Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A karburátorról kössük le a hozzá csatlakozó bowdeneket, csöveket. Oldjuk a csavarkötéseit, amellyel a hengerhez, valamint a légszűrőhöz csatlakozó csövet is távolítsuk el. Emeljük ki a karburátort, és helyezzük egy asztalra. Szereljük le az úszóházat, ekkor elénk tárul a belseje. Az úszóházban találhatunk szilárd vagy szemcsés idegen anyagot, amely általában barnás színű, ezt távolítsuk el. Szereljük ki a főfúvókát, ez a fúvóka nyúlik legmélyebben a benzinbe az úszóházon belül. Fény felé tartva ellenőrizzük, hogy a benne található furat nincs-e eltömődve. Figyelem a fúvóka sárgarézből készült, semmivel sem szabad kapirgálni, ami keményebb a réznél. Csak levegővel szabad kifúvatni! Ez minden fúvókára vonatkozik. Ha külső beavatkozás miatt kitágul a fúvókában lévő furat, megváltozik a szállított folyadék mennyisége. Ez helytelen működéshez vezethet, általában túl dús keveréket eredményez. Nem garantált, hogy nagyobb fúvókával gyorsabb, erősebb lesz a motor, itt a minőség számít nem a mennyiség! Ezután a további fúvókákat is tisztítsuk meg a főfúvókánál leírtak szerint. Szereljük ki az úszót, a tengely eltávolítása után. Vigyázzunk az úszón elhelyezett kis fémnyelveket ne görbítsük el, mert így elállítódik a tüzelőanyag szintje az úszóházban! Most csavarjuk ki a tűszelepet. Szintén fúvassuk át nagynyomású levegővel. Most vegyük kezünkbe a porlasztót és a kompresszor csövét, és módszeresen minden járatot fújkáljunk végig, amelyről feltételezzük, hogy benzint, vagy levegőt szállít a karburátor működése során. Minden alkatrészt, amit ki tudunk csavarozni, szedjük ki, és tisztítsuk meg! Ha bonyolultnak látszik, készítsünk rajzot, a későbbi összeszereléshez. Az alapjáratállító, és levegő-csavarokat tekerjük be teljesen, és figyeljük, jegyezzük fel hány fordulatot tudtuk behajtani, mert összeszereléskor ez segíteni fog, és ad egy hozzávetőleges beállítási támpontot. Ha a levegő-csavart 1-1, 5 fordulatot sikerült betekerni mielőtt megszorult a furatában, akkor valószínűleg jó volt a helyzete. Szereljük ki az említett állítócsavarokat, fúvassuk ki levegővel járataikat. Helyezzük vissza a csavarokat, ügyelve, arra hogy a szétszerelés előtti helyzetben álljanak. Ekkor fordított sorrendben szereljük össze gondosan az egész karburátort, a csavarokat, fúvókákat „érzéssel” és csak jól illeszkedő csavarhúzóval húzzuk meg, elkerülendő a sérüléseket. A tömítéseket pontosan illesszük a helyükre. Szereljük vissza a motorkerékpárba a karburátort, illesszünk a helyére minden csövet, és huzalt. Automata hidegindítós robogóknál, ne feledjük el csatlakoztatni a vezetékeket. Ha jól dogoztunk, és a nem állítottuk el túlságosan a „karbit”", akkor a motorunk járni fog. Egy ilyen beavatkozás után, természetesen a karburátort újra be kell állítani (hangolni) a kisebb csavar az alapjárat, a nagyobb rugóval az a levegőcsavar.
naon sok van de megmondom öszintén nincs szivem megválni tőle, nagyobb mocit nem vezethete még kocsit nem tudnám fönntartani ugyh marad a malagutim,
de te mért szeretnéd eladni? és hogy lessz igy találkozó tavasszal?
Most lehet,hogy megköveztek,de én is árulni fogom a mocimat!
Mielőtt megkérdeznétek más mocira váltok!
Szecska!
Neked hogy áll az eladás?
Van sok érdeklődő?
ajajjj akkor már csak hetek kérdése és esetleg összefutunk pest utcáin
Szecsi mester én voltam ma motorral melózni,isteni idő volt
nézegetni kell sok jot ki lehet fogni, sztem a vizes jó konstukcio érdemes lenne.

én már holnap motorral szeretnék menni drukkoljatok h jó idő legyen
Sziasztok!
Most szeretnék venni egy f12 vizhütéses malagutit 50 cm.Tudnátok mondani rola valami véleményt.Alkatrész árak,gyakori hibák,stb...
Előre is kőszi.
Ügyi vagy!
na sikerült megcsinalni a motorba epitett nokia töltött, igy nem merül le
majd keszitek kepeket
Legjobb lenne levenned és mindent átmosni tiszta benzinben!
Külön a fúvókákat is!
De ezt csak akkor,ha szükségesnek látod!
sziasztok nem emlékszik vki hogy hol tudom megtalálni itt a topikok között amikor az akksira rá lehet kö9tni a mobilt és menet közbe tölti a moci?
Esetleg a karbitakarítást elmondanád hogy kell ?Mert ahhoz tudatlan vagyok.De nem ártana az ilyeneket megtanulni.
Köszi
Érdemes lecserélni a motorolajat,ellenőrizni a fagyálló mennyiségét a mociban (persze csak ha vizes)
és ha nagyon szeretnéd,akkor egy karbitakarítás!
Esetleg a légnyomás a gumikban és az akku töltöttsége!
Hírtelen ennyi.
Mit érdemes átnézni,leellenőrizni így a jó idő közeledtével?Nem vagyok egy műszaki analfabéta,de jobban értek a biciglihez mint a motorhoz.Tehát az én képességeimhez viszonyítva

Köszi
Sziasztok

Elkaptam egy rendőrt az utcán és megkérdeztem a lejárt jogsi ügyében.Igenis lehet 50-es (pontosabban 49) robogóval lejárt jogosítvánnyal közlekedni.Nem büntethetnek meg érte.Mert ehhez a kategóriához nem kell eü alkalmassági se műszaki.Csak kresz.Ha van "B" jogsid mégha lejárt is az bizonyítja hogy megvan a kresz vizsgád.Bár azt mondta ha lehet ne évekig járjak így.5 hónap után már azért csúnyán fognak nézni ha elkapnak.
Az én privát véleményem az,hogy ha 50 köbös,akkor az legyen robogó.Ha 70-es,akkor is. Aki meg motorozni akar,az ne 50-est vegyen,mert annak értelmét nem látom(én).Itt vannak pl az 50-es "gyorsaságik".Elindulsz,húzatod váltasz egyet,mégegyet,aztán felemeled a lábad a földről.Nem jó az semmire.
Bocs
23-ért!
Szép állapotú!
Szia Ciceger! Mennyiért adod a ZX-et?
Márcsak volt nekem giannellim,de az enyém egy erősebb verzió volt (reverse)!
Most éppen egy cromos zx-em van eladó,ha esetleg érdekelne valakit!
És általában minden kipuhoz ajánlanak görgőméretet,de ez nem mérvadómert minden moci más és más!
Amit vettem zx-et abban még kisrugó is volt,hogy a legoptimálisabb legyen a kuplung nyitása a kipuhoz képest!
nem kaptam hozzá görgőt, a karbin állítottam már
majd ma veszek görgőt kipróbálom vele
köszi kipróbálom untánna olvastam 1grammal kisebb
görgőt írnak hozzá, neked nem ilyen giannellid van?
Sziasztok!motorvásárlás előtt állok,és az lenne a kérdésem hogy mi a véleményetek a Malaguti XSM-ekről jól látom hogy nagyjából ugyanaz mint egy yamaha dt 50 X?újabbakat nézegetem,2006-2007-eseket
A kipuhoz nem adtak gyárilag görgőket!?
Elméletileg kellene!
A karbinál lehet,hogy a levegőcsavaron is kellene állítanod!
És talán erősebb rugót kívánna meg az új kipu!
olyan 4-5 g körüliekkel, a karbit ehez állisd h normális legyen
amugy én holnap tervzetem h mocival meek de igy
hány grammosal próbálkozzak? a karbin nagyon nem lehet állítani,
hogy normális legyen az alapjárat, vegyek nagyobb főfuvókát?

hallottam a hírekben esni fog megint a hó
ennyi bőven elég volt belőle!