Helló
Egy 99es NSRt szeretnék papírozni. Van hozzá vámpapírom, külföldi forgalmim, adátvételi számlák. Ezekkel letudom papírozni? Vagy kell hozzá az a papír hogy külföldről kivonták forgalomból? köszi
Üdv mindenkinek valaki tudja hogy honnan érdemes olaszországon belül jó állapotú endurókat hozni illetve hogy zajlik a menete ezeknek?
Vlaki jártas ebben vagy tudna egy internet címet ajánlani?
előre is köszönöm Imi
„(1) Az adó mértéke a 6. § (1) bekezdése szerinti adóalap után a gépjármű
- gyártási évében és az azt követő 3 naptári évben 300 Ft/kilowatt,
- gyártási évet követő 4-7. naptári évben 260 Ft/kilowatt,
- gyártási évet követő 8-11. naptári évben 200 Ft/kilowatt,
- gyártási évet követő 12-15. naptári évben 160 Ft/kilowatt,
- gyártási évet követő 16. naptári évben és az azt követő naptári években 120 Ft/kilowatt.”
Honnan lehet tudni, hogy 1 Olasz mocit véglegesen, vagy csak exportra vonnak ki? Én 1 sérültet vennék meg itthon, de nincs eredeti papírja csak fénymásolt, és kint is csak hitelesített másolatot akarnak készíteni hozzá....akkor vszinű hogy totálkárra vették és végleg kivonták, a forgalmit pedig megsemmisítették? Amúgy a moci közel sincs totálkáros állapotban...ergo így itthon ugye nem helyezhető forgalomba...
Sziasztok!
Megéri a királyságból behozni használt motort?
Én egy 600-as Banditára gondoltam, nem tom milyen árban mozoghat odakint, és ha hazahozom utána milyen költségekkel jár?
ha valaki tud, kérem segítsen!
Ja meg ha tudtok angol használt motorokkal foglalkozó weboldalt, azt is megköszönném!
Akkor egy kis segítség azoknak, akik külföldről behozott motorkerékpárt akarnak forgalomba helyezni Magyarországon. Szerintem nem túl bonyi, ahhoz képest, hogy egy ilyen vásárlással legalább 400.000 forintot spórolhatunk, egy 1,2-1,4 milliós bringa itthoni vásárlásához viszonyítva. Persze igen nagy a kockázat, hogy a papírok rendbe legyenek és titkolt műszaki hiba is előjöhet, de az internetet és motoros barátaimmal történt beszélgetéseket alapul véve, ez hazánkba sem számít már ritkaságnak, sőőőt.
Én egy Olaszországból behozott jármű esetét írom le. Az első az, hogy csak olyan motort vásároljunk, aminek megvan az eredeti forgalmija, törzskönyve. Külföldön eladáskor nem készítenek új forgalmit, így beragasztva nyomon követhetjük a tulajdonos változásokat. Írjunk egy adásvételi szerződést. Vigyünk magunkkal egy magyar nyelvűt, de minimum kétnyelvűt. Ha csak idegen nyelvű szerződésünk van, akkor azt sok pénzért fordíttatni kell. Elsétálunk az eladóval az ottani hivatalba, és kivonatjuk vele a gépet a forgalomból. A lényeg, hogy ne véglegesen bontásra, hanem exportra vonják ki. Ezt bepecsételik a forgalmiba és a törzskönyvbe is. Ez a dolog azért fontos, mert itt egy kis ellenőrzésen mennek át a papírok, ha gáz lenne velük az itt kibukik. Persze a mocink ettől még lehet buherált, átütött, stb. A lényeg, hogy eredeti forgalmi és adásvételi nélkül haza se hozzuk a motort, az eladónak ezekre ott már nem lesz szüksége. Még egy. Olaszba, Németbe a motorszámmal nem foglalkoznak. Ilyet regisztrálva ne is keressünk a papírokban, ha van az külön extra.
Első lépésként menjünk be az okmányirodába, származásellenőrzéshez időpontot kérni. Ha egyből fogadnak, akkor az csak jó, de nem fognak. Viszont egy 8400-as csekket kérjél, hogy mikor mész az ügyeket intézni, akkor ne kelljen gyorsan kiszaladnod a postára. Lemásolják a papírokat és várnod kell, minimum 1-1,5 hetet. Ilyenkor nézik meg, hogy körözik e a masinát. Érdemes kontaktot keresni az ügyintézővel (giga méretű kekszes Milka), hogy esetleg mikor a végén mész a papírokat intézni, talán nem kell megint időpontokat kérni, vagy elég telefonon egyeztetni, mindenhol változó. Ekkor kérj még három csekket. Egy 12.000-est a forgalmi és törzskönyv ára, egy 4500-ast a rendszámra, és egy 450-est a műszaki matricára. Ezeket persze csak akkor fizesd be, mikor már a végén a rendszámért mész. Rögtön elmehetsz a Közlekedés Felügyelethez is, időpontot kérni a vizsgára. Itt is lemásolják a papírokat és mivel az importált motorokat másik vonalon kezelik, így két hétre adnak időpontot a normál 1-1,5 hónap helyett. (pld. Budapesten, XIX.ker. Vas Gereben u. 2-4, T:348-2060) Ha megkaptad a származásellenőrzés papírjaidat, mehetsz eredetvizsgára. Ez fontos, hogy a műszaki előtt csináltasd meg, mert fordítva súlyos ezreket vesznek ki a zsebedből. Hívhatsz házhoz is, mivel nincs rendszámod, ugyan annyiba kerül akkor is, 600 köbcenti felett 17.000 pénz. Kis szabadidődben az interneten megnézheted, hogy melyik biztosítónál a legolcsóbb a kötelező, és ez alapján menj be egy irodába biztosítást kötni. Sajnos ebben az esetben a net nem megoldás, mert az online szerződéshez kell a forgalmi száma meg a rendszám, ami ügyi Neked nincs. Jön a műszaki vizsga 26.800-forint. Mikor kész vagy a papírokkal mehetsz a Vámosokhoz, (Pld. Budapest, XXI. Petróleum u. 4. T:433-0882)regisztrációs adót fizetni. Reggel menj, ha egy nap alatt szeretnél végezni, mert csinálnak egy VPOP ID számot, utána kiszámolják a regadót. Van egy táblázat, amivel Te is előre kiszámolhatod az összeget: http://www.logsped.hu/regisztr... Egy 8 éves 800-as motorra kb. 64.000-forint. Kapsz egy számlát, amit csak olyan otp-nél tudsz befizetni, ahol van vámpénztár. Utána visszamész a határozatodért a befizetés igazolásért cserébe. Ezzel a sok papírral mehetsz vissza az okmányirodába időpontot kérni, vagy a Milka hatására már az ügyeket intézni, viszed a befizetett csekkeket is, és itt megkapod a rendszámod.
sziasztok!
mivel mindenki olyan bizonytalanokat mondd nekem a motorok lerendszámozásáról, igy itt is szeretném megkérdezni, hogy egy külföldről behozott motornak milyen papirokkal kell rendelkezni ahhoz, hogy én azt zavartalanul itthon le tudjam rendszámozni?
esetleg ilyen tól-ig árakat ha irnátok jó lenne, mert sok motorhirdető ugy hirdeti pl a 125 ös mociját hogy 5-10 ezer a reg adó:( szóval ezzel kapcsolatban nincs semmi konkrét információm, és megköszönném ha valaki segítene:)
esetleg ha egyszerűbb akkor msn v mail az adatlapomon
üdv
mitoo
enyém "csak" 600-as. Hát üzemórásnak üzemórás,de ha figyelnek rá akkor nopara, sanyának az sm topikból elment 200üó egy szeleprugó töréssel és csak nyélen használja pl. De majd meglátjuk nekem mit hoz a jövő
650es berg?
multkor mentem 1 650es bergel,csak abba sm szett volt... de még 3-4.be is gázra jött kerékre az tecett h mentem kb 60al,attam 1 nyelet és erőből kerekezett kb 100ig holtpontra ink nem mertem felhuzni mondom hátrabaszódok vele az szép lenne
csak azt monták h nagyon szervizigényesek
akkor jó... hát más még nincs meg csak ez a papir,a többi mindent azt 1 barátom csinálja meg nekem ,aki iennel foglalkozik,monta 1 pár nap alatt eltud rá intézni mindent.szval azzal má nem lesz gond;)
köszi az infot
üdv
Egy 99es NSRt szeretnék papírozni. Van hozzá vámpapírom, külföldi forgalmim, adátvételi számlák. Ezekkel letudom papírozni? Vagy kell hozzá az a papír hogy külföldről kivonták forgalomból? köszi