Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sajnos ez így van...
De azért az itteni old motors börzéken mindig megnézem őket!

Az MZ mégiscsak MZ
Fuhh...nekem sem volt Pannoniám, akinek volt a közelemben, az elijesztett tőle. Ahhoz képest az MZ egy üzembiztos járgány.
Tudom, nekünk otthon gs 500-asunk van...
mégis a jó öreg motorokra vágyom...
Mindig oldalkocsis pannoniáról álmodtam, de azt mondják hogy nem érdemes belevágni...
Így 30 évesen azt hiszem én is elmondhatom, h túl vagyok 1-2 szarságon
Jók az MZ-k, jók tanulni, jók szerelgetni, olcsók, de...Amióta megvolt a CBF250, meg megvan a CBF600, azóta megismertem azt az érzést, hogy HALÁLBIZTOS, hogy akármilyen messze megyek, nem a motoron múlik majd, hogy hazajövök-e. És ez azért megnyugtató érzés.
A mai napig szeretem a jó öreg ETZ-ket, de meguntam a szerelgetésüket, a típushibáikat, az olajfolyásokat, stb.
Tudom, tudom...
Csak én már túl vagyok 1-2 sz@rságon, ezért döntöttem inkább a szoci-banda mellett!
itt vagyok, mondtam, h ebédelek...

CBF250-esem nekem is volt, a 600-as előtt. Elképesztően jó gép, megérte bevállalni miatta a hitelt.
köszi...
hogy milyen a vezetési stílusod, mire , hol mennyit akarod használni..
Hova tűntetek?
150-es lesz oszt kész!
Eldöntöttem magamban!
Nézd, én először cbf 250-est tervezgettem, de jelenleg az anyagiak miatt most csak hitelezve juthatnék hozzá, azt meg most inkább nem...
Szal súlyban 1ik sem okozna gondot!
Milyen fő szempontokra gondolsz?
fél óra...ebédelek
a láthatatlan ember
Hááát...kislány
Nézzük: A 150-es (ha jó) kevesebbet eszik, de kicsit lassabb. A 250-es kicsit nehezebb, berúgni is, megtartani is, nem vagyok tisztába a fizikumoddal. A 250-es hosszú távon (évek) szerintem üzembiztosabb. A 150-es nekem jobban tetszik, de a 250-eshez több alkatrészt találtam annak idején, és könnyebb volt eladni is. A 250-es nem olyan izgága, laposabb, nyújtottabb, nehezebben ugrik egykerékre, és több csomag fér rá.

Mi a legfőbb szempont?
a szőrökkel csak azt akartam,h még nem kopott.
az utmenti seb-mérő meg nem mért be autost,biciklis,tehert,mindenkit bemért,de engem az istenért sem akart.visszafordultam,még vagy 3* beméretni magam,de nem mért ez van.nem tetszett neki a képem?
Akkor most szted a 250-es mellett kéne döntenem?
Kalkuláljuk bele, hogy állandó túramániám van úgyhogy nem csak a sarokig szeretnék eljutni vele...
nem hiszem, hogy a szőrök ennyire odatennének a különbségnek
Sztem pont elég, ha kicsit szorul a kmspirálod.

Ha azt vesszük, hogy én anno 18 évesen 70 kilómmal 115km/h-át mentem a TELJESEN gyári 150-esemmel, és ezt az útmenti (lakott területen belüli) sebességkijelző is igazolta, ekkor alig 6000 felett forgott a vas...teljesen jó a 112-113.
háccso gumi ekkor még szőrös vt!
Redfazer 336-os hozzászólás, sztem arra ment a kontra...
De hogy miért, azt még mindig nemtom...
mivel kell szorozni a gumi méretét(pl 2,75*...?(talán 25-tel?))(ezt a szorzást nem értem...mire gondolsz?),milyen tárcsaféket szerezzek be előre(mintha hátra is kellene...)(?gyárit...vagy mi?ezt sem értem teljesen)"

az első kérdésnél arra akartam kilyukadni h mivel szorozzam a 2,75-t,3,00-t,3.25-t h kijöjjön hány mm a szélessége.
2.:ezt én sem tudom miért irtam.
az igaz h a tárcsa hozzáér a mittomén mihez,és nehezebben forog a kerék ha pl standar-en van.az is igaz,h sztem a ciripelő hang menet közben onnan jön(apu szerint nem,és ő ért hozzá... )
és szerinte már vékony a tárcsa ahhoz h esztergályos-sal legyen csináltatva(én nem is tudtam h lehet ilyet),szal uj kell.talán arra akadtam kilyukadni h pl a mofaker-nél találhato jo lesz-e.de aztán kitudja.ez már nem fog kiderülni
gps-szel mérve 112 volt a max oda-vissza is,egy autoval mérve hosszutávon 108-at mutatott az órám,és a kocsi szerint 113 volt(ekkor 6100-at pörgött)
a tulaj mintha azt mondta volna,h eggyel nagyobb fogaskerék van hátul...de még nem néztem

...hmmm...hihetőek a GPS és az autó adatai. Érdekes, h neked kevesebbet mutat, egyrészt a motoroknál 1-3% körül TÖBBET szoktak a km-órák mutatni, hogy veszélyérzetet keltsenek és hogy jobban eladhatóak legyenek a gépek, másrészt ha hátul egyel nagyobb vagy kisebb lánckerék van, az a km-órát nem befolyásolja, mert a tengelyen lévő kúpfogaskerék szögsebessége ugyanaz. Ami a megtett utat befolyásolja, ezzel a km-órát is, az az úttal érintkező kerület...azaz a GUMI külső, futófelülete.
Akkor jólvan, mert én is azt csinálom, de eddig nem találtam meg az okot...
én sem tudom mire véljem.kutatgatom az előzményt eddig kevés sikerrel
Szent isten
érdemes-e szintetikus olajat venni bele(tök felesleges, nem okoz megdöbbentő változást, de drágább),milyen hajtoműolaj menjen bele(szintén a gyárilag előírt a legjobb, nem véletlen tervezték bele okos mérnökök...ha jobbat teszel bele, csak drágább lesz),hogy zajlik egy gyujtás behangolás(nálam 2-3 napi állítgatás, de a lényeg röviden: gyertya ki, valami pálca bele, és a felső holtpont előtt 2-2,5 mm-rel lejjebb zárjon a megszakító, vagy adjon jelet a tirisztor),mivel kell szorozni a gumi méretét(pl 2,75*...?(talán 25-tel?))(ezt a szorzást nem értem...mire gondolsz?),milyen tárcsaféket szerezzek be előre(mintha hátra is kellene...)(?gyárit...vagy mi?ezt sem értem teljesen ),és a teleszkopolaj cseréjével később fog e felütni ha a megfelelőt rakom bele,vagy egyszerűen ez már ilyen marad?(Ha felüt, az az olaj hiánya, vagy a bazi nagy kátyú miatt van, nagy sebességnél. Használat és a lovas súlyának függvénye, ezt ki kell kíséreletezni. Tapasztalatom szerint a gyárilag előírt mennyiséggel kényelmes, kissé puha lesz)
Mondjuk annak azért örülök, hogy komolyabb balesetem még nem volt!

Te kalev, mi volt az az MZ leszólás a "köszönések" topicban?