egyébként mi számít normálnak? Én 175 vagyok és kényelmesen lemygek vele napi 4-500-at is, a hátsó ülésen tény hogy egy 160 magas 50 kg csajnak van hely, de egyébként is minek egy vérbeli sportmotorra utas? Az összes
az aprilia mindig élen jár valamibe. lehet rosszul emlékszem, de mintha az RSV mille SP homologizációs sorozatában (1998!) is állítható volt a lengőkar forgáspontja. kicsit méltatlanul fikázzák az emberek az olasz gépeket...
Nem mondta senki, hogy klón. Eleve annak tervezték. Ezért nincs farokidomja, ezért nem fér el rajta normál méretű ember, ezért változtatható a lengővilla forgáspontja, a blokk helyzete, a villaszög.
Melyik utcai sportmotoron lehet a blokk helyzetét állítani?
Ja és az ART motor is nagyon hamar kijött.
az aprilia GP motor még gondolati síkon sem volt amikor elkészült az RSV4 az SBK-ra. a hasonlóság inkább úgy lehet, hogy az RSV4-ből indultak ki a GP motor fejlesztéskor és nem a nemlétező GP motorból fejlesztették az RSV4-et. Tehát az RSV4 nem lehet GP klón.
pontosítok amerikai superbike ujságírók, és angol, ők azért mennek derék tempót és pályateszteken jelen vannak valamint az új típusokat is jobban ismerik mint mi, így ha nem is akkora tempót mennek mint az sbk-sok de több tapasztalatot és objektívebb nyilatkozatot adhatnak mint mi, nekik nem is kell tudni jobban menni mint a versenyzőknek, továbbá hogy véleményt alkossanak nem igényel sbk szintű versnyzői tempót, pláne nem határon.
A BMW-vel rengetegen befürödtek. Vázikusan semmi extra nincs benne, az elektronikája mazsoláknak való, a fékjei széthullottak. Brutálisan (ijesztően) erős még most is, 2010-ben meg pláne az volt.
Az RSV4 ellenben szinte GP vázat kapott, kellően nyomatékszegény ahhoz, hogy mindenki barátságosnak mondja (az R1 is ilyen) és marha picike (az R1 egy tehén).
Fullos SBK motorként mindegyik 5 tizeden belül van.
Ha meg stock motor akkor csak a pilótától függ minden.
Stock 1000-ben azért nem ment senki R1-el meg RSV4-el mert olyan gyöngék, hogy azt már nem tudta kompenzálni a váz sem.
Az új 200lovas verziók érdekesek lesznek.
A szakújságírókról inkább nem mondanék semmit. Szerintem aki nem tudja határig vinni a motort az nem tud véleményt alkotni róla.
Kispataki a széria S1000RR-el, meg a széria RC8-al is ment 1:55-öt.
Melyik újságíró csinálja ezt utána?
Szóval azért mert egy újságíró jól érzi magát az RSV4en attól még nem lesz az SBK jövője a V4.
Én továbbra is tartom, hogy a stock1000 az ami számít.
Mert mindig az a gyártó van az SBK elejében aki odateszi magát. Hengerelrendezéstől függetlenül.
A Ducati 2 évtizeden át uralta a sorozatot. Jött Rossi a GP-be, rájöttek, hogy a motor szar és több pénz/jobb emberek kellenek oda.
Onnantól indul is a Ducati mélyrepülés az SBK-ban mert nincs kapacitásuk két VB sorozatban helytállni két gyökeresen eltérő motorral.
Aprilia idén visszajött a GP-be. A motorjuk marha szar. Kérdés lesz-e elég pénzük két sorozathoz. Annyi előnyük van, hogy a két motor eléggé hasonlít egymásra. Ha más nem a blokkfejlesztésben könnyebb a dolguk mint a Ducatinak.
A V4 lehet, hogy ideálisabb versenyzésre mint a sor4 de kérdés
van-e akkora előnye mint amennyivel drágább, bonyolultabb a gyártása?
A GP-ben sor4-el is nyerik a VB-t.
Szóval ez egy nehéz kérdés. Az új R1-től azért sokat várok.
P1 race-en is született egy cikk, meg is lepődtem , mert a cikk író az évtized legmeghatározóbb márkája címmel illette az apriliát, ami szerintem kicsit túlzás, de ha csak az SBK-t nézzük akkor van benne ráció.
Saját véleményem: nekem V4 -es van de kicsit kevesellem 270 km/h fölött az erejét, minden más ponton elképesztő a gép (nem csak levegőbe mondom, van összehasonlítási alapom!), de ha az idei RR V4-es és RF V4-es verziók tényleg 200 Le-re leszek hangolva akkor a széria 1000-es osztály leülhet majd. És itt kiemelném ez saját véleményem és nem jóslat, lehet rosszul gondolom! :)
Superbike szakújságíró/k tavaly és 2013 ban is cikkeztek az erőforrásról és leírták! Ne kérd h előkeressem melyik számokban volt ez, mert ilyen görcsösen nem memorizálom, de sok pályamotoros ismerősöm is, barátom is, nem utolsó sorban osztrák ismerős pályamotoros, akik BMW RR-ről v4 re váltottak.
elég nagy túlzás hogy épített gp motor mivel a gp-ben egyedi blokk és váz van sőt szinte minden egyedi, másrészt az rsv4 széria alapú és csak alkatrészek anyagösszetételében más mint a széria típusok , továbbá a kereskedelmi forgalomban is elérhető alkatrészekből rakják össze , így szerintem nem GP kategória, arra ott van az aprilia GP motorja ami teljesen más, csak a hengerelrendezésben hasonlít az SBK- v4 es apriliára!
teljesítményben és méretben is remekel a v4 -es elrendezés. Sokak szerint az SBK-ban ez a jövő, majd kiderül.
több pálya több motor több alkalom még több eső jöhet ami qvázi borítja a papírformát. sykes-nak leütötték a labdát rea személyében, az hogy már az első futamon elpicsázta mutatja a tüzet az új kihívó személyében. a V4 április egy épített GP motor ez igaz, azokon sem tudatlanok versenyeznek, főleg hogy a szabályok az L2 -es masináknak kedveznek, lesz kavarodás az élmezőnyben. győzzön a jobb tudás és masina, minden lehet hisz sykes is már biztos befutó volt tavaly, sztán lenyomták erőből az utolsó derbin.
Melyik utcai sportmotoron lehet a blokk helyzetét állítani?
Ja és az ART motor is nagyon hamar kijött.
Az RSV4 ellenben szinte GP vázat kapott, kellően nyomatékszegény ahhoz, hogy mindenki barátságosnak mondja (az R1 is ilyen) és marha picike (az R1 egy tehén).
Fullos SBK motorként mindegyik 5 tizeden belül van.
Ha meg stock motor akkor csak a pilótától függ minden.
Stock 1000-ben azért nem ment senki R1-el meg RSV4-el mert olyan gyöngék, hogy azt már nem tudta kompenzálni a váz sem.
Az új 200lovas verziók érdekesek lesznek.
A szakújságírókról inkább nem mondanék semmit. Szerintem aki nem tudja határig vinni a motort az nem tud véleményt alkotni róla.
Kispataki a széria S1000RR-el, meg a széria RC8-al is ment 1:55-öt.
Melyik újságíró csinálja ezt utána?
Szóval azért mert egy újságíró jól érzi magát az RSV4en attól még nem lesz az SBK jövője a V4.
Mert mindig az a gyártó van az SBK elejében aki odateszi magát. Hengerelrendezéstől függetlenül.
A Ducati 2 évtizeden át uralta a sorozatot. Jött Rossi a GP-be, rájöttek, hogy a motor szar és több pénz/jobb emberek kellenek oda.
Onnantól indul is a Ducati mélyrepülés az SBK-ban mert nincs kapacitásuk két VB sorozatban helytállni két gyökeresen eltérő motorral.
Aprilia idén visszajött a GP-be. A motorjuk marha szar. Kérdés lesz-e elég pénzük két sorozathoz. Annyi előnyük van, hogy a két motor eléggé hasonlít egymásra. Ha más nem a blokkfejlesztésben könnyebb a dolguk mint a Ducatinak.
A V4 lehet, hogy ideálisabb versenyzésre mint a sor4 de kérdés
van-e akkora előnye mint amennyivel drágább, bonyolultabb a gyártása?
A GP-ben sor4-el is nyerik a VB-t.
Szóval ez egy nehéz kérdés. Az új R1-től azért sokat várok.
Saját véleményem: nekem V4 -es van de kicsit kevesellem 270 km/h fölött az erejét, minden más ponton elképesztő a gép (nem csak levegőbe mondom, van összehasonlítási alapom!), de ha az idei RR V4-es és RF V4-es verziók tényleg 200 Le-re leszek hangolva akkor a széria 1000-es osztály leülhet majd. És itt kiemelném ez saját véleményem és nem jóslat, lehet rosszul gondolom! :)
PEACE
elég nagy túlzás hogy épített gp motor mivel a gp-ben egyedi blokk és váz van sőt szinte minden egyedi, másrészt az rsv4 széria alapú és csak alkatrészek anyagösszetételében más mint a széria típusok , továbbá a kereskedelmi forgalomban is elérhető alkatrészekből rakják össze , így szerintem nem GP kategória, arra ott van az aprilia GP motorja ami teljesen más, csak a hengerelrendezésben hasonlít az SBK- v4 es apriliára!
teljesítményben és méretben is remekel a v4 -es elrendezés. Sokak szerint az SBK-ban ez a jövő, majd kiderül.
Legyen izgalmas szezon, akkor lesz miről beszélnünk... :)