Na ez nagyon jó, részletes leírás volt! Baromira örülök neki h ilyen f@szán leírtál mindent.
Én csütörtökön hozom el a motort. Remélem Sopronban is ilyen frappánsan megy majd minden.
Hallottam olyat h ezeket a dolgokat csak a megyei illetékes (pl. vámhivatalnál) lehet intézni.
Ennek hol tudok utánanézni? Vagy az tök mindegy h hova viszem? Jó lesz itt Sopronban is?
Sziasztok!
A mai ügyintézés:
1. Közlekedésfelügyelet:
- Papírokkal sorban állás, újra kitöltenek új papírokat az eredeti forgalmi alapján(amit már egyszer egy kérvényben kitöltöttél, amikor vizsgára jelentkeztél) itt fizetsz 22800Ft egyedi forgalomba helyezési engedély és 2750Ft a műszaki vizsgálat díja
- Várakozás
- Műszaki vizsgálat: lefényképezik, számokat megvizsgálják, világításokat, meg a fékeket csekkolják, ennyi a vizsga.
- Utána vissza fizetni 7200Ft az integrált vizsga díja, ez az eredetiségvizsga
- Ezután megkapod a műszaki adatlapot, amivel mehetsz regadózni
2. Vám és pénzügyőrség
- Egy jó tanács, amíg a műszaki vizsga időpontjára vársz előtt érdemes megcsináltatni a VPID számot, ami alapján téged azonosítana a vámosok, regadó fizetésekor is meglehet tenni de az még 20-30perc plusz
-Viszel minden papírt, kiszámolja neked a vámos( Nálunk kedvesek)
-Ha nincs ott helyben bankfiók akkor el Otp, Győrben nincs de 5 percre van egy Otp
- Nekem 13500Ft volt a regdíj (88as évjárat)+ a ban egy 200Ft és egy 320Ft adalékot rátesz
Ez is kb fél óra össz-vissz
A héten elvileg már az okmányiroda van és van rendszám elvileg
HA ügyes vagy 1 nap alatt is megoldható az egész, pl a fószer előttem reggel vizsgáztatta motorját, délben ment el a regadót fizetni és 1kor már okmányirodában volt időpontja, mondjuk ezt 2 héttel előtte intézte el, hogy minden üssze jöjjön, de megvan neki
Még okmányirodát levésem, ha meglesz.
üdv Mindenkinek
Szia. Sajnos sehogy, Közlekedésfelügyeletnél kérik az eredeti forgalmit, az eredeti adásvételit, az irataidat és mindennek a fénymásolatát. Ha nincs meg az adásvételi az bukta jelenleg
sziasztok. Olyan kérdésem lenne hogy egy 125ccm-es motor vásárlás esetés hogyha az adásvételin kívül nincs semmi papír hogy birom lepapíroztatni rendszámosra? Menyibe kerülnek a költségek. Várom a segítségeteket.
Sziasztok!
Hétfőn viszem mocimat (88as Cb 450-es Honda) vizsgára, ha vkit érdekel leírom a tapasztalatok milyen itt _Gy-M-S megyében a lepapírozási hercehurca.
üdv
Sziasztok
Ha találok itthon egy külföldi papíros motort, akkor annak milyen papírjainak kell hogy legyenek hogy forgalomba helyezhessem? Ill. milyen papírokat végezzek el rajta hogy kiderüljön nem lopott-e mert most csak megvenném de nem helyezném forgalomba azonnal, majd csak jövő tavaszra.
köszke
Akkor köszönik szépen, hogy kinyomoztad nekik ezt a dolgot, és soha nem tudod legálisan forgalomba hozni a járgányt. Ha már ennyi sóherkodás-utánajárás-fölösleges pénzlehúzás nem hozott eleget az államkasszába, akkor még az is előfordulhat, hogy csengetnek a fakabátok, hogy vizsgálgatnák a motort.
Ez csak gondolom, ne vegyétek készpénznek. A magyar forgalombahelyezési mizéria egy óriási kamu! Hiába szólította már fel az EU néhányszor kis hazánk öltönyös sikkasztóit, hogy töröljék el ezt az illetlen pénzszerzési formát.
Okés zsokés, úgy néz ki megyénként változik a dolog. Nekem a KPM-nél azt mondták, hogy még a vizsgához nem kell biztosítás (Heves megye - Eger). Ez így is történt, csak az okmányiroda előtt kötöttem meg .
Ami érdekes volt, hogy az új rendszerben még nem írtak át motort, és kérdéses volt elfogadja-e a rendszer az adatokat származás ellenőrzés nélkül, de bejött a dolog.
Úgy veszem észre felénk nincs ekkora szigor, csak a vpop-nál az a katonás szigor. Hát beszartam
Ja, de miután fölöslegesen futottam egy kört Mozaikból a Deákra, ott közölte a néni, hogy biztosítás nélkül szóba se állnak velem.
Ezt persze a FŐGÓRÉ a műszakis helyen nem kötötte az orromra, csak mindenről húzott magának egy kópiát, aztán dáváj!
Az összes tavaris / elvtárs szinte itta minden szavát, annyira nincsenek ezek képben a dolgokkal, csak valamiből élniük kell ezeknek is!
1. Az adás-vételi dátumát utólag töltsd ki, ugyanis vmi buzeráns díjat szabnak ki, ha nincs kötelező biztosítás a motoron (függetlenül attól, hogy nincs rajta rendszám, meg kivonták a forgalomból abból az országból, ahonnan hozod a vasat). Tehát megveszed a mocit, hazajössz és azonnal kötsz rá BIZTOSÍTÁST.
2. Mész a Nemzeti Forgalmi Felügyelet azon bázisához, amely hozzád a legközelebb van, ott az EGYEDI FORGALOMBA HELYEZÉS-ért kérvényt kel kitöltened, és csak ezután intézik ott a vizsgáztatás tényleges időpontját.
----- !eddig még a motort nem hurcoltad sehová! ----
3. Megjön a KÖTVÉNY a biztosítótól, régi forgalmival, adás-vételivel (amely a legújabb törvény szerint már lehet csak magyar is - amennyiben EU-s országból hozod a vasat) és a vizsgáztatásra felkészített mocival visszamész időpontra műszaki vizsgára
4. Kifizeted a műszakit + amit még le akarnak húzni plusszba, azután a VÁM-osoknál kicsengeted a reg. adót
5. Az összes kacat papírral megjelensz az okmányirodában, ők majd ott (miután már egy kisebb vagyont fizettél a SEMMIÉRT) vagy kiadják a rendszámot, vagy közlik veled, hogy adott országban körözik a mocidat.
Ro6i pont előtted írta le helyesen, és pár hozzászólással korábban már én is megtettem!
Nekem ma lett meg a rendszám, tehát a leírás jelenleg helytálló .
2 nyelvű adásvételit mindenképp vigyél, és a forgalmit is hozd el, ezek elengedhetetlenek!
Az én személyes tapasztalatom az, hogy fikarcnyit sem vagyunk az EU-ban. Minden megvan itt ugyanúgy, csak a határon könnyebben jössz-mész. Ez van, jól lehúzzák az embert
Tehát onnantól kezdve, h megvan a motor meg az adásvételi, forgalmi..., akkor először nem az okmányirodába kell menni, hanem a műszakiztatásra? Vagy most hogy van?
Pénteken hozom el a motort Ausztriából, de még mindig nem vágom, hogy akkor hol kezdjem a dolgot?
Leírná vki, akkor lépésről lépésre a menetet onnantól kezdve h nálam van a motor?
Eltelt az első nap, és mondhatom: MEGÖL A BÜROKRÁCIA! Aki a netet szántotta, és 2008-as történetek alapján indulna el - az NE tegye! Idén megint minden másképp van!
1. Műszaki állomásfőnökhöz fordulj!
2. Ha ő aláírta a papírokat, lepöcsételte, CSAK UTÁNA tépj sorszámot a műszaki vizsga időpont-egyeztetésre
3. Mehetsz a VPOP-hoz, becsengetni a reg.adót
4. Minden papírral zúzhatsz az Okmányirodába, ahol a rendszám kiadatásakor derül ki, hogy rendben van-e a moci eredete.
5. Ha ezzel megvagy, tuti beleférsz a bőrruhádba, mert kb vért izzadsz, mire a szeretett vasadon szelheted a HAZÁD ÚTJAIT!
Igyekszem mindehez pókerarcot vágni, mert németországi tapasztalataim után egy vicc ez a hazai ügyintézés! Ez a szomorú magyar valóság!
Köszi! Hát a fazon azzal bíztatott, hogy 5 munkanap alatt is el tudom intézni, h forgalomba járhassak a vassal. Ha belevágok, akkor tájékoztatom a népet.
csak az eddig általam olvasottakat tudom idézni, ha valami nem úgy lenne, akkor sorry
ilyenkor kell az összes adás-vételi, ahány kézen eddig a behozataltól átment. pontosabban kettő, úgyse ellenőrzi a kutya sem. szóval legyen meg a külföldi az eredeti tulaj, meg a behozó között, meg egy magyar, a behozó és közted.
vagy hallottam már olyat is, hogy simán csinált egy kinti adás-vételit a saját nevére az ember, mintha ő hozta volna be. ez nem tudom, hogy működik.
elméletileg nem lehet gond, hogy nem te hoztad be, mert ugyebár akár egy céget is megbízhatsz ezzel, és akkor utána meg te megveszed.
bár ugye most változott/egyszerűsödött ez a behozási dolog.
asszem jobb lesz, ha megvárjuk mit mond egy tényleg hozzáértő, mert már én is kezdek belekeveredni
És a vámnál akkor nem kötnek az emberbe, ha külföldről behozott motort vásárol olyantól, aki fizikailag behozta, de nem helyezte MO-on forgalomba? Én lennék viszont az, aki itt akarja forgalomba állítani. Segítségeteket előre is köszönöm.
Én csütörtökön hozom el a motort. Remélem Sopronban is ilyen frappánsan megy majd minden.
Hallottam olyat h ezeket a dolgokat csak a megyei illetékes (pl. vámhivatalnál) lehet intézni.
Ennek hol tudok utánanézni? Vagy az tök mindegy h hova viszem? Jó lesz itt Sopronban is?