giraffe én nem vágom ezeket a dolgokat de mikor felraktad nekem ezt a féket 4 ujj is kevésvolt te is tudod új fékbetét ugy összekopva azt olyan fasza lett hogy Vouge nak is mondtam hogy a garázsba tologatásbol nem lehet megállapitani nekem elsöö körben is ez a jelenség volt mind neki de a fékbetét végett .... ha bemelegedett elég volz csak a mutató ujjam ráhelyezni
Én mindent elhiszek, csak azt nem, hogy a világ összes országában hülye, aki a webet szerkesztette...ha viszont 17,5 a dugattyú átmérője, akkor a 16-os Brembo-t kevesebb erőkifejtéssel lehet behúzni, ugyanazon munkahengernél...
Én azért kérdezem, mert nem tudom hova tenni ezt a kifejezést. Mivel te írtad, hogy biztos összekeverték a dugattyú átmérőjét az offset-el, így gondoltam te tudod, hogy mit is jelent ez...
tudod mit? az én apukám akkor is erősebb...
az offset kifejezést azért mertem használni, mert az adott fék leírásában is ez szerepel, viszont az általad említett adattal, de ez úton szeretném elnézésedet kérni, nem tudtam hogy nem használhatok olyan kifejezést aminek nem tudom a pontos definícióját...
nem fűzök további kommenteket ehhez a témához
okés köszi a tanácsokat, ha megvan beröfögöm hogy milyen lett vagy mi volt a baj, csak ilyen cidribe a szarnak van kedve kint szerelgetni meg ne kéne légteleníteni
Hát azért az elég hibátlan kombináció!
Azt tudom elképzelni még, hogy a karmantyúid nagyon meg voltak merevedve és sokat húztak vissza a dugókon így relatíve távol volt az a 2 dugó a betéttől amelyik mozog. De ez csak akkor igaz ha fenn tökig be tudtad húzni a fékkart és nem volt fékhatás. Ha rendesen felkeményedett, akkor nem tudom elképzelni, hogy ne tudtad volna elmozdítani a két másik dugót!
No persze egy tisztogatás sosem árt! Meg van még egy dolog amit mindenki figyelmébe ajánlok! Érdemes időnként többször jól átmozgatni ki-be a fékdugattyúkat (persze ne essen ki!) mert ezzel a karmantyú felpuhul és a fék sokkal adagolhatóbb, finomabb lesz! Nekem nagyon bevált, amikor először csináltam szinte újjá született a fékem!
tyűűű hát típust ne kérdezz, 16x19-es radiális, husaberg powerpartos elvileg
a nyereg meg kb 2 éves lehet, ebayről vettem, 4 dugós radiális FTE gyári husaberg nyereg
persz, az oké hogy ha le van szedve nem mozognak egyszerre de felrakva is csak a belsők mozogtak viszonylag sokat, a külsők meg semmit, de kitámasztottam a belsőket és így pumpálva kicuppantak a külsők is, egy tisztogatás szerintem sokat segít majd, mert ilyen ragacsos beszáradt zsír vagy mi van vékonyan a dugókon, aztán lehet attól ragadt meg
Sziasztok!
Vogue, milyen Brembod van Neked felül?
Az ha a féknyereg leszerelt állapotában csak 1-2 dugó mozog amikor behúzod a fékkart teljesen természetes. Mivel nem tökéletesen egyforma ellenállást képviselnek a dugók ezért a legkönnyebben mozgóra dolgozik a nyomás. Ezzel szemben ha a helyén van a nyereg akkor kis elmozdulás után már feltámaszkodnak a dugók (a betéten ill. a tárcsán) így az összes dugó kimozdul csak nem teljesen egyszerre. Persze ilyenkor olyan rövid ez az elmozdulás, hogy az időkülönbség sem számottevő.
Ha nem 20-30 éves féknyereg van a motoron és azért volt ápolgatva, akkor szinte kizárt, hogy a dugók annyira megszoruljanak, hogy ne tudjanak kimozdulni. Szerintem nem ez a gondod.
de persze előfordulhat, meg az is hogy a weblap feltöltő nem tudta mi micsoda azt beírta az egyik adatot a kettőből..., meg ha nagyon kukacoskodnék mondhatnám hogy abban amit te másoltál ide nincs kategórikusan kijelentve hogy a dugattyú átmérőről van szó, miért ne írhatták volna az offsett-jét mint ahogy Myki leírásában is benne van?
lényegében Te sem tudod, csak azt mondod amit igaznak vélsz, mint Myki vagy én...
az én fékemre meg térjünk vissza majd ha kipucoltam, mert úgy néz ki egyelőre a 4ből csak 2 dugattyú mozgott én meg egyből a fékpumpára gondoltam...
Vagy esetleg előfordulhat az, hogy kizárólag a KTM részére csináltak egyedi munkahengert, hisz ez a KTM Powerparts-ból van kimásolva...
Illetve elgondolkodtató az is, hogy neked a 16-os Brembo behúzása nehéz, illetve nagy erőt igényel, de ha ez a Beringer 17,5-ös dugóval miért tűnik vaj puhának?
"The Piston is a 17.5mm with a 12mm offset giving Beringer is Smoother, Lighter, and more powerful with alot less effort!"
én ezt úgy értelmezem hogy 17.5 mm a dugattyú átmérő és 12 mm-t mozog
egyébként meg menj fel a beringer honlapjára és a töltsd le a katalógust, mert abban ez áll:
"BR14 and BRO-14 (piston diameter 20.5) - for sport bikes (2 calipers and 2 discs)
BR12 and BRO-12 (piston diameter 17.5) - for bikes with 1X6 piston caliper and 1 disc
BRO-10 (piston diameter 14.5) - for bikes with 1 X 4 piston caliper and 1 disc"
e szerint a beringernek nincs is ilyen főfékhengere 12mm.-es dugattyúval, nem lehet hogy ahonnan bemásoltadtad ott bekeverték a dugattyú mozgását az átmérőjével? (már ha egyáltalán azt jelenti)
Radial Handbrake cylinder
5941300100004
This new Radial Master Cylinder ( 12mm ) was developed for Offroad and Supermoto bikes. It is very compact and very light ( 305 g ). CNC Machined from solid Alloy, using a three bearing system, it delivers an exceptional braking feel. The short lever is easy to adjust and the overstroke of the piston is individually and accurately adjusted at the manufacturer. Fits perfectly with the 4-piston caliper 58413015644 and the 6-piston caliper 59413015044.
az offset kifejezést azért mertem használni, mert az adott fék leírásában is ez szerepel, viszont az általad említett adattal, de ez úton szeretném elnézésedet kérni, nem tudtam hogy nem használhatok olyan kifejezést aminek nem tudom a pontos definícióját...
nem fűzök további kommenteket ehhez a témához
Olyan előszeretettel használjátok ezt a bizonyos 'offset' kifejezést, mindenféle alkatrésznél, hogy megtudnád mondani, hogy mit is jelent ez?
Azt tudom elképzelni még, hogy a karmantyúid nagyon meg voltak merevedve és sokat húztak vissza a dugókon így relatíve távol volt az a 2 dugó a betéttől amelyik mozog. De ez csak akkor igaz ha fenn tökig be tudtad húzni a fékkart és nem volt fékhatás. Ha rendesen felkeményedett, akkor nem tudom elképzelni, hogy ne tudtad volna elmozdítani a két másik dugót!
No persze egy tisztogatás sosem árt! Meg van még egy dolog amit mindenki figyelmébe ajánlok! Érdemes időnként többször jól átmozgatni ki-be a fékdugattyúkat (persze ne essen ki!) mert ezzel a karmantyú felpuhul és a fék sokkal adagolhatóbb, finomabb lesz! Nekem nagyon bevált, amikor először csináltam szinte újjá született a fékem!
a nyereg meg kb 2 éves lehet, ebayről vettem, 4 dugós radiális FTE gyári husaberg nyereg
persz, az oké hogy ha le van szedve nem mozognak egyszerre de felrakva is csak a belsők mozogtak viszonylag sokat, a külsők meg semmit, de kitámasztottam a belsőket és így pumpálva kicuppantak a külsők is, egy tisztogatás szerintem sokat segít majd, mert ilyen ragacsos beszáradt zsír vagy mi van vékonyan a dugókon, aztán lehet attól ragadt meg
Vogue, milyen Brembod van Neked felül?
Az ha a féknyereg leszerelt állapotában csak 1-2 dugó mozog amikor behúzod a fékkart teljesen természetes. Mivel nem tökéletesen egyforma ellenállást képviselnek a dugók ezért a legkönnyebben mozgóra dolgozik a nyomás. Ezzel szemben ha a helyén van a nyereg akkor kis elmozdulás után már feltámaszkodnak a dugók (a betéten ill. a tárcsán) így az összes dugó kimozdul csak nem teljesen egyszerre. Persze ilyenkor olyan rövid ez az elmozdulás, hogy az időkülönbség sem számottevő.
Ha nem 20-30 éves féknyereg van a motoron és azért volt ápolgatva, akkor szinte kizárt, hogy a dugók annyira megszoruljanak, hogy ne tudjanak kimozdulni. Szerintem nem ez a gondod.
lényegében Te sem tudod, csak azt mondod amit igaznak vélsz, mint Myki vagy én...
az én fékemre meg térjünk vissza majd ha kipucoltam, mert úgy néz ki egyelőre a 4ből csak 2 dugattyú mozgott én meg egyből a fékpumpára gondoltam...
Illetve elgondolkodtató az is, hogy neked a 16-os Brembo behúzása nehéz, illetve nagy erőt igényel, de ha ez a Beringer 17,5-ös dugóval miért tűnik vaj puhának?
én ezt úgy értelmezem hogy 17.5 mm a dugattyú átmérő és 12 mm-t mozog
egyébként meg menj fel a beringer honlapjára és a töltsd le a katalógust, mert abban ez áll:
"BR14 and BRO-14 (piston diameter 20.5) - for sport bikes (2 calipers and 2 discs)
BR12 and BRO-12 (piston diameter 17.5) - for bikes with 1X6 piston caliper and 1 disc
BRO-10 (piston diameter 14.5) - for bikes with 1 X 4 piston caliper and 1 disc"
e szerint a beringernek nincs is ilyen főfékhengere 12mm.-es dugattyúval, nem lehet hogy ahonnan bemásoltadtad ott bekeverték a dugattyú mozgását az átmérőjével? (már ha egyáltalán azt jelenti)
Neked ez van, ha tetszik, ha nem:
Radial Handbrake cylinder
5941300100004
This new Radial Master Cylinder ( 12mm ) was developed for Offroad and Supermoto bikes. It is very compact and very light ( 305 g ). CNC Machined from solid Alloy, using a three bearing system, it delivers an exceptional braking feel. The short lever is easy to adjust and the overstroke of the piston is individually and accurately adjusted at the manufacturer. Fits perfectly with the 4-piston caliper 58413015644 and the 6-piston caliper 59413015044.