Az enyém nem volt agyon kínálva. 5000 fölé ritkán ment a fordulat.
Városban 4 körül, országúton nagyon sokszor mértem vele 3,3-t. Valahol a kettő között az igazság.
Az utazóm hosszú távon 80km/h körül volt mindig. Egy jó kis szembeszél tud dobni a fogyasztáson 1 litert is...
Előttem szólóval nagyjából egyetértek!
Én NGK gyertyát használtam, soha nem volt vele problémám. Ha érdekel, akkor felkutatom a pontos típusát.
Levegőszűrőt feltétlen nézd meg, vagy inkább cseréld ki. Ha nem cseréled, akkor nagy nyomású levegővel BELÜLRŐL KIFELÉ fúvasd ki!
Kétévente érdemes kicserélni.
Ha a kipufogó el van rakódva, az is okozhat teljesítmény csökkenést. Kétüteműeknél előfordul az ilyesmi.
Ezért nem jó sok olajat keverni a benzinhez.
Ha ez a probléma, akkor a kipufogót ki kell égetni oxigénnel.
Ha erre nincs mód, akkor 4. sebességben huzamossabb ideig nagy fordulaton kell menni a géppel, amíg el nem kezd füstölni mint az állat. Lehetőleg lakott területen kívűl, és ha lehet, akkor enyhe emelkedőn.
Ha már nem füstöl, akkor kiégett belőle a szutyok.
Mit jelent az, hogy állítgattad a kipufogót?!
Én a helyedben megnézném a levegőszűrőt is. Ott lehet ilyen gond forrása. Gyertya szigorúan Isolator, 260-as hőértékű legyen bene.
Ha a levegőszűrővel nem boldogulsz, akkor karburátor szétszed, fúvókák kipucol (persze az úszóra vigyázni!). Aztán máshoz nem nyúl, és összerak. Valamint a tűszelep alulról a második, harmadik rovátkában legyen. Általában ez beválik.
Ha tirisztoros, akkor nem tudsz a gyújtáson állítgatni... és általában nem is kell. (Azt hiszem az enyém nem tirisztoros volt, meg nem is megszakítós. )
Ezeket csináld végig sorban. Ne, egyszerre! Mindig próbakörre menj el vele. (kb. 10 km, lazán)
A váltó: olajat lecserélni érdemes. Hajtóműolaj való bele, azt hiszem 7 dl.
Nekem sohasem dobálta a fokozatot, de gyanús, hogy a kuplingon kell majd állítani...
Karbantartásban jó vagyok, szerelésben kevésbé. Mondtam, az enyém mindig jó volt.
Kösz szépen az adatokat! Ja azt elfelejtettem hozzátenni, hogy minden sebességben ezt csinálja! Meg az 5-dik sebességet mindig kidobja... Benzinszit jó, a gyűrűket kicseréltem, a gyújtást állítgattam de nem tudom hogy pontosan hol van! A kipufogót állítgattam még, de ígysem lett jó! Azt megköszönném ha meg tudnád mondani hogy hová kellene állítani a gyújtást pontosan! (tirisztoros a moci)
THX!
Ha lehetek indiszkrét hány kilós vagy? Ha 80 fölött, akkor ne is várd, hogy kiforogja magát 5-ben. (de ha csak 60, akkor sem biztos) Ha van egy kis szembeszél, akkor máris csak kapcsolgatsz 4. és 5. között, ha 80-nal akarsz menni. Ezek a motorok ilyenek. Az 5. tényleg csak "kímélő" fokozat (elsősorban pénztárcakímélő) a kis ETZ-knél.
Nekem 125-ös volt 9 évig. Soha nem forogta ki magát talán még 4-ben sem.
Talán ezért is nem kellett soha hozzányúlni a megtett 25.000 km ellenére sem. Jó kis moci!
Nekem 250-es ETZ-m van, az előző tulaj egykerekezni is tanulgatott vele, úgyhogy szépen kiáll a blokk oldalra. Ez ilyen általános MZ betegség . Egy volt MZ-s versenyző azt tanácsolta nekem, hogy vegyek 2 blokktartót, az egyikről vágjam le a hengeres részt és hegesszem össze a kettőt. Másoktól meg olyat hallottam, hogy 125-ös ETZ-vel fighterkedtek és egy idő után megadta magát a váz :S. Úgyhogy azt sem árt megerősíteni.
Halihó!
Érdekel-e valakit egy eredeti Pneumant első gumi (2,75/18)? Futófelület teljesen jó állapotban, profilmélység min 4 mm. Az ok amiért eladom: szélesebb és puhább keverékű gumma került fel helyette. Árban megegyezünk.
Így hirtelen én csak azt tudnám javasolni, hogy a fémlemez mintájára kellen vágatni valami vastagabb 3-as vagy 4-es körüli vaslemezt, és ráhegeszteni. Már ha a gyári lemezt lehet hegeszteni. Már nem emlékszem, hogy milyen anyagból van. Ha pedig nem lehet hegeszteni, akkor a gyárinak a mintájára le kellene gyártatni egy lakatossal.
Ha valakinek jobb ötlete van, akkor szóljon hozzá!
Hi skacok!
Hosszas morfondírozás után meghoztam a döntést: eladnám 1990-es MZ ETZ 251-es motoromat. Új gumik, tavaly volt festve, téglavörös. Az egész motor szép állapotban van(jó is). Érdeklődni lehet: sivo62@freemail.hu
Városban 4 körül, országúton nagyon sokszor mértem vele 3,3-t. Valahol a kettő között az igazság.
Az utazóm hosszú távon 80km/h körül volt mindig. Egy jó kis szembeszél tud dobni a fogyasztáson 1 litert is...
Én NGK gyertyát használtam, soha nem volt vele problémám. Ha érdekel, akkor felkutatom a pontos típusát.
Levegőszűrőt feltétlen nézd meg, vagy inkább cseréld ki. Ha nem cseréled, akkor nagy nyomású levegővel BELÜLRŐL KIFELÉ fúvasd ki!
Kétévente érdemes kicserélni.
Ha a kipufogó el van rakódva, az is okozhat teljesítmény csökkenést. Kétüteműeknél előfordul az ilyesmi.
Ezért nem jó sok olajat keverni a benzinhez.
Ha ez a probléma, akkor a kipufogót ki kell égetni oxigénnel.
Ha erre nincs mód, akkor 4. sebességben huzamossabb ideig nagy fordulaton kell menni a géppel, amíg el nem kezd füstölni mint az állat. Lehetőleg lakott területen kívűl, és ha lehet, akkor enyhe emelkedőn.
Ha már nem füstöl, akkor kiégett belőle a szutyok.
Én a helyedben megnézném a levegőszűrőt is. Ott lehet ilyen gond forrása. Gyertya szigorúan Isolator, 260-as hőértékű legyen bene.
Ha a levegőszűrővel nem boldogulsz, akkor karburátor szétszed, fúvókák kipucol (persze az úszóra vigyázni!). Aztán máshoz nem nyúl, és összerak. Valamint a tűszelep alulról a második, harmadik rovátkában legyen. Általában ez beválik.
Ha tirisztoros, akkor nem tudsz a gyújtáson állítgatni... és általában nem is kell. (Azt hiszem az enyém nem tirisztoros volt, meg nem is megszakítós. )
Ezeket csináld végig sorban. Ne, egyszerre! Mindig próbakörre menj el vele. (kb. 10 km, lazán)
A váltó: olajat lecserélni érdemes. Hajtóműolaj való bele, azt hiszem 7 dl.
Nekem sohasem dobálta a fokozatot, de gyanús, hogy a kuplingon kell majd állítani...
Karbantartásban jó vagyok, szerelésben kevésbé. Mondtam, az enyém mindig jó volt.
Kösz szépen az adatokat! Ja azt elfelejtettem hozzátenni, hogy minden sebességben ezt csinálja! Meg az 5-dik sebességet mindig kidobja... Benzinszit jó, a gyűrűket kicseréltem, a gyújtást állítgattam de nem tudom hogy pontosan hol van! A kipufogót állítgattam még, de ígysem lett jó! Azt megköszönném ha meg tudnád mondani hogy hová kellene állítani a gyújtást pontosan! (tirisztoros a moci)
THX!
ETZ 150 kb. 115 km/h
ETZ 125 kb. 105 km/h
Szélcsendben, a tankra hasalva, nagyon hosszú egyenesben és szigorúan az óra szerint!
A valóságban egy jó 10-essel kevesebb mindkettő...
Ja, és a fordulatszámmérő nagyjából 5500-nál megáll, ha jól emlékszem.
Egyébként nem is nagyon szeret 5000 fölött forogni az ETZ.
Ha lehetek indiszkrét hány kilós vagy? Ha 80 fölött, akkor ne is várd, hogy kiforogja magát 5-ben. (de ha csak 60, akkor sem biztos) Ha van egy kis szembeszél, akkor máris csak kapcsolgatsz 4. és 5. között, ha 80-nal akarsz menni. Ezek a motorok ilyenek. Az 5. tényleg csak "kímélő" fokozat (elsősorban pénztárcakímélő) a kis ETZ-knél.
Nekem 125-ös volt 9 évig. Soha nem forogta ki magát talán még 4-ben sem.
Talán ezért is nem kellett soha hozzányúlni a megtett 25.000 km ellenére sem. Jó kis moci!
Nektek mennyit pörög a 150-es etz-tek? Nekem nem pörög ki teljesen, kb 2/3-os gázkarállás után már nem akar húzni! Mi lehet a baj?
THX!
Érdekel-e valakit egy eredeti Pneumant első gumi (2,75/18)? Futófelület teljesen jó állapotban, profilmélység min 4 mm. Az ok amiért eladom: szélesebb és puhább keverékű gumma került fel helyette. Árban megegyezünk.
Ha valakinek jobb ötlete van, akkor szóljon hozzá!
Miért kell megerősíteni? Terepezni akarsz?
A blokktartó az két fémlemez.
Inkább a vázat kellene megerősíteni.
Nézd meg az adatlapom!
Széles utat, olcsó benzint!
Hosszas morfondírozás után meghoztam a döntést: eladnám 1990-es MZ ETZ 251-es motoromat. Új gumik, tavaly volt festve, téglavörös. Az egész motor szép állapotban van(jó is). Érdeklődni lehet: sivo62@freemail.hu
Lenne egy olyan kérdésem, h egy 250es mz hány sec alatt van 100on?