg aztán addig is motorozok. :)
Az időjárás, ami most egy kicsit aggaszt, mert lehülést, esőt mondanak 7végére..
Bár NE úgy legyen!
Aztán ha mégsem jön össze, majd megyünk máskor.
Itt a szezon ez a lényeg!
Motoman köszönöm a választ!
Bonyhádnál csatlakozol vagy bemész szekszárdra? Én úgy terveztem,hogy Bonyhádon a lámpánál várok és majd becsatlakozom.
SVGyure : Nem gond, én is annyira szoktam fújni az SV-m! Ez az ideális neki.
A 7végén motortakarítás közben észrevettem, hogy kirepedezett
a szelep mindkét kerékben, tőben..
Ma pedig meló után kiküszködtem a kerekeket és irány a gumis..
aki 1000 Ft ért kicserélte az öreg szelepeket.
Most már nyugodt vagyok, bár itthon kicsit nehézkes volt a meló, mert nincs első emelőm..
Kérdés: nem túl magas a hátsó 2,5 és az első 2,2bar?
Ennyire állította be..