gps-szel mérve 112 volt a max oda-vissza is,egy autoval mérve hosszutávon 108-at mutatott az órám,és a kocsi szerint 113 volt(ekkor 6100-at pörgött)
a tulaj mintha azt mondta volna,h eggyel nagyobb fogaskerék van hátul...de még nem néztem
Volt nekem is pár, az első (még nem is ültem motoron) amikor nagyfater megjött nyáron a hegyről Jawa Mustangjával, segítettem levenni a csomagokat, közben odaégettem a térdem 10 évesen a kipuhoz...aztán mikor gyógyult volna, akkor tanultam bicajozni, elestem, és lejött az egész
A legutóbbi sajna 5-6 éve egy térdszalagszakadásos, porcleválós kutyaelütés volt. A kutyus szerencsére elszaladt, tehát jól van.
na jo még 2 kérdés:érdemes-e szintetikus olajat venni bele,milyen hajtoműolaj menjen bele,hogy zajlik egy gyujtás behangolás,mivel kell szorozni a gumi méretét(pl 2,75*...?(talán 25-tel?)),milyen tárcsaféket szerezzek be előre(mintha hátra is kellene... ),és a teleszkopolaj cseréjével később fog e felütni ha a megfelelőt rakom bele,vagy egyszerűen ez már ilyen marad?
(bocsi,nem 2 kérdés volt )
Piros tartomány: Ugyanott írja a szent kis kék biblia (Etz zsebkönyv), mint a 150-esen, fejből nem mondom meg, de 6333 az igaz lehet...viszont nem is érdemes szanaszét pörgetni, pláne nem a megszakító-kalapácsosat, a tirisztoros legalább nem lebeg be. Általában leég az éritkező réteg a megszakítóról, vagy a gyujtáskondenzátor sül meg . Azt azért hallja az ember, mikor pörgeti túl, és ez motoronként más, állapottól és a perdülő tömeg kiegyensúlyozottságától is függ. Ha pl a főtengely vége elgörbül a kalapálástól, akkor az rázza az egész blokkot már 3000 felett is.
Gps: nem sok tapsztalatom van, azt tudom, hogy minél nagyobb távon mész egyenletesen, annál pontosabbat mér, a km-órán rajta van a műszer tűrése, de ha más fogú lánckereket teszel fel, vagy ha más méretű gumit, vagy ha szorul a km-spirál, vagy ha...stb. stb....
A legpontosabb mérést a rend szigorú(an korrupt) őrei végzik, sajnos....
1. KTM (babetta) kipufogó bal oldalon... Ahogy tettem fel sztenderre a forró kipufogó szépen "végigsimította" a lábam (rövidgatyába voltam)...
Mikor a seb majdnem begyógyult megégettem vele megint...
2. MZ-s történet...
3. Az uccsó legjobb, mikor 50-nel elzakóztam a simsonommal és ha nincs rajtam sisak simán betöröm a fejem...
köszömöm még 1 kérdés:(vagy 2)a pda-n(gps)-en mért sebesség mennyire pontos,és a kis 25ösnél hol kezdődik a "piros" tartomány?mert a könyvben mintha 6 és 1/3 ezernél olvastam volna...(én 5500tól már sajnálom,ritka h 6000 fölé megyek,max ha elkap a méreg)
Mondom akkor a rövidített matiné változatot:
125-ösből még csak egy fajtát láttam, sztem nincs is több: gyenge, lassú, ötödikben szembeszélre lassul, de legalább keveset fogyaszt viszonylag. Nem szerettem meg.
150-esből két változat van, nekem mindkettő volt, annyi, hogy más a láckerekek áttételezése, emiatt ha jól emlékszem 9,5kW és 10kW-osak, ami a hengerfej tetején lévő Epszilon=xx kW feliraton látszik, igaz, pont a hengerfejnek semmi köze az egészhez . Amúgy a 150-es egy személyre, és pörgetésre, állítkodásra messze a legjobb, okosan hajtva meg kevesebbet eszik egy-két decivel a 125-ösnél, és jobban megy. (125 vége: 105km/h, 150-es (10kw): 115km/h)
250: Az igazi ízirájder, 120-130-as végsebesség, 5liter körüli fogyasztás, egész jó nyomaték, pörgetni nem kell és nem szabad, és akkor "örök" élet. ideális túrázó. A kipufogót érdemes valami gumival csillapítva feltenni, akkor megmaradnak a csavarok, a legenda az elcsavarodó blokkról az első, elöl-h dobfékes változatok gyenge motorrögzítésének, és a 8000rpm-nél fiatal suhancok által rábaszott (elnézést) kuplungnak köszönhető. Élettartama a sokkal nagyobb hűtőbordáknak és a túlméretezett, bumszli blokkalkatrészeknek köszönhetően magasabb, mint a 125/150-eseké, a kuplunglánc hiánya meg csendesebbé teszi.
Kit mi érdekel még? Ja, a 150-es blokk jól tuningolható Babetta gyújtással, nekem van egy ilyen "krosszmotorom" Czetka Jawa crossvázban, kb. 18 lovas
Én majd 1x leírom az MZ-m történetét, hogy 40.000! Km alatt 15-20 éves korom között hogy lett 125-ösből 150-es, majd 250-es, utána majdnem koporsószögem és remélem nemsokára 300-as, csak lehet, túl hosszú lesz, de majd szólok, ha kész a mű, igazából még mindig alakul a kicsike, és addig nem is írok semmit:D Most lépek császtok
Erről jut eszembe: 1x elvittem az MZ-t 1edül tőlünk 10km-re lerobbant... próbáltam berúgni, de olyan kemény lett, hogy nem tudtam, pedig úgy is próbálkoztam, h rááltam... meg se mozdult... aztán hírtelen sikerült és mivel nem számítottam rá teljesen végigszántotta a lábamat, azóta is ott a helye...
Hm...nekem volt egy olyan 250-esem, ami rendesen meg volt csinálva (egy ápolóNŐ vette meg egyébként, bár vicces volt, nekem kellett neki berúgnom, mert azt mondta, hogy inkább otthon egyedül égeti magát a motorrúgással), azért azt el kell mondani, hogy nem jön rosszul az a 21 lóerő a 150-es 12-14-éhez képest. Attól eltekintve, hogy sebességben nem lehet berúgni, nem tudok hátrányát mondani egy gyári állapotú 250-esnek a 150-eshez képest.
Az ETZ 125-150-250 közötti különbségekről és a hibákról órákat tudnék mesélni én is, 125-ösöm volt vagy 3, 150 vagy 6-8 és 250-esem is olyan 2-3, dobfékestől a tárcsáson át...Mindnek van előny-hátránya, az biztos, hogy a három közül 125-öst nem vennék még egyszer.
Évjárat, mekkérdezem, szín: sötétkék, papírok maximálisan rendben (majd megrúgdalom a gazdiját, hogy ne csak ígérgesse a műszaki vizsgát, hanem vigye is el ), a többiről majd holnap...ma este átmegyek megkérdezni, mi van vele, és mi az a minimum pénz, amiért megszabadulna tőle. Csak áll ott cegényke, és foglalja a helyet évek óta, pedig szép moci.
Ja, elhúz 140-el valaki előtt Amúgy ferdén áll az MZ-k 90%-ában a blokk, de nem azért, mert olyan erős, hanem a viszonyleg gyenge blokktartók miatt, meg a vázak is engednek egy picit...
a tulaj mintha azt mondta volna,h eggyel nagyobb fogaskerék van hátul...de még nem néztem