Sziasztok,
most veszek motort, és nem tudom eldönteni, hogy Dl 650-t, vagy Yamaha TDM 900-as lenne jobb választás. Mindkét motorról jókat olvastam, és mindkettő nagyon tetszik. Ha van esetleg olyan aki mindkettőt ismeri, írhatna a tapasztalatairól.köszi!
Kicsit elkalandoztál. Az általad említett "ügyfelek" ugyebár megvásároltak egy olyan motort/autót, amibe gyári előírás szerint iridium gyertya való (Suzuki B-King, Euro 3-as dupla gyertyás SV650 stb.), és spórolás címszó alatt normál gyertyát szereltetnek bele, gondolván "jó az, a mérnökök hülyék, ez csupán lehúzás" - ahogyan azt Móricka elképzelte józan paraszti ésszel, a megszokott magyar mentalitás szerint. A gyári előírásoknál gyengébb gyertyával viszont nem garantálható a motor megfelelő működése, még akár garanciavesztést is okozhat. A gyári előírásnál jobb gyertya viszont csak javíthatja a motor működését. Az hogy kinél milyen elv figyel be, tájékozottság, hozzáállás, igények és nem utolsósorban anyagi helyzet függvénye. Erről ennyit. Hidd el, nem mindenki gondolkodik úgy, ahogyan te leírtad. Legjobbakat, üdv
Ha a Suzuki gyár előírja a 12 ezrenkénti gyertya cserét, akkor minek vegyek bele olyat ami állítólag kibírna 50-et, de ezt sosem fogjuk megtudni mivel 12 után kuka? Vagy akkor rúgjuk fel a Suzuki előírásait? Most akkor melyik gyárnak higgyünk? Sokkal nyugodtabb vagyok, ha 12 ezrenként belecsavarok egy újat (negyed áron) és arról biztosan tudom, hogy elvisz az Olasz tengerpartra és nem áll le a gép 1000 Km-re itthonról az autópálya közepén. Arányait tekintve ha szerencséd van és tényleg kibírja akkor is ugyan ott vagy, csak előre elköltöttél egy csomó pénzt... Egyébként lehet, hogy ez az Iridiumos téma majd valamikor nagyon jó lesz, de jelenleg nagyon gyerek cipőben van még. Több hivatalos autó és motor márkaszervizével kapcsolatban állok és az ő tapasztalataik alapján is állíthatom, hogy tényleg paraszt vakítás. Az ügyfelek sorra hozzák vissza az Iridiumos autókat, motorokat, hogy egy vagy több gyertya megadta magát és cseréljék vissza hagyományosra Ennyit az általad lehetetennek tartott dologról.... Vegyünk pl egy sor 4-es vasat. Egyik gyertya megadja magát akkor nem elég csak azt az egyet kicserélni, mind a 4 cserés. Kidobva ezzel több ezer Forintot. Attól hogy valamelyik gyár rengeteg pénzt öl valamibe, még nem jelenti azt, hogy jó is lesz az a végén. "Vissza kell keresni a pénzt, adjuk el jó pénzért annak aki bedől nekünk." elv befigyel... Egyébként ha az Adok-Veszek topiba írsz akkor nem írok, de mivel ez egy olyan fórum ahol a tapasztalatokat írják meg így írtam. Nekem (és sok autós és motoros ismerősömnek) ez a tapasztalata az Iridiumos gyertyákkal kapcsolatban. Ennyi...
Ha újonnan vásárolt eredeti Denso gyertyával próbálkoztál, egyszerűen fizikai képtelenségnek tartom az általad leírt jelenséget. Az iridium gyertya egy jól beállított motor esetében mindig javítja a hideg/melegindítást, ajánlom figyelmedbe a gyártó honlapjának GYIK részét: link Egy kevésbé jól beállított motor esetében nyilván előfordulnak furcsaságok (a tied még karburátoros, ha nem tévedek). Mindenesetre, egy nemzetközi szabadalmakkal levédett japán terméket "parasztvakításnak" tekinteni, elég merész dolog tőled. A gyártó beleölt egy valag pénzt a kifejlesztésébe, levédette, erre jössz te, és határozottan kijelented, hogy a hagyományos gyertyák sokkal jobbak. Merész. Üdv
Kitöltöttem az adatlapomat, hogy megnyugodj. Sőt a kedvedért itt egy link a gépemről ahol az összes Horvát, Olasz Szlovák és Osztrák túrám/nyaralásom során készült kép fent van a moccról ami a 11 éves motoros pályafutásom alatt készült: http://www.bikepics.com/member... Szóval 2000-es évjáratú SV-m van új akkuval és mindaddig míg normál NGK volt benne ezerpárszázér semmi bajom nemvolt az indítással. Beletekertem egy katalógus szerint bele való Iridiumos Densot és utána csak az egyik henger akarta elkapni a fonalat, majd ha kicsit melegítettem elindult a másik is. Vissza cseréltem a régi NGK-ra azóta pöcc-röff indul... Szóval akárki akármit mond ez lehúzás és paraszt vakítás... Akkor se vennék Iridiumos gyertyát, ha 200 Ft-ért jutnék hozzá.
Neospace! Adatlapod kitöltetlen, és bár nem akarsz üzletrontó lenni, mégis beszámolsz az állítólagos rossz tapasztalatokról, miközben nem írod, hogy konkrétan milyen SV-vel és milyen gyertyákkal volt gondod. Ez így ebben a formában egy teljesen hiteles szakvélemény, ugyebár. :) Az hogy nehezen indul az egyik henger, tuti biztosan nem a gyertyának köszönhető, hiszen az iridium gyertyának épp az az egyik nagy előnye a normállal szemben, hogy biztos hidegindítást és kiegyensúlyozottabb alapjáratot tesz lehetővé. Másrészt, te tényleg ne vegyél ilyet, sőt, tekintsd úgy hogy rád nem érvényes az ajánlatom. Ez egy alkalmi ajánlat igen kedvező áron, ha nem tűnt volna fel, innét kezdve nem tudom melyik része nem világos. Üdv
Nem akarok üzletrontó lenni, de én nem vagyok megelégedve az Iridiumos gyertyákkal. SV tulaj vagyok és míg a normál gyertyával semmi bajom nem volt, az Iridiumossal néha nehezen indult az egyik henger. Amúgy meg ha 12 ezrenként úgyis cserélni kell, minek vegyek olyat ami lényegesen drágább és megbízhatatlanabb? Szóval én egész biztosan maradok a hagyományosnál...
Kedves DL650 tulajok! Az DL650-ben 12.000 kilométerenként esedékes a gyújtógyertyák cseréje. Ilyenkor érdemes megfontolni a Denso Iridium IU24 gyertyák nyújtotta előnyöket. A japán gyártó 50.000 km futásteljesítményt ad meg, a biztos szikrát a 0,4 mm átmérőjű iridium tűelektróda és az U-vájatos elektródakialakítás garantálja. A saját motoromban (SV650) is ezt használom, SV-s ismerősöknél is bevált. Most igazán kedvező áron ajánlom megvételre (3.490/db). Elérhetőség a hirdetésben. További érdekes infók a Denso honlapján. Üdv
Ki szeretnéelcserélni agyonkímélt, jól felszerelt, fekete vagy szürke DL 650 es mociját egy szintén agyonkímélt 34500 km-t futott Honda Hornet 600-ra? Hmm?!
Nos? ;)
Kár. No akkor megpróbálom eladni. Szeretném kipróbálni a DL-t. Ahogy nézegetem a hírdetési oldalakat, nem nagyon adják veszik a mocikat. Úgy tűnik senki nem akar most költekezni. Pláne nem ősszel.. :(
Szia, Tudtál már venni valami alkalmas kétkerekűt?
Én most állok motor csere előtt. Van egy DL 1000-esem.
2003as, dobozokkal, bukócsővel, túreplexivel. Van rajta egy fokozatkijelző, és karakterisztika tuning,végsebesség tiltás kikapcsolva.(bár még sosem próbáltam ki). Ha még érdekel , írj.
Szia!
Most jöttem haza Angliából vele,rendszeresen használom Bp-en,közúton,néha földúton is.Kényelmes,rendkívül stabil és jól kezelhető volt az Olasz alpokban is. Ezzel a mocival nem hibázol!
Hajrá!
Csaba
Sziasztok! Szeretném lecserélni a motorom valami nagyobra ami alkalmas 2személyes túrázgatásra meg egyedüli csapatásokra, bohóckodásra! A 650es vstrom nagyon tetszik de igazábol semit nem tudok róla. Valaki tudna egy pár infót írni róla? Megbízhatóság, szervízigény, kényelem.
most veszek motort, és nem tudom eldönteni, hogy Dl 650-t, vagy Yamaha TDM 900-as lenne jobb választás. Mindkét motorról jókat olvastam, és mindkettő nagyon tetszik. Ha van esetleg olyan aki mindkettőt ismeri, írhatna a tapasztalatairól.köszi!