Hello Mindenki!
Lenne egy elég átfogó problémám.
Tavaly nyáron vettem egy "ismerőstől" egy 125ös Aprilia Pegaso-t. A mocinak nem volt semmilyen papírja (se rendzsám, se forgalmi, se műszaki...), az illető szerint Olaszo.-ból lett behozva. Azóta a moci átesett minden felújításon, megfelelne műszakira is.
Az lenne a kérdésem, hogy forgalomba lehetne-e helyezni itthon? (Tudom, olvastam hogy forgalmi, meg adásvételi nélkül nem.)
A moci szinte roncs állapotban volt, a gumik tükör-radiálok voltak, a fék nem fogott, és a blokk is bemondta az unalmast 1000 km után.
Most, szinte szalonállapotban van a gép, és azt kérdezném, hogy nem-e lehetne vhogy mégis forgalomba helyezni. (Gondolok elsősorban arra, hogy épített motor. Külföldön arra is adnak papírt, nem?)
Bármilyen megoldás érdekel.
Előre is köszi: Tomi
Ebben a sok összevisszaságban valaki tudna nekem segíteni egy konkrét esetben?
2003.12. hóban forgalomba helyezett 125 ccm motor Németországból, eredeti forgalmi van. Árak? Teendők?
VEGA
Te úgylátom keresekedésből vetted a motort (adásvételiből), vagy aki behozta onnan vette.
Nemtudja valaki, hogy németországi magánszemélytől való motrvásárlás esetén, az eladónak milyen adatait kell feltüntetni az adásvételin?
Köszi szépen mekeresem.
Neked nincsen véletlenül Német-Magyar adásvételid?
Vagy esetleg nemtudod a tied bescenelni, kisatirozni az általad nem közlendő adatokat és elküldeni a mail cimemre, hogy letudjam másolni? Sehol nemtaáltam még csak olasz-Magyart meg Belgát.
A kinti ügyintézést nem vágom annyia....elkell ballagni az eladóval valami hivatalba kint és ki kell vonni a forgalomból importra a motort( nem véglegesen) ezt feljegyzik a forgalmiba,talán még valami más papírt is adna, rendszám lekerül,aztán hozhatod haza! Ennyit tudok
Én hozonám be, de előtte megakarok mindent pontosan tudni, hogy mit kell papírügyileg vele behoznom.
Ha a forgalmiba belejegyzik, azt gondolom ott kell valami okmányirodában elintéztetni. Ezt a bejegyzést mennyi idő alatt tudják ott kint megoldani? Nemszeretnék sokidőt kint tölteni.
Még nem,de fogom! Te hozot be kintről vagy már itthon vveszed? A Forgalmiba egyébként belejegyzik,hogy ki lett vonva a forgalomból importálásra! Eredeti forgalmi és adásvételi legyen! Nekem is ezek vannak
És te rendszámoztadtad a Husabergedet (csak azért mert a fotóidon nem látok rajta rendszámot.
Akkor nemkell semmi más papír a frgalmin és az adásvételin kívül?
Helló
Nekem is egy németből behozott Husabergem,van! Meglegyen az eredeti forgalmi engedéje meg a német tulajal egy 2 nyelvű adásvételi (talán így egyszerűbb a forg. helyezés) ,de ha már itthon veszed jó a magyar tulajal is asszem
Sziasztok!
Visszaolvastam a fórumban, de még pár dolog nem teljesen világos.
Például, ha én Németországból szeretnék motort behozni, magánszemélytől, akkor nekem elegendő lessz ithon a fogalombahelyezéhez a tőle kapott kétnyelvű adásvételi, meg a forgalmi engedély?
Valahol olvastam, hogy olaszországban el kell menni az eladóval kivonatni a forgalomból a motort és ott is adnak valami igazolást. Ez igaz, így van ez Németországban is,hova kell menni, ha tényleg így van?
A rendszámot is elkell hozni?
Mi van, ha nincsen rendszáma?
Bocsánat a sok kérdésért, de nem szeretnék ,ég utánna visszameni Németorszégba papírokért.
Légyszi segítsetek!
Előlre is köszönöm a válaszokat!
Woooow, szep motor. Nemeteknel nem szokas csak papiron valtoztatni a teljesitmenyt, ugyhogy az a Z valoszinu tenyleg le van fojtva. Ergo siman forgalombahelyezheted itthon igy, es utanna kiszedeted belole a fojtast. Az szamit, hogy mekkora teljesitmeny van az eredeti forgalmijaban. Es nyilvan ezt ellenorzik a muszaki vizsgan, es ez esetben nem is lesz semmi gondod.
Üdv!
Az lenne a kérdésem, ha egy németországban 25kw-ként futó motort behozok Magyarországra, akkor az itt a forgalombahelyezés után is 25kw-ként fog futni? ezzel szemezgetek: link
Egy ilyen motor kb. mennyiben állna meg itthoni forgalombahelyezéssel? Előre is köszi!
Lenne egy elég átfogó problémám.
Tavaly nyáron vettem egy "ismerőstől" egy 125ös Aprilia Pegaso-t. A mocinak nem volt semmilyen papírja (se rendzsám, se forgalmi, se műszaki...), az illető szerint Olaszo.-ból lett behozva. Azóta a moci átesett minden felújításon, megfelelne műszakira is.
Az lenne a kérdésem, hogy forgalomba lehetne-e helyezni itthon? (Tudom, olvastam hogy forgalmi, meg adásvételi nélkül nem.)
A moci szinte roncs állapotban volt, a gumik tükör-radiálok voltak, a fék nem fogott, és a blokk is bemondta az unalmast 1000 km után.
Most, szinte szalonállapotban van a gép, és azt kérdezném, hogy nem-e lehetne vhogy mégis forgalomba helyezni. (Gondolok elsősorban arra, hogy épített motor. Külföldön arra is adnak papírt, nem?)
Bármilyen megoldás érdekel.
Előre is köszi: Tomi