mivel páran megkerestek és sokan beszéltek róla így én is ide vetnék pár gondolatot : 6 dugattyús fék.
először is nem a kawasakinál dolgoznak a legprofibb elmék ez így volt és így is lesz, de el kell fogadni és lehet együtt élni ezekkel a hibákkal is ha érted őket.
a kawa megtervezte 94 ben a zx9r -t, nekem a forgalmiban 245 kg súly van bejegyezve és egy 100kg pilótával 350 kg kb 280km/h végsebességgel. ehhez társított egy 320mm -es 5mm vastag féktárcsa párt a régi idők mozijával. sem a 94-95 4 dugós sem a 96-97 6 dugós fékjére nem hallottam panaszt ha karbantartották, pedig ha valaki akkor fazi használta is becsülettel. sajnos a hiba ott van elvetve vagy belénk kódolva hogy egy nagy féktárcsás sport motortól azt várjuk el hogy ott álljon meg ahol kell. ez rendben is lenne ha mi is felkészülnénk a kihívásra ! szal sokat jártam keltem ahol motoros élet volt, és egy dolgot tapasztaltam, azt hogy egy motor ott álljon meg ahol kell azért nekünk is tenni kell ! nem látok bele a motorokba sem a fékekbe de a szétszedett motorok 80% ban a fékek abszolút ápolatlan szar állapotot tükröztek, beragadt dugattyúk becsípett porvédők fekete fékolaj vagy sár csiríz... soxor sok helyen szántam időt arra hogy szétnézzek a motorok között így el tudom mondani hogy pl a zx9r B -ken, kortól függetlenül csak túra vagy még a túrábbnál is túrább gumikat láttam felszerelve. talán ha 1x láttam d211 gp-t fent, csak el kell gondolkozni azon hogy egy kibaszott erős és kibaszott nagy fékkel rendelkező motoron ülsz csak épp nincs ami a motor és a kibaszott aszfalt között át vigye a gyorsulást és épp úgy a lassulást ! miért is van ez? mert spórolunk ! húzzuk neki és próbálnánk kanyarodni, de min is ? túra gumikon ! a lényeg mi? hogy legyen rajta minta és sokáig kibírja, nehogy már a szezont ne húzza ki ! szal amit láttam azaz hogy túra gumikon próbálunk meg kihozni sok jót a motorból úgy hogy nem hogy üzemi e még üzem meleg közelébe sem tudjuk felmelegíteni szerencsétlen kaucsuk karikát !!!!! közúton !!!! ahhoz hogy megfelelő tapadást tudjon adni a H-ring kanyarjaihoz hasonló szerpentint kellene teljesíteni. miért volt hogy az alföldi gyerekek amikor fölértek a miskolc eger szerpentinre csak úgy hullottak mint a legyek ! mert nem megfelelő gumikkal megfelelő hőmérsékleten akartak rossi féle kanyartechnikát bemutatni. vissza térve a zx 6 dugós fékre 98 -tól 212kg ra csökkent a súly és a féktárcsa méret is egy lehetetlen 296 mm-re csökkent 143 Le-vel és nagyobb akár 300km/h tempóval párosulva. tehát a súly kb 30kg csökkent a tempó azért meg volt és tedd hozzá hogy a féktárcsa átmérője egy 600-as motor méretére csökkent , de igazából még alá is mert a zx6r már rég 300mm tárcsákkal futott 109 le vel. tehát 296mm kapta kb ugyan azt a terhelést amit a 320mm nagyobb tömeggel simán kibírt ! majd fejeld meg azzal a történettel hogy az esetek többségében a külföldi és magyar rossi növendékek a tempót fokozva még keményebb betétekkel nehezítették az amúgy is kis átmérőjű féktárcsákat, elő sem vették a gyártók ajánlását, lásd olvasd pl itt vagy a népszerű helyeken kérdezgették milyen betéteket vegyenek a fékbe, tehát az esetek többségében esély sem volt rá hogy ne kerámia betétek kerüljenek bele. sajnos én is tapasztaltam hogy a zx9rB -n ez első betét csere után mikor is a német lukács betétvasakat cseréltem ferrodó ap racsing és más betétekre az addig sima hibátlan féktárcsám olyan lett mint a bakelit lemez, megfejelve a vasúti kocsik megállási szindrómájával ! nos ezekkel a betétekkel csak előrébb tudtuk hozni a a féktárcsák halálát, ugyan azt vagy még többet vártunk el a szemre ugyan olyan disc -ek től valójában pedig előidéztük halálukat, vagyon miért hullámosodik el egy tárcsa vagy mennek a levesbe, nos a beragadt a dugattyúk a racsing betétek és a tempó is meghatározza, azt pedig hogy még egy urat a sebesség istenét is szolgálja szerencsétlen motor túra minőségű gumikkal .......... , no akkor most tartunk itt ! kezit csókolom !
a zx9r B -nél pedig még ott van egy zsák 40kg-os cement súlya is ami segít kanyarodáskor fékezéskor azt a tenyérnyi felületet még jobban segíteni nem tapadni, ezért is ritka zx9r B egységes gyári fénnyel !
érdekes hogy a zx9r E már nem is 300 hanem egyből 310mm fékező blokkokat kapott, majd a széria vége megint 320 mm fejezte be a pálya futását. tehát érdemes minden szezon végén szétkapni a 6 dugós féket, csak sokan lusták vagyunk rá, majd majd soha, sokba kerül a 15 e ft-os felújító szett, és inkább a facse videókat lájkolják mint sem turkálnának egy jobb fékbetét után, kb mint a futómű beállítás tere, ha másnak jó volt nekem is jó lesz .......
ha pedig tempót szeretnénk menni a haverokkal akkor vagy tarts egy plusz felni szettet túra gumikkal az arra alkalmas időkre, ha pedig csak arra van időd hogy havonta egy hétvégén tudd szétcsapni a mindennapok gőzét akkor olyan gumit kell választanod, ami ha feltéve hogy eléri az üzemi hőfokot akkor át tudja vinni a fékteljesítmény az aszfaltra. tehát hiába van extra fékerőd ha nem tudod átvinni a útfelületre ! az hogy beesik a fékkar egy fékrendszeren, a többi másik 100-on pedig nem akkor nem a másik 100 szar hanem a valszeg a tied hibás vagy nincs karbantartva.
sajna a 296mm féktárcsák már a futásteljesítményük miatt sem fognak jobban teljesíteni, amin csak rontani lehet. az hogy egy zx9r -re ne bt 021 023 és más túra gumikat rakj alap, ha el vársz valamit akkor tenned kell érte, igaz hogy egy jobban felmelegedő és átlag terhelésre jobban reagáló puhább anyagszerkezetű gumi hamarabb is fog elfogyni, de lehet egy elrontott féktávot, egy kanyarban történő mentésből jobban fog kihozni egy 5000km futásteljesítményű gumi mint egy 15000km-es, a tét lenni vagy nem lenni, össze törni vagy átélni hogy húúúúú bazdmeg ez is belefért.
kawaszeki@freemail.hu 703781937 van két tárcsám is, de csak hozzáértőknek, versenytárcsa. 4.8mm vastag, időként karban kell tartani, azaz költeni kell rá, ez nem a gyári örök jó tárcsa.
Köszi szépen! Mennyiért lenne eladó az irányjelző? Az enyémen nem gyári van, így nem is tudom, hogy milyen az eredeti felfogatása. Kell ehhez még valami ellendarab a felfogatáshoz?
pár tokico fék után csak azt tudom mondani hogy ha nem szánod rá az időt és nem tartod karban a 6 dugós féket akkor 4 dugóst sem fogod. jogos hogy beszarik és nekem is beszart a 6 -oson, de akiknek felújítottam azok semmilyen rossz vissza jelzést nem adtak, ha pedig vissza emléxem még angliába is küldtem ki a egy pár 6 dugó féket egy kék dobért cserébe. a zx9E be én is bele faragtam az öreg futóművét. viszont a zx10r sajnos abba is rövid.
a sugó motor ilyen görbe vázakat ad el. csak szólok. pár napja egy ideges csávó hívott fel engem hogy én feladtam neki egy vízhűtőt, na erről sem tudtam, próbált kérdőre vonni, majd bevallotta hogy idegességében az én telefonszámomat találta meg, sztán kiderült hogy valahonnan csongrád megyéből vette, segítettem neki, mindszent H-moto hérány ..........
az alsó felső villahidat ki kellet marni mert a zx10r villa vastagabb, de maradhat. ha a villaszárat felengeded a kormány csutka bilincséig akkor az alsó villahíd bele ér az első sárvédőbe.
üdv ! no megtaláltam a cimborám volt zx9r B -nek azon képeit amikor már 2-3 tulajjal arrébb egy füzesabony vagy mezőkövesd melletti kis városban megtaláltam eladóként a motort. ott látható rajta a rozsdamentes rendszer zxr750 -ről, és a zx10r első futómű. bele lehet rakni ez igaz de mivel a B és a zx10r alap magassága nem egyforma így a képeken látható módon sikerült bele rakni a zx10r elejét. ami nem is sikerült esztétikusra, és látszik a hiányossága.
először is nem a kawasakinál dolgoznak a legprofibb elmék ez így volt és így is lesz, de el kell fogadni és lehet együtt élni ezekkel a hibákkal is ha érted őket.
a kawa megtervezte 94 ben a zx9r -t, nekem a forgalmiban 245 kg súly van bejegyezve és egy 100kg pilótával 350 kg kb 280km/h végsebességgel. ehhez társított egy 320mm -es 5mm vastag féktárcsa párt a régi idők mozijával. sem a 94-95 4 dugós sem a 96-97 6 dugós fékjére nem hallottam panaszt ha karbantartották, pedig ha valaki akkor fazi használta is becsülettel. sajnos a hiba ott van elvetve vagy belénk kódolva hogy egy nagy féktárcsás sport motortól azt várjuk el hogy ott álljon meg ahol kell. ez rendben is lenne ha mi is felkészülnénk a kihívásra ! szal sokat jártam keltem ahol motoros élet volt, és egy dolgot tapasztaltam, azt hogy egy motor ott álljon meg ahol kell azért nekünk is tenni kell ! nem látok bele a motorokba sem a fékekbe de a szétszedett motorok 80% ban a fékek abszolút ápolatlan szar állapotot tükröztek, beragadt dugattyúk becsípett porvédők fekete fékolaj vagy sár csiríz... soxor sok helyen szántam időt arra hogy szétnézzek a motorok között így el tudom mondani hogy pl a zx9r B -ken, kortól függetlenül csak túra vagy még a túrábbnál is túrább gumikat láttam felszerelve. talán ha 1x láttam d211 gp-t fent, csak el kell gondolkozni azon hogy egy kibaszott erős és kibaszott nagy fékkel rendelkező motoron ülsz csak épp nincs ami a motor és a kibaszott aszfalt között át vigye a gyorsulást és épp úgy a lassulást ! miért is van ez? mert spórolunk ! húzzuk neki és próbálnánk kanyarodni, de min is ? túra gumikon ! a lényeg mi? hogy legyen rajta minta és sokáig kibírja, nehogy már a szezont ne húzza ki ! szal amit láttam azaz hogy túra gumikon próbálunk meg kihozni sok jót a motorból úgy hogy nem hogy üzemi e még üzem meleg közelébe sem tudjuk felmelegíteni szerencsétlen kaucsuk karikát !!!!! közúton !!!! ahhoz hogy megfelelő tapadást tudjon adni a H-ring kanyarjaihoz hasonló szerpentint kellene teljesíteni. miért volt hogy az alföldi gyerekek amikor fölértek a miskolc eger szerpentinre csak úgy hullottak mint a legyek ! mert nem megfelelő gumikkal megfelelő hőmérsékleten akartak rossi féle kanyartechnikát bemutatni. vissza térve a zx 6 dugós fékre 98 -tól 212kg ra csökkent a súly és a féktárcsa méret is egy lehetetlen 296 mm-re csökkent 143 Le-vel és nagyobb akár 300km/h tempóval párosulva. tehát a súly kb 30kg csökkent a tempó azért meg volt és tedd hozzá hogy a féktárcsa átmérője egy 600-as motor méretére csökkent , de igazából még alá is mert a zx6r már rég 300mm tárcsákkal futott 109 le vel. tehát 296mm kapta kb ugyan azt a terhelést amit a 320mm nagyobb tömeggel simán kibírt ! majd fejeld meg azzal a történettel hogy az esetek többségében a külföldi és magyar rossi növendékek a tempót fokozva még keményebb betétekkel nehezítették az amúgy is kis átmérőjű féktárcsákat, elő sem vették a gyártók ajánlását, lásd olvasd pl itt vagy a népszerű helyeken kérdezgették milyen betéteket vegyenek a fékbe, tehát az esetek többségében esély sem volt rá hogy ne kerámia betétek kerüljenek bele. sajnos én is tapasztaltam hogy a zx9rB -n ez első betét csere után mikor is a német lukács betétvasakat cseréltem ferrodó ap racsing és más betétekre az addig sima hibátlan féktárcsám olyan lett mint a bakelit lemez, megfejelve a vasúti kocsik megállási szindrómájával ! nos ezekkel a betétekkel csak előrébb tudtuk hozni a a féktárcsák halálát, ugyan azt vagy még többet vártunk el a szemre ugyan olyan disc -ek től valójában pedig előidéztük halálukat, vagyon miért hullámosodik el egy tárcsa vagy mennek a levesbe, nos a beragadt a dugattyúk a racsing betétek és a tempó is meghatározza, azt pedig hogy még egy urat a sebesség istenét is szolgálja szerencsétlen motor túra minőségű gumikkal .......... , no akkor most tartunk itt ! kezit csókolom !
a zx9r B -nél pedig még ott van egy zsák 40kg-os cement súlya is ami segít kanyarodáskor fékezéskor azt a tenyérnyi felületet még jobban segíteni nem tapadni, ezért is ritka zx9r B egységes gyári fénnyel !
érdekes hogy a zx9r E már nem is 300 hanem egyből 310mm fékező blokkokat kapott, majd a széria vége megint 320 mm fejezte be a pálya futását. tehát érdemes minden szezon végén szétkapni a 6 dugós féket, csak sokan lusták vagyunk rá, majd majd soha, sokba kerül a 15 e ft-os felújító szett, és inkább a facse videókat lájkolják mint sem turkálnának egy jobb fékbetét után, kb mint a futómű beállítás tere, ha másnak jó volt nekem is jó lesz .......
ha pedig tempót szeretnénk menni a haverokkal akkor vagy tarts egy plusz felni szettet túra gumikkal az arra alkalmas időkre, ha pedig csak arra van időd hogy havonta egy hétvégén tudd szétcsapni a mindennapok gőzét akkor olyan gumit kell választanod, ami ha feltéve hogy eléri az üzemi hőfokot akkor át tudja vinni a fékteljesítmény az aszfaltra. tehát hiába van extra fékerőd ha nem tudod átvinni a útfelületre ! az hogy beesik a fékkar egy fékrendszeren, a többi másik 100-on pedig nem akkor nem a másik 100 szar hanem a valszeg a tied hibás vagy nincs karbantartva.
sajna a 296mm féktárcsák már a futásteljesítményük miatt sem fognak jobban teljesíteni, amin csak rontani lehet. az hogy egy zx9r -re ne bt 021 023 és más túra gumikat rakj alap, ha el vársz valamit akkor tenned kell érte, igaz hogy egy jobban felmelegedő és átlag terhelésre jobban reagáló puhább anyagszerkezetű gumi hamarabb is fog elfogyni, de lehet egy elrontott féktávot, egy kanyarban történő mentésből jobban fog kihozni egy 5000km futásteljesítményű gumi mint egy 15000km-es, a tét lenni vagy nem lenni, össze törni vagy átélni hogy húúúúú bazdmeg ez is belefért.