Én is köszi a részletes beszámolót. Anno, amikor én is keresgéltem a dobozok között, épp a konzolnál akadtam el, bár találtam egy olcsó megoldást rá, viszont jó randa lett. Két nyaralós túra után rájöttem, hogy nem kell ez nekem..(túl széles, túl nagy , és a szélcsatorna ( autópálya ) sem szereti Az utasomat is sikerült meggyőzni, hogy nem kell odakészíteni az egész nyári ruhatárát (inkább megígértem, hogy vásárolhat új holmit ha nagyon hiányzik majd valami ) Most már elég egy hengertáska és egy nem nagy tanktáska .
Hát a történet nem olyan egyszerű, leírom az egészet, hátha segít valakinek.
Amikor elkezdtem gondolkodni azon, hogy legyen doboz a puha táskák miatt biztonság és pakolhatóság, hely miatt, akkor az első gondom az volt, hogy nem akartam sem "buborék" sem "kocka" dobozt, mert szerintem elcsúfítaná a mocit. Szerencsére megtaláltam a Givi V35-öt, ami áramvonalas doboz és még valamennyire pont illik is a busához. Három változat létezik belőle (V35, V35 TECH (vagy más néven V35NT) és V35NTFL): https://www.givi.it/products/s...
Mivel azt tudtam, hogy mindenképpen szeretném fényeztetni, hogy ne üssön el a motortól nagyon, ezért az NTFL kiesett, mert fölösleges lett volna (mindegyik esetén a felső elem cserélhető és van vagy előre színezett gyári elem, vagy direkt fényezéshez szánt sima egyszínű fekete is). Aztán, mivel az index is fehér a mocin, ezért a TECH (NT) változat mellett döntöttem, mert annak fehér a fényvisszaverő betétje, nem piros, mint a simáé. A dobozokat a végülis Németországból rendeltem meg, mert ott olcsóbb volt, innen: https://www.fc-moto.de
A betéteket a fényezéshez a Shox-ban vettem, mert a németeknél nem volt plusz betét. A fényeztetést a Kövesdi Kft-nél csináltattam: http://www.autolakk.hu
Szerintem szép munkát végeztek, a gyári színkód alapján megcsinálták a megfelelő rétegeket szépen. Egy kicsit sötétebb mint a moci, de csak természetes fényben látszik. Ez a motor kopása miatt van vélhetően, meg nem hagytam ott náluk semmilyen elemet (mert nem tudtam), hogy ahhoz állítsák be. Egyébként is eltér a fém és a műanyag alkatrészek színe kicsit, szal nem vészes szerintem.
A konzol az már nehezebb ügynek tűnt. A Givi nem gyárt konzolt busához. Itt a fórumon érdeklődtem, hogy ki, hol csináltatott konzolt és beszéltem is az úrral, de nem sok jóval bíztatott, mivel a V35 hátulja nem egyenes, mint a többi dobozé, hanem ívelt, ami miatt be tud lógni az indexek alá és így nem szélesíti annyira a motort, jobban elhelyezhető, viszont ilyen konzolt nem nagyon csinált még egyediben senki, nincs hozzá mintájuk, így nem is nagyon akarják elvállani. Plusz a készített konzolok esetén az is felmerül, hogy egyrészt nincs hozzájuk kiegészítő index, a doboz pedig eltakarja a gyárit, ami szabálytalan, büntethetnek érte, másrészt a készített konzol csavarokkal van fixen rögzítve, tehát vagy állandóan csavarozgat az ember ha levenni/feltenni akarja, ami nem jó, mert előbb-utóbb a menetek elfáradnak és a vázban az nem jó, állandóan csavarrögzítőt használni szintén nem az igazi, plusz hosszú idő is a szerelés (viszonylag).
Szerencsére a neten keresgetve ráakadtam az SW-Motech konzoljára, amit direkt ehhez a dobozhoz készít és van második generációs busához is. Ráadásul ez a konzol bajonett záras, gyorscsatolós, 10 másodperc alatt le lehet venni, illetve fel lehet tenni mind a kettőt, ha nincs fent a gépen, akkor nem is látszik, hogy lenne valami konzol, csak abból, hogy a csomagháló rögzítő fülek helyén másik csavarok/fülek vannak. Plusz benne van a kiegészítő index is, ami így látszik, rendesen a busához való csatlakozókkal, szal nem macerás a felszerelése (csak a sárvédőidomot kell megfúrni, hogy a kábelt be tudd vinni a rendszámvilágítás alatt). Illetve lehet hozzá venni biztonsági zárat, hogy ne lehessen levenni a konzolt egy csavarhúzóval és elvinni dobozostól az egészet. Ezen kívül lehet takaró dugókat is kapni hozzá, ami a rögzítőfülek lyukait fedi be ha nincs fent a konzol, ezzel is szebbé téve a dolgot. Ez konzol: https://sw-motech.com/en/produ...
Ez a biztonsági zár: https://sw-motech.com/en/produ...
És ez a takaródugó: https://sw-motech.com/en/produ...
Ezt nem tudod megrendelni a németektől, mivel automatikusan a megrendelést átküldik a magyar hivatalos forgalmazónak és ők intéznek mindent, szal náluk lehet megrendelni őket. Ők a hivatalos SW-Motech forgalmazók: http://hpmotor.hu
Az egészet fel lehet szerelni egy-két óra alatt kényelmesen.
A konzolt és a dobozokat nagyon könnyen és egyszerűen lehet a felszerelt fülekre felrakni és leszedni. 10kg-ig terhelhetők a dobozok, 2x35l, szal szerintem ezzel már le lehet indulni messze is akár két emberrel is kényelmesen, ráadásul zárt, nem lehet lelopni, illetve alapban vízálló, szal ha valahol megállunk enni, vagy múzeumot nézni, vagy akármit, akkor nyugodt szívvel ott lehet hagyni.
Pár apróság, amibe belefutottam viszont:
- Az index esetén vagy a kiegészítő van bekötve, vagy a gyári, egyszerre a kettőt nem lehet. Gondolom a frekvencia is megváltozna, ha mind a kettő be lenne kötve egyszerre. Emiatt viszont csinálok egy kapcsolót az ülés alá, hogy ha nincs fent a doboz, akkor a gyárit használjam, egyébként meg a kiegészítőt.
- A hátsó ülés nem nyitható ha fent van a konzol. Sajnos ezt elnézték, éppen csak nem tudom bedugni a kulcsot. Emiatt szeretnék másoltatni belőle egy olyat, aminek rövidebb anyaka, illetve kicsi a feje, hiszen itt nem kell az immobilizer, csak az ülést akarom nyitni vele. Ha valakinek van ötlete hol tudok másoltatni kulcsot így, légyszi jelezze.
- Adoboz kb. 5 centire van a kipufogó felett. Gondolom bírja a hőt, de azért a biztonság kedvéért arra gondoltam, hogy valami hővédő fóliával bevonattatom az alját. Ha valaki tud ezzel kapcsolatban tanácsot adni, azt is szívesen venném.
Ugye? Így elfér minda hatszáz kocsim meg motorom. Már csak egy hangár kellene a repülőnek meg a helikopternek, mert most a szabadban állnak. Ha kell, Józsi, tőlem is kölcsön kérheted, nem kell a Rogánhoz menned.
Köszi! Szerintem is jó lett, nem tűnik nagynak oldalról, illik hozzá, meg a formája miatt olyan mintha gyári lenne. Kicsit szélesít rajta, arra figyelnem kell majd, de úgyis csak akkor lesz fent ha túrázni megyek, egy mátrai guruláshoz nem kell.
Józsi, dehogy mész Te Máj.1 én K.madarasra, mit lesnél ugyan már ott Te is! Kész a fasza 1000-es pályagéped, és jösz akkor velünk a Szlovákringre motorozni! :)
Amikor elkezdtem gondolkodni azon, hogy legyen doboz a puha táskák miatt biztonság és pakolhatóság, hely miatt, akkor az első gondom az volt, hogy nem akartam sem "buborék" sem "kocka" dobozt, mert szerintem elcsúfítaná a mocit. Szerencsére megtaláltam a Givi V35-öt, ami áramvonalas doboz és még valamennyire pont illik is a busához. Három változat létezik belőle (V35, V35 TECH (vagy más néven V35NT) és V35NTFL): https://www.givi.it/products/s...
Mivel azt tudtam, hogy mindenképpen szeretném fényeztetni, hogy ne üssön el a motortól nagyon, ezért az NTFL kiesett, mert fölösleges lett volna (mindegyik esetén a felső elem cserélhető és van vagy előre színezett gyári elem, vagy direkt fényezéshez szánt sima egyszínű fekete is). Aztán, mivel az index is fehér a mocin, ezért a TECH (NT) változat mellett döntöttem, mert annak fehér a fényvisszaverő betétje, nem piros, mint a simáé. A dobozokat a végülis Németországból rendeltem meg, mert ott olcsóbb volt, innen: https://www.fc-moto.de
A betéteket a fényezéshez a Shox-ban vettem, mert a németeknél nem volt plusz betét. A fényeztetést a Kövesdi Kft-nél csináltattam: http://www.autolakk.hu
Szerintem szép munkát végeztek, a gyári színkód alapján megcsinálták a megfelelő rétegeket szépen. Egy kicsit sötétebb mint a moci, de csak természetes fényben látszik. Ez a motor kopása miatt van vélhetően, meg nem hagytam ott náluk semmilyen elemet (mert nem tudtam), hogy ahhoz állítsák be. Egyébként is eltér a fém és a műanyag alkatrészek színe kicsit, szal nem vészes szerintem.
A konzol az már nehezebb ügynek tűnt. A Givi nem gyárt konzolt busához. Itt a fórumon érdeklődtem, hogy ki, hol csináltatott konzolt és beszéltem is az úrral, de nem sok jóval bíztatott, mivel a V35 hátulja nem egyenes, mint a többi dobozé, hanem ívelt, ami miatt be tud lógni az indexek alá és így nem szélesíti annyira a motort, jobban elhelyezhető, viszont ilyen konzolt nem nagyon csinált még egyediben senki, nincs hozzá mintájuk, így nem is nagyon akarják elvállani. Plusz a készített konzolok esetén az is felmerül, hogy egyrészt nincs hozzájuk kiegészítő index, a doboz pedig eltakarja a gyárit, ami szabálytalan, büntethetnek érte, másrészt a készített konzol csavarokkal van fixen rögzítve, tehát vagy állandóan csavarozgat az ember ha levenni/feltenni akarja, ami nem jó, mert előbb-utóbb a menetek elfáradnak és a vázban az nem jó, állandóan csavarrögzítőt használni szintén nem az igazi, plusz hosszú idő is a szerelés (viszonylag).
Szerencsére a neten keresgetve ráakadtam az SW-Motech konzoljára, amit direkt ehhez a dobozhoz készít és van második generációs busához is. Ráadásul ez a konzol bajonett záras, gyorscsatolós, 10 másodperc alatt le lehet venni, illetve fel lehet tenni mind a kettőt, ha nincs fent a gépen, akkor nem is látszik, hogy lenne valami konzol, csak abból, hogy a csomagháló rögzítő fülek helyén másik csavarok/fülek vannak. Plusz benne van a kiegészítő index is, ami így látszik, rendesen a busához való csatlakozókkal, szal nem macerás a felszerelése (csak a sárvédőidomot kell megfúrni, hogy a kábelt be tudd vinni a rendszámvilágítás alatt). Illetve lehet hozzá venni biztonsági zárat, hogy ne lehessen levenni a konzolt egy csavarhúzóval és elvinni dobozostól az egészet. Ezen kívül lehet takaró dugókat is kapni hozzá, ami a rögzítőfülek lyukait fedi be ha nincs fent a konzol, ezzel is szebbé téve a dolgot. Ez konzol: https://sw-motech.com/en/produ...
Ez a biztonsági zár: https://sw-motech.com/en/produ...
És ez a takaródugó: https://sw-motech.com/en/produ...
Ezt nem tudod megrendelni a németektől, mivel automatikusan a megrendelést átküldik a magyar hivatalos forgalmazónak és ők intéznek mindent, szal náluk lehet megrendelni őket. Ők a hivatalos SW-Motech forgalmazók: http://hpmotor.hu
Az egészet fel lehet szerelni egy-két óra alatt kényelmesen.
A konzolt és a dobozokat nagyon könnyen és egyszerűen lehet a felszerelt fülekre felrakni és leszedni. 10kg-ig terhelhetők a dobozok, 2x35l, szal szerintem ezzel már le lehet indulni messze is akár két emberrel is kényelmesen, ráadásul zárt, nem lehet lelopni, illetve alapban vízálló, szal ha valahol megállunk enni, vagy múzeumot nézni, vagy akármit, akkor nyugodt szívvel ott lehet hagyni.
Pár apróság, amibe belefutottam viszont:
- Az index esetén vagy a kiegészítő van bekötve, vagy a gyári, egyszerre a kettőt nem lehet. Gondolom a frekvencia is megváltozna, ha mind a kettő be lenne kötve egyszerre. Emiatt viszont csinálok egy kapcsolót az ülés alá, hogy ha nincs fent a doboz, akkor a gyárit használjam, egyébként meg a kiegészítőt.
- A hátsó ülés nem nyitható ha fent van a konzol. Sajnos ezt elnézték, éppen csak nem tudom bedugni a kulcsot. Emiatt szeretnék másoltatni belőle egy olyat, aminek rövidebb anyaka, illetve kicsi a feje, hiszen itt nem kell az immobilizer, csak az ülést akarom nyitni vele. Ha valakinek van ötlete hol tudok másoltatni kulcsot így, légyszi jelezze.
- Adoboz kb. 5 centire van a kipufogó felett. Gondolom bírja a hőt, de azért a biztonság kedvéért arra gondoltam, hogy valami hővédő fóliával bevonattatom az alját. Ha valaki tud ezzel kapcsolatban tanácsot adni, azt is szívesen venném.
Remélem minden kíváncsiságodat kielégítettem!
Köszi! Szerintem is jó lett, nem tűnik nagynak oldalról, illik hozzá, meg a formája miatt olyan mintha gyári lenne. Kicsit szélesít rajta, arra figyelnem kell majd, de úgyis csak akkor lesz fent ha túrázni megyek, egy mátrai guruláshoz nem kell.
Fasza lett!