Végre rajt a gépen a rendszám!
Okmányirodai kiadások:
1. Rendszám 4400Ft
2. Matrica 450Ft
3. Forgalmi 6000Ft
4. Törzskönyv 6000Ft
+még volt egy 1250Ft ügyintézés, mert egyik rokon szerződéses és ennyi a sürgősségi díj, de így 1 nap és megvan minden papír. Időpontos meg lehetetlenség volt kapni, fel se vették a telefont, megérte az a plusz 1000 Ft.
Szóval már nem olyan nagy macera.
Ha jól tévedek a pár előbbi hozzászóló leírásából én arra következtetek hogy simán digó rendszámmal hazajön és utána nem kell származásellenőrzés meg eredetiségi hanem vizsgabázisnál minden megvan utána regadó majd az okmánynál bevonják a digó rendszámot és adnak magyart.De lehet nem jól szűrtem le én még régi alapján csináltam.
Olaszországból hoznék egy motort és lehet, hogy hazajönnék vele lábon. Milyen megoldások vannak erre? Lehet intézni itthon vmi ideiglenes rendszámot ehhez vagy kint kell intézni az olaszoknál. Ha vki tudja hogy kint ez hogy működik az kérem írja le, hogy milyen papírok kellenek hozzá és mi mennyibe kerül. Esetleg intézhető ez kint bármelyik olasz hivatalban?
az hogy hová jut a motoripar nem tudom
de a trend többsége nem jön be
pl az új ténérére el nem cserélném a 20 éves vasam....
láchajtással sosem volt gondom igaz elég kevés km megyek
de ha van akinek a kardán jön be akkor az jön be, de az tény hogy alig van, biztos nem ok nélkül gondolok én elöl-hátul a kúpfogaskerekekre stbstb
tény hogy nehezen hal ki de ha valami ok miatt mégis meghal(sok-sok egykerekezés és társai) negyed motor ára a cserebere
egy biztos mutogatós csajozós gépnek csak szíjhajtásút vennék, de mivel csóró vagyok marad a láncos terepezés
Azért van néhány motorgyár pontosan 2 ami idáig (a BMW csak idáig) a Moto Guzzi tovább is jól profitált a kardánhajtás imázsából is. A kardánreakciók valóban léteznek de a bömös meg guzzi esetében sokkal erősebb a hosszában beépített motor reakciója pl alapjáraton álló helyzetben gázt adsz és forgásirány felé megbillen. És hát a kardán drága az kétségtelen. Azért én maradok nála.
Ez az új 800-as sorkettes elég brutálul néz ki én nem erre gondoltam hanem az F650-re. Amit belinkeltél az az F 800 ST Én még nem láttam belőle de teljesen igazad van 2millió600ezer az ára és itt a szíj már viszonylag nagy erőt visz át 85lovat 200 a végsebesség és a szíjtárcsa sem olyan ortopéd mint az F650-ben. A sportmotor kategória viszont szerintem 130lónál kezdődik és a BMW új 1000-es sportgépe is sornégy és láncos. Az első kéthengernél nagyobb gépe a bajoroknak ami nem kardános hanem láncos. Képzeld el mibe kerül egy 180lovas BMW-hez egy lánckerék+láncszett.Lehet rosszul megy a bolt hogy már ide jutottak.
Nem bántásként mondom de a kardánhajtást nem véletlenül és nem a lánclobbi miatt nem alkalmazzák csak kevés motoron.Valami olyasmi rémlik hogy nagyon trükkösek a reakciói egy kardános gépnek ezért furmányos és igen drága a megoldása a dolognak.Sokkal olcsóbb a kenegetés+csere dolog mint egy nehéz és igen bonyolult dolog beépítése.De ez lehet rosszul tom.Én sem szeretem a kenést és szakadást de elviselem ha ettől a motor nem 2-3 mila hanem csak 1-1,5.
Nincs. A legrégebben a Harley alkalmaz szíjat ha jól emlékszem a 80-as évektől. Olyan bazi nagy BMW nem lehetett mert a Rotax motorosról tudok a motor jobb oldalán van és úgy néz ki mint az a szíjtárcsa ami a mosógépek dobját hajtja. Meg mintha láttam volna valami japán chopperen is.
A szíj egy lomha chopperen vagy kisebb BMW-n esetleg elmegy de nem tudom nagyteljesítményű sport motoron hogy viselkedne. Ettől még akár jó is lehet hiszen a mostani technológiai fejlődés fokán biztos tudnának megfelelőt gyártani de szerintem nem érdekük a lánclobbi túl erős.
mondjuk én sírva fakadnék ha a motoromra olyan gumi biszbaszt kellene feltenni mint a szimó láncán van......
esetleg bordás szíj hajtás nem jön be?
az is tetszetősen néz ki
az injektort én sem szeretem de megértem mert a környezetvédelmi normák miatt szükséges a vízhűtésnek is van létjogosultsága de szerintem csak a 8000fordulat feletti gépeknél. Azt viszont elmondhatná nekem valaki hogyha már nyakra-főre láncot alkalmaznak legalább miért nem tokozzák? Már az MZ-ken is elég jól megoldották ezt sőt a simsonról sem sajnálták. Komolyabb motorokon egyedül a yamaha TR1 tokozott láncos. Szerintem üzleti érdek van benne.
Az előző szövegből kimaradt hogy ha semmiképp nem tudnék kimenni motorért azért van egy gép amit itthon is kínálnak és nimden paraméternek megfelel az pedig a yamaha XJ900s.
Sziasztok
Végigolvastam az összes hozzászólást és sokat segített köszönöm.
Viszont olvastam olyan véleményt hogy nem érdemes külföldről motort behozni mert itthon is bőséges a kínálat. Na ezzel egy kicsit vitatkoznék. De lehet hogy az én igényeim túlzottak döntsétek el Ti. Szóval a motoros projektre max 850ezer forintot szánok ebből 2ezer euró a motor ára ami kb 550ezer forint 50ezer a kiutazás hazahozatal 150ezer a forgalomba helyezés és 100ezer a bukó esetleg ruha olajcsere egyebek. Lássuk a motort, első szempont hogy meztelen legyen számomra a motorblokk az egyik legszebb esztétikai élmény látni akarom ahányszor ránézek a motorra. Minimum 80 lóerő legyen és max 20éves.Most jön az a kritérium ami legjobban megszűrte a mezőnyt: kardános legyen. Nem vagyok hajlandó spray-el feszítéssel szakadással cserével kínlódni nem vagyok hajlandó tízezreket fizetni egy műszaki evolúciós zsákutcára. Lehet ezzel vitatkozni de mindenki akinek láncos motorja van tegye fel magának a kérdést ha ugyanazt ugyanannyiért megkapná kardánnal melyiket választaná? Na mindegy nekem ez fontos szempont. Ezek alapján a BMW kiesik az ára miatt a Moto Guzzit szóra sem érdemes. Egyetlen ilyen motor van, a Suzuki GSX1100g. 91-96ig gyártották a GSX blokk kiforrott konstrukció minden egyéb feltétel stimmel mindössze az az apró probléma van hogy itthon senki sem kínálja eladásra sőt az olaszoknál sem de még az osztrák sógoroknál sem. Van viszont a németeknél a hollandoknál van a cseheknél a lengyeleknél. Jó árban kínálják szép állapotban. Ennek a motornak ha lenne, a magyarországi ára 7-800ezer forint körül lenne. De nincs. Így aztán a lehetetlenül magas igényeimmel kénytelen vagyok kintről behozni. Ennyit a bőséges kínálatról. Azért ha valakinek van ilyen vagy ismer valakit megköszönném ha összehozna vele hogy a tapasztalatait megossza
Még egy kis info a biztosítással kapcsolatban, pár ezer forintot tudsz ezzel spórolni!
"Lusta voltam" neten megkötni a biztosítást, ezért bementem a postára személyesen, mert elég kedvező a biztosításuk. A hölgy számítógépen akarta megcsinálni a biztosítást, de ez nem jött össze mivel a posta rendszerében nem lehet rendszám megadása nélkül biztosítást kötni, ezért kézzel írt kötvényt írtak a mai naptól számítva. Köztudott, hogy a többi biztosító az adásvétel napjától számítja. Ha a postánál kötsz biztosítást, akkor menj be személyesen.
Na ezt nem tudom, de ha felhívod Soproni közlekfelügyeletet megmondják. Egy apró dolog még. Ha levizsgáztattad a motort, akkor utána kell rá biztosítást kötni, különben az okmányiroda nem áll veled szóban. A biztosító a vásárlás dátumáig visszamenőleg fog veled szerződést kötni, ami az adásvételin van. Elég nagy baromság mert nem is használhatnád a motort. Szóval erre a megoldás, hogy írsz egy másik adásvételit. Senki nem fogja ellenőrízni...így pár ezer vagy tízezer Ft-t lehet spórolni!
Okmányirodai kiadások:
1. Rendszám 4400Ft
2. Matrica 450Ft
3. Forgalmi 6000Ft
4. Törzskönyv 6000Ft
+még volt egy 1250Ft ügyintézés, mert egyik rokon szerződéses és ennyi a sürgősségi díj, de így 1 nap és megvan minden papír. Időpontos meg lehetetlenség volt kapni, fel se vették a telefont, megérte az a plusz 1000 Ft.
Szóval már nem olyan nagy macera.
qqriq64@freemail.hu
Hogy áll a gépezet?
link
Olaszországból hoznék egy motort és lehet, hogy hazajönnék vele lábon. Milyen megoldások vannak erre? Lehet intézni itthon vmi ideiglenes rendszámot ehhez vagy kint kell intézni az olaszoknál. Ha vki tudja hogy kint ez hogy működik az kérem írja le, hogy milyen papírok kellenek hozzá és mi mennyibe kerül. Esetleg intézhető ez kint bármelyik olasz hivatalban?
de a trend többsége nem jön be
pl az új ténérére el nem cserélném a 20 éves vasam....
láchajtással sosem volt gondom igaz elég kevés km megyek
de ha van akinek a kardán jön be akkor az jön be, de az tény hogy alig van, biztos nem ok nélkül gondolok én elöl-hátul a kúpfogaskerekekre stbstb
tény hogy nehezen hal ki de ha valami ok miatt mégis meghal(sok-sok egykerekezés és társai) negyed motor ára a cserebere
egy biztos mutogatós csajozós gépnek csak szíjhajtásút vennék, de mivel csóró vagyok marad a láncos terepezés
csak azért hogy nekem legyen igazam
láttam vazzeg
E mail: qqriq64@freemail.hu
mondjuk az tuti volt 2-3 millás gép
de csak van régebbi is
esetleg bordás szíj hajtás nem jön be?
az is tetszetősen néz ki
Az előző szövegből kimaradt hogy ha semmiképp nem tudnék kimenni motorért azért van egy gép amit itthon is kínálnak és nimden paraméternek megfelel az pedig a yamaha XJ900s.
én meg az injektort és a vízhűtést utálom
Végigolvastam az összes hozzászólást és sokat segített köszönöm.
Viszont olvastam olyan véleményt hogy nem érdemes külföldről motort behozni mert itthon is bőséges a kínálat. Na ezzel egy kicsit vitatkoznék. De lehet hogy az én igényeim túlzottak döntsétek el Ti. Szóval a motoros projektre max 850ezer forintot szánok ebből 2ezer euró a motor ára ami kb 550ezer forint 50ezer a kiutazás hazahozatal 150ezer a forgalomba helyezés és 100ezer a bukó esetleg ruha olajcsere egyebek. Lássuk a motort, első szempont hogy meztelen legyen számomra a motorblokk az egyik legszebb esztétikai élmény látni akarom ahányszor ránézek a motorra. Minimum 80 lóerő legyen és max 20éves.Most jön az a kritérium ami legjobban megszűrte a mezőnyt: kardános legyen. Nem vagyok hajlandó spray-el feszítéssel szakadással cserével kínlódni nem vagyok hajlandó tízezreket fizetni egy műszaki evolúciós zsákutcára. Lehet ezzel vitatkozni de mindenki akinek láncos motorja van tegye fel magának a kérdést ha ugyanazt ugyanannyiért megkapná kardánnal melyiket választaná? Na mindegy nekem ez fontos szempont. Ezek alapján a BMW kiesik az ára miatt a Moto Guzzit szóra sem érdemes. Egyetlen ilyen motor van, a Suzuki GSX1100g. 91-96ig gyártották a GSX blokk kiforrott konstrukció minden egyéb feltétel stimmel mindössze az az apró probléma van hogy itthon senki sem kínálja eladásra sőt az olaszoknál sem de még az osztrák sógoroknál sem. Van viszont a németeknél a hollandoknál van a cseheknél a lengyeleknél. Jó árban kínálják szép állapotban. Ennek a motornak ha lenne, a magyarországi ára 7-800ezer forint körül lenne. De nincs. Így aztán a lehetetlenül magas igényeimmel kénytelen vagyok kintről behozni. Ennyit a bőséges kínálatról. Azért ha valakinek van ilyen vagy ismer valakit megköszönném ha összehozna vele hogy a tapasztalatait megossza
"Lusta voltam" neten megkötni a biztosítást, ezért bementem a postára személyesen, mert elég kedvező a biztosításuk. A hölgy számítógépen akarta megcsinálni a biztosítást, de ez nem jött össze mivel a posta rendszerében nem lehet rendszám megadása nélkül biztosítást kötni, ezért kézzel írt kötvényt írtak a mai naptól számítva. Köztudott, hogy a többi biztosító az adásvétel napjától számítja. Ha a postánál kötsz biztosítást, akkor menj be személyesen.
Üdv
előre is köszi