Bocsi hogy ennyit kell magyarázkodnod, de tényleg nem vok képben ezzel kapcsolatban. Valszeg cdi gyújtás van, ha eredetileg is gipszbe öntött fesszabályzója van. De mitől tud ez eltörni? Az tény, hogy kiba forró amikor jár a motor, de gondolom ez természetes!?. Mondod te hamar össze tudnád dobni. Merre is laksz?
ha tudnám legalább hogy hol milyen értékeket kell hogy mérjek akkor egyszerűbb lenne kiszűrni hol a hiba
Hell, valaki segtene?
Mtx 80-om van.
Ha megyek vele 7 liter alatt nem úgyom meg 100-as fúvóka van benne.
A dugó, gyűrű az új.
Kariba gyanakszom.
Megoldás?
ÜDv: Kornél
nagyon nemértesz hozzá mi?mien két tirisztor amugy csak most eset le kezdem legelőről ahogy a gyujtás müködik (CDI)alaplap lent a a fötengelynél alaplapon egy jelado egy gyujt tekercs és a világitás duda meg ilyesmiknek a tekercse a jelado értelemszerüen küldi a jelet egy vevőnek az az a tirisztornak de előte áthalad a fesz szabályzon aztán a trafo majd a gyergyapipa ha aksis a világitásod akkor előszőr megy a visszatöltés persze biztositékon keresztül a nagy fesz elkerülése és az aksi amortizálodása rdekében .tényleg z a biztositék nem ég ki? majd vezeti az index reléjéhez a lámpákhoz a dudához a feszültséget és kezdődik inden előről..
így látatlanban nehézt ezt megmondani a müszeremmel kimérném hol a bibi de szinte 100% a fesz szabályzo de nem értem mugy csak az első lámpa izzot bassza ki?mert akkor valamitől nagy a fesz ami valo hogy zárlat de ha mindenhol nagy a fesz nagy fordulaton picsa nagy az a 40 V nem is ondok többet vegyél egy nrmális fesz szabályzot de ne porcelánt am cdi gyujtásod van?mert ha nem akkor más a helyzet...ha cdid van mindekép egy gipszel kiöntött fesz szab kéne jo pár oldallal ezelőtt set rakot fel rola képet olyasmit kéne nézned a 6 Vos izzo felejtős hisz alapbol 12 V gyujtás van az mtxeden....bár annak is biria kell de a 40 Vot semmi..:)ennyit tudok ha látnám sztem hamar összedobnám neked de igy....
Na szóval akkor a porcelán a fesszabályzó is egyben, a másik kettő a tirisztor. Kaptam múltkor egy rajzot de akkor ott rosszul fordítottta a kolléga, hogy mi micsoda. Amikor megvettem nem volt benne ez a fesszabályzó meg egy régi akksi volt, az első lámpában 6V !-os izzó volt, minden máshol 12v-os, volt töltés is mindaddig amíg föl nem kapcsoltam a lámpát. Akkor már minuszos volt a töltésem. Valaki mondta hogy nagy lehet az ellenállása annak a 6v-os izzónak és letöri a feszültséget. Tettem bele 12eset sokkal jobban is világított, de sajna hamar kiba..ta. Utána az indexrelét is hazavágta. Zárlatra tippelsz akkor? Vagy ez a porcelán is kuka?
valamit benéztél a feszszabi egy téglalap alaku gipsztömb amiből asszem kerek3 vezeték jön ki....a nevében is benne van az a feszültség szabályzo más nem szaályozza a feszt jön a jel a tirisztortolátmegy fesz szabályzon az leszabályozza a feszültséget utána megy a reléhez pl az aksi visszatöltésnél is már leszabályzott feszültség megy és mindenhez .....ha nagy a fesz csak az lehet zárlat pedig csak egy konkrét helyen okozhat tulfeszt pl a lámpánál ha két vezeték összeér szigetelés nélkül az izzo kiég de máshol nemlesz tul feszültség enyi a kapcsolási rajzon se fogsz mást látni...
Én is a fesszabályzóra tippeltem, csak előtte meg a porcelánra mivel az félbe volt törve, ugyanis porcelán nélkül is hasonlókat csinált. A fesszabályzó az a kis aluminíumbordás valami a tank alatt és 4vezeték megy bele? Mi lehet még ezen kívűl a baj okozója? A porcelán se volt olcsó. Egyébként akksival kellene működni mindennek ha nem jár a motor? Porcelán nélkül működött index, féklámpa, duda, lámpa nem. De így meg semmi.
Ide küldheted azt a rajzot: eistvan80@hotmail.com
köszi
nem kell ehez kapcsolási rajz sok baja lehet de a tuti sztem a fesz szabályzo...ha nem értenéd kuka....zárlat miatt nem termel ekora feszültséget mármintbármiféle kontakthiba vagy egyéb szépségek a 40 v nagyon gáááááááááááááááázzzzzz még ha 20 lene is sok lenne a 4nél egy időután kötegelheted ujra z egész hacacárét..:Dszanaszéjje fognak égni ba.d ki a fesz szabályzot rakj rá ujat ennyi esetleg ha a fesz szabidrol van lekierőd lebombázni a gipszet gnézheted i atéa és ki is mrheted tod egy huzal egy test mérd végig kiderül egyből ha csak zárlatos meg leet oldan de öntsd vissza a gipszbe utána....bocs ha furán fogalmazok csöppet másnapos vagyok....
Sziasztok!
Nemrég vettem én is egy MTX80-ast, de villamosságilag van vele egy ksi gondom. A porcelánellenállás el volt törve rajta, most sikerült szereznem egyet, de ha beindítom akkor cserélhetem majdnem az összes izzót a mociban. Mitől termelhet sok áramot? Tegnap rámértem első lámpa foglalatra, alapjáraton 16V, ha húztam neki 40V fölé kerekedett. Még nem sikerült végigolvasnom a topicot, de ha van valakinek ötlete megköszönném
akkor a sztender érdekelne kpba és a lábtartók azok helyett akko a 2 gumirozott a és akor igy ha adja akko 3000 pótlás és marad lábtartója is ako szinte csak a sztendert adja el 3000be mert küldöm az enyéimet neki
azon nem múlik a sztender kivételével tok neki adni sima tanksapkát kulcsosat mihez nincs kulcsom de jó és sima két gumirozot lábtartót és úgy pótolnék rá 4ezret kérdezd meg tőle és postázzuk is
ha tudnám legalább hogy hol milyen értékeket kell hogy mérjek akkor egyszerűbb lenne kiszűrni hol a hiba