ez azért van mert a szerviz nem a gyártó cége
ha megfelelsz a feltételeknek nyitsz egy xyz szervizt és kész
azért nem kell sajnálni őket(se a dealert) mert ami alkatrészt ő kap meg 1500ért az 3ért adja
Én azon lepődtem meg, h egy márkaszerviz nem kap a gyártótól szervizkönyveket, még pc-re sem, nem ám rendes papír alapút.
Meg kell venniük. Pfff...én mondtam nekik, honnan tudják letölteni őket. Viszont eddig mi alapján cseréltek főtengelyt meg váltót egy Gixxer1000-ben mondjuk? Hasra ütés szerűen?
Na meg ahogy azt az ügyfél és a laikus elképzeli..
A suzuki csak az anyagköltséget állja, plusz a szerelési díj egy részét! Természetesen azt is mérsékelt óradíjjal.. Ergo amit én el töltök a munkával pl 2 órát, 2x 5500 lenne. E helyett nagyságrendileg 1x2500 az amit térít... Tehát, kiesés. Nem is kicsi..
Persze, értem a dolgot, de nem csocsi-ragyira akartam volna. Csak annyit, h a 2 éves láncspray gyűjtemény ne legyen ott...
Hazamentem vele, szétszedtem, megcsináltam.
Garanciára meg csak annyit, csak a múlt hónapban 30-32 garanciális fékvisszahívási akcióban részt vevő motorkerékpárt (GSXR 600 - 750) szereltem. Ez a gyárnak és nekünk mint márkaszervíznek nem kicsi kiesés, az ügyfél pedig csak nyer vele, mivel minden ilyen visszahívásnál null kilóméteres főfékhengert kap, null kilóméteres friss fékfolyadékot, és sok esetben új fékcsövet sőt gázbowdent is ! És az ügyfélnek ez egy fillérjébe nem fáj....
Addig amíg nem dolgoztál\dolgozol ilyen helyen, ne állíts butaságot! Dolgoztam már nem egy márkaszervízben, sőt mi több most is ott dolgozom. Nem a lehúzásról szól nálunk sem a dolog, egyik szervíznek sem érdeke, hogy elriassza magától az ügyfelet. És igen, a Magyar képviselettől hozzánk is jönnek rendszeresen ellenőrizni, illetve az esetleges észrevételeket, visszajelzéseket átbeszélni.
Egy szó mint száz, a csak a profit igen erős kijelentés
Más, valószínűleg azért mondod, hogy csak a profit, mert úgy érzed valahol lehúztak.. Kérdem én, motorszerelés terén melyik a jobb megoldás? 1, van egy motorod elviszed egy májszterhez , aki óránként pl.: 3000ért maszekban meggányolja és garanciát sem kapsz a "munkájára"
vagy 2, el viszed márkaszervízbe szerelőhöz, és mint én, 5500as óradíjért minőségi munkát kapsz, garanciával.
Természetesen a profitról is szól mint minden üzleti tevékenység, de egyik cégnek sem az a fő célja, hogy lerántsa az ügyfelet aztán soha többé ne lássa viszont. Tessék gondolkozni.
Márkakereskedések-márkaszervizek abban érdekeltek, hogy az ügyfelek minél sűrűbben cseréljék gépjárművüket.
Óóó persze visszajeleznek.....
Csak a profit!
le kellett volna előtte mosni de ha a szervizes mossa le 12ezres óradíjban akkor meg az a baj
ha kötözködni akarunk mindig tudunk
pl én hétfőn cseréltem láncot elmosogattam mindent, megzsíroztam a görgőket kipolíroztam a keréktengelyt meg mittudoménmitmég aztán kb 4 órát elszöszmötöltem vele
ha ezért kiszámláztak volna 40-50 ezret eret is vágtam volna magamon
Várja a visszajelzéseket? Nem tudom honnan veszed ezeket. Pl találtam nem 1 szervizkönyvben, meg microfiche-ben hibákat, hiányosságokat, szerinted érdekel valakit is?
Max ha Japánba élnénk...
Te most viccelsz?
Ezt biztos valahol olvastad...
Nem mondom melyik Hondánál, de ameddig úgy cserélték ki a láncomat, h lánc flex-el levág, lánckerekek le, újak fel lánc befűz, összerak, és a vastagon ott lévő lánctrutyit ott hagyta a szerelő, le se szarta, h az új lánc tiszta trutyi lesz. Pedig csak 1 csavarhúzóval kellett volna körbehúznia...
Ne haragudj, azt hogyan érted "márkaszervizek passzolgatnak"? Kifejtenéd bővebben?
Én nem igazán értem, mert le van nekik írva minden A-tól Z-ig. Minden gyár várja a visszajelzéseket, gyártástechnológiai, beszállítói akár tesztelési hiányosságokról van szó.
Nem ismerem őket, de Honda (szerviz)akadémia aranyfokozatú szerelő dolgozik ott. Úgyhogy, biztos van szerelési-szerviz tapasztalata (új demo motorokon gyakoroltak, szét-összeszerelés, hibaforrás pontos diagnosztizálása stb.)
A Honda szervizhálózatán belül, állítólag a Honda Dream a csúcs-elismert szerviztevékenységnél.
Én majdnem 1 éven keresztül kerestem olyan szervizhátteret-szervizcsapatot, akik kimagasló műszaki intelligenciával-szerviztapasztalattal rendelkeznek.
Végül is a munkájuk 60-70% olyan szervizmunkákból áll, amit a márkaszervizek "passzolgatnak" (vannak garanciális problémás esetek is).
Mondanom sem kell, hogy sorbaállás van náluk, több hetes átfutási idővel.
Én nem is csodálkozom azon, hogy a márkaszervizekben kevés a szervizmunka.
ha megfelelsz a feltételeknek nyitsz egy xyz szervizt és kész
azért nem kell sajnálni őket(se a dealert) mert ami alkatrészt ő kap meg 1500ért az 3ért adja
Meg kell venniük. Pfff...én mondtam nekik, honnan tudják letölteni őket. Viszont eddig mi alapján cseréltek főtengelyt meg váltót egy Gixxer1000-ben mondjuk? Hasra ütés szerűen?
Van amikor a gyártó szarik magasról a márkakereskedéseire...
A suzuki csak az anyagköltséget állja, plusz a szerelési díj egy részét! Természetesen azt is mérsékelt óradíjjal.. Ergo amit én el töltök a munkával pl 2 órát, 2x 5500 lenne. E helyett nagyságrendileg 1x2500 az amit térít... Tehát, kiesés. Nem is kicsi..
Hazamentem vele, szétszedtem, megcsináltam.
Egy szó mint száz, a csak a profit igen erős kijelentés
Más, valószínűleg azért mondod, hogy csak a profit, mert úgy érzed valahol lehúztak.. Kérdem én, motorszerelés terén melyik a jobb megoldás? 1, van egy motorod elviszed egy májszterhez , aki óránként pl.: 3000ért maszekban meggányolja és garanciát sem kapsz a "munkájára"
vagy 2, el viszed márkaszervízbe szerelőhöz, és mint én, 5500as óradíjért minőségi munkát kapsz, garanciával.
Természetesen a profitról is szól mint minden üzleti tevékenység, de egyik cégnek sem az a fő célja, hogy lerántsa az ügyfelet aztán soha többé ne lássa viszont. Tessék gondolkozni.
Garanciális szervizszolgáltatás...? Add el, cseréld be!
Más! Az egyik ismerősöm autóját kétszer vissza kellett volna hívni (3 éves korában derült ki). Eltitkolták és ez 530.000 forintjába került.
Óóó persze visszajeleznek.....
Csak a profit!
ha kötözködni akarunk mindig tudunk
pl én hétfőn cseréltem láncot elmosogattam mindent, megzsíroztam a görgőket kipolíroztam a keréktengelyt meg mittudoménmitmég aztán kb 4 órát elszöszmötöltem vele
ha ezért kiszámláztak volna 40-50 ezret eret is vágtam volna magamon
Max ha Japánba élnénk...
Ezt biztos valahol olvastad...
Nem mondom melyik Hondánál, de ameddig úgy cserélték ki a láncomat, h lánc flex-el levág, lánckerekek le, újak fel lánc befűz, összerak, és a vastagon ott lévő lánctrutyit ott hagyta a szerelő, le se szarta, h az új lánc tiszta trutyi lesz. Pedig csak 1 csavarhúzóval kellett volna körbehúznia...
Én nem igazán értem, mert le van nekik írva minden A-tól Z-ig. Minden gyár várja a visszajelzéseket, gyártástechnológiai, beszállítói akár tesztelési hiányosságokról van szó.
A Honda szervizhálózatán belül, állítólag a Honda Dream a csúcs-elismert szerviztevékenységnél.
Végül is a munkájuk 60-70% olyan szervizmunkákból áll, amit a márkaszervizek "passzolgatnak" (vannak garanciális problémás esetek is).
Mondanom sem kell, hogy sorbaállás van náluk, több hetes átfutási idővel.
Én nem is csodálkozom azon, hogy a márkaszervizekben kevés a szervizmunka.