Itt a válaszom a kérdésedre: Amikor vitte a maszek autókereskedő eredetvizsgára a kocsit kigyulladt az ABS+TC lámpa. Addig nem adták oda a kocsit, míg meg nem javították. Eddig korrekt a dolog. Miután hazahoztam, a 2. indításnál ismét kigyulladtak ezek a lámpák, és úgy is maradtak. Telefonáltam Nekik, de már a karácsony közeledtével nem tudta a javító szalon bevállalni. Sokat telefonáltam ugyan, de nem a kereskedő tehetett a csúszásról, viszont én Velük álltam/állok kapcsolatban. Most megcsinálták az autót. Korrekt. Viszont jön a következő dolog, amit szerintem ismét be kell, hogy vállaljanak: a váltó szinkron-gyűrű hibás lehet. Én most az olajat kicseréltettem saját költségemre, viszont ha nem váltja be a reményeket az olajcsere, akkor sajnos a váltójavítás is az Ő dolguk lesz. Remélem akkor is azt írhatom a végére: Korrekt... Röviden ennyi.
Igen a tulaj ezt nyilatkozta, hogy a forgalmija és a rendszámok le vannak adva. Én úgy tudtam hogy ideiglenes kivonás esetén az illetőnél marad minden. Tegnap meg is lepődtem amikor beszéltünk. Azt hittem megváltozott ez a dolog és úgy van ahogy mondta, de most meg megint meglepődtem mert csak nem úgy van, ahogy a tulaj mondta. Hát végülis hogyha végleg kivonatta a csóka akkor semmi gond, de ez gáz hogy nem tudja mi van a saját kocsijával...
Sajna kimaradt még valami...
Olvastam erről a bontási papíros forgalomból kivonásról, de akkor ingyen le kell adni az autót a MÉH-be. Ráadásul úgy tudom hogy ha a MÉH-telepen úgy gondolják, hogy az újrahasznosítás többe kerül, mint amennyit ér az autó akkor nekem kell fizetni... De én nem azért vettem az autót hogy ingyen leadjam sőt fizessek utána, hanem alkatrésznek, az autóval nem akarok soha közlekedni, csak a szám nélküli alkatrészeket akarom róla lebontani. A váz meg a blokköntvény meg menne a MÉH-be, mert azokra semmi szükség.
semmi csak a volt tulajjal együtt bemenni és úgy....bár már az is furcsa, hogy mindent elvettek mert ideiglenes kivonásnál minden a tulajnál marad csak beírnak a forgalmiba, hogy meddig van kivonva.....
Üdv.
Olvastam a topicot. Láttam itt mindenféle megoldásokat és problémákat. Mi vettünk egy ideiglenesen kivont autót bontásra. Az eladó helybéli. Írtunk adásvételit, de én nem bízom meg a komában és szerintem tuti bemegy az ocsmányirodába és leíratja a nevéről az autót. Mi nem akarjuk átíratni, szóval ha az eladó bemegy és leíratja a nevéről az autót utána nekünk módunkban áll kivonatni véglegesen a forgalomból úgy hogy az autó megmarad, és nem kell átíratnunk? Most 1-2 ezer forint illeték nem nagy pénz, de az átírás költségét nem tudom kifizeti. Ha küldenek nekem felszólítást hogy fáradjak be és perkáljak és én azt véletlen nem veszem figyelembe akkor mit tesznek ellenem?
Az autó egyébként ideiglenesen van kivonva a forgalomból már fél éve, az eladó szerint... A forgalmi, rendszámok, törzskönyv a helyi okmányirodában van.
Köszönöm.
Akkor nekem azt kéne tisztázni az eladóval, hogy milyen szisztéma szerint van jelenleg kivonva a forgalomból...( 2 éve nem használják, már eu-s rendszám van rajta, hitelesítő matrica van a szélvédőn)
Igen-igen. Azt hiszem, hogy ha most valaki végleg kivonja akkor vissza sem lehet helyezni. Én is vettem egy 40 éves Opelt, régebben vonták ki végleg, azt még vissza lehet helyezni....
na, rakjuk ezt rendbe.
Tehát, van az ideiglenes forgalomból kivonás. Ez 6 hónapra szól, ami ismét meghosszabbítható 6 hónappal. Itt kell minden, amit felsoroltam.
A másik típus a forgalomból végleges kivonás. Itt leadod a rendszámot, forgalmit, és a jármű benne van ugyan a rendszerben, de amíg valaki nem kezdeményezi addig nem ketyeg rajta semmi. Itt egy darab vas, hogy a te szavaddal éljek. Itt játszik az, hogy a vas adás-vételivel igazolt tulajdonjoga ami nálad van. A visszahelyezése nehézkes, kínlódás.
Az elsőt kifejtettem valahol a topik elején vagy itt vagy a biztosítósban. Jogszabály-helyel. De a tévedés jogát fenntartom.
Nem vagyok jogász, de szerintem ez nem így van. Nyilván a forgalmi engedély a nevében van, hogy az akkor szükséges, ha egy gépjármű forgalomban van. Ki vezeti, ki a tulajdonos ki felel érte. A dátummal meg nem nagyon érdemes variálni, mert az eladó járhat rosszul. Ha egy gépjármű ki van vonva a forgalomból akkor nincs szüksége forgalmi engedélyre, ergo átírni sem szükséges. Ha valaki újra forgalomba akarja helyezni, akkor kell elvégezni a szükséges lépéseket. Addig az csak egy darab vas.
ezen már vitatkoztunk, jogszabály szerint a műszaki és a kötelező is eleme az átiratásnak, de néhány helyen átírják így is.
Erre az a megoldás, hogy a dátum .......... a szerződésen. helyettesítsd be a pontokra a megoldást.
Tehát akkor elmegyek, megveszem.. hazahozom. Mivel ki van vonva most is a forgalomból, és nincs műszaki sem. Így átiratom. Nevemre kerül, megcsinálom,majd valamikor elmegyek leműszakiztatom, megkötöm rá a biztosítást és visszahleyeztetem a forgalomba...akár hónapokkal a vásárlást követően.
így van, ez írja le azt, hogyan hordható. De ini, te ezt már kérdezted, és megmondtam, a bajonettet machetét, stb. nem hordhatott magadnál max a táska aljában.
Kalev, EU van, igazolnod kell tudni a biztit itthon, és annyi, nem kell külön papír.
A forgalmi visszaszerzése: az okmányirodának küldi meg a rendőrség, caplass be ahol elvették a kapsra, kérd ki a határozatot másolatban, majd műszaki, okmányiroda.
Én úgy tudom, hogy ha ki van vonva akkor nem kell átíratni akkor az csak egy darab vas. Az adásvételi igazolja a tulajdonjogot. Ha megcsináltad elballagsz levizsgáztatni, utána az okmányba és kapsz egy forgalmit a nevedre.
Itt a válaszom a kérdésedre: Amikor vitte a maszek autókereskedő eredetvizsgára a kocsit kigyulladt az ABS+TC lámpa. Addig nem adták oda a kocsit, míg meg nem javították. Eddig korrekt a dolog. Miután hazahoztam, a 2. indításnál ismét kigyulladtak ezek a lámpák, és úgy is maradtak. Telefonáltam Nekik, de már a karácsony közeledtével nem tudta a javító szalon bevállalni. Sokat telefonáltam ugyan, de nem a kereskedő tehetett a csúszásról, viszont én Velük álltam/állok kapcsolatban. Most megcsinálták az autót. Korrekt. Viszont jön a következő dolog, amit szerintem ismét be kell, hogy vállaljanak: a váltó szinkron-gyűrű hibás lehet. Én most az olajat kicseréltettem saját költségemre, viszont ha nem váltja be a reményeket az olajcsere, akkor sajnos a váltójavítás is az Ő dolguk lesz. Remélem akkor is azt írhatom a végére: Korrekt... Röviden ennyi.
(Nem hibálya , hanem hibája. )