Ok, csak a léptető tengelyt is nézd meg, ne csak a fogaskerék pár + villa.
Ki kell venni a blokkot és le kell szedni az alját, ha a váltót szét akarod szedni, máshogy nem megy
Én csak annyit mondanék, hogy tavaly ezzel kínlódtam a kawán. Amikor kidobálta a fokozatot, az volt a baja, hogy megkoptak a kapcsoló fogaskerék körmei. Amikor kidobálja, az feszíti a léptetővillát, ami reteszelt helyzetbe lenne. A gond ezzel, hogy a villa hajlik is, meg a léptető tengelybe mart barázdát is koptatja, ami a reteszelést biztosítja. Amit leírtál az alapján szerintem ki kell venni a váltót, mert ha megvan kopva a fogaskerék, akkor általában nem csak a kapcsolóköröm kopik, hanem az ellendarabja is, amibe bekapcsol.
Lehet minden féle módon megoldást találni, mondtak már olyat, hogy megköszörülik a kapcsoló körmöt, illetve feltöltik kemény hegesztéssel az ellendarabját, lehet működnek, de szerintem nem a legjobb megoldások, mert a váltó fogaskerekek elég kemények, lehet hegeszteni, de ha az a felhegesztett rész lepattan, az egész váltót szétdarálhatja.
Én szerintem a legjobb ha szétszeded az egészet, mivel a váltóhoz szét kell húzni a blokott, minden képpen cseréld ki a hozzá tartozó léptetővillát és feltétlenül nézd meg a léptető tengelyt is, mert ha mindezt megcsinálod és a kukactengely is szar, akkor a fene megette az egészet, mert rövid úton megkopik megint.
lehet csak egy a bibi vele szerintem álltalában ezek felületi edzést kapnak és ha marni akarod ki kel lágyítani utána meg újra edzeni ez sok idő utána járás és pénz tehát sokkal jobban megéri meg veni egy jó állapotú használtat
újat nem mondom mert az hiszem ha jól emlékszek haver hatosába 80 k lett volna az új fogas kerék pár 2 éve
most jöttem a szerelő barátomtól azt mondta hogy nem a léptető villa a bűnös hanem a fogaskerekek vannak el kopva
azt javalota hogy fogas kerék pár és léptető villa csere
sajnos az enyém már nagyon durván csinálja ha 2 ezerről vissza engedem akkor vissza esik 2-be ha jobban meg van húzatva akkor benyomja két sebesség közé
Ki kell venni a blokkot és le kell szedni az alját, ha a váltót szét akarod szedni, máshogy nem megy