"Rendszeres használat mellett a mai akkumulátorokra szinte egy másodperc figyelmet sem kell fordítani. De ha eljön a tél, és a garázsban nyugovóra tér a motor, vagy csak nem használjuk olyan gyakran, megindul a spontán öregedés. Ne feledjük, hogy akár csekélyke hathetes semmittevés tönkreteheti a teljesen jó akkumulátort is. "
Amennyiben nem zárt rendszerű az akkumulátorunk, ellenőrizzük a savszintet, és ha szükséges, töltsük fel desztillált vízzel. Soha nem szabad savat utántölteni az akkumulátorba!
Csak egyenárammal szabad tölteni, és a töltőáram az akkumulátor kapacitásának maximum 1 tized része legyen. (14 Ah-s akku 1,5 A töltőárammal tölthető.)
Tévhit, miszerint a motor téli tárolásakor a kiszerelt akkumulátort meleg helyre kell vinni. Az akkunak mindig van egy bizonyos önkisülése, vagyis akkor is merül, amikor nincs rajta semmilyen fogyasztó. Ez a merülés annál gyorsabb, minél melegebb az akku. Tehát +20 C fokon gyorsabban lemerül, mint -10 C fokon. Igaz azonban, hogy hidegben nehezebben indul a motor, de ezt egyrészt a sűrűbb kenőolaj okozza, másrészt a hideg akkunak csökken az indítóképessége, de ezzel az akksi nem károsodik
Ha az első megoldást válasszuk, akkor háromhetente célszerű leballagni a garázsba, és feltölteni az akkumulátort. Fontos azonban arra figyelnünk, hogy a hagyományos autós akksitöltők 6-7 Ah-val töltik az akkumulátort, ami hozzávetőleg 10-szer nagyobb, mint ami a motorkerékpárnak megfelelő lenne, ezért könnyen előfordulhat, hogy túltöltjük az akkumulátort, ha nem ügyelünk rá.
Ok nem honda csak hozzá kötődik,éppen elég hogy nem kell mugen ruha,de valószínű odázom a ruha kérdést még,mert van mire költeni azt kevéske lecsót,nem tudni mit hoz a jövő év,na meg a mi Viktorunk!
Nem vagyok hülye, nem vállalok be hitelt, hogy kihozzak egy szupernagygépet. Nekem max. 750ccm kellene, bár lehet még az is sok lenne, viszont ahogy giskard karakteres legyen. Majd meglátjuk, mindenképp sokat szeretnék motorozni jövőre.
kicsi biznisz