Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

heló
nem is tom 1000ft?
Szia nekem van egy fél karbi, ami neked kell benne van menyit ér meg neked?
heló!
nincs valakinekvizhűtéses mbx80 hoz a szivatókarnak a csavarja mert beletört és megszívja magát
előre is köszi
A karbit hogy lehet normálisan beállítani? A levegőcsavart állítgattam, de nem változott semmit. Az alapjáratin is állítottam és már nem fullad le ha meleg, hanem 2000nél van az alapjárat. Azt még nem tudom h így hidegen beindul e majd. Viszont nem tudtam beállítani h 6000től többet pörögjön. Hogyan kell helyesen beállítani, mik a lépések pontosan?
Szia!

Köszönöm a jótanácsokat! Azt hiszem amint időm engedi, átnézem a motort ezek alapján.
Mégegyszer kösz!
Borosmj
Ha én ismeretlen előéletű használt motort vezsek, azonnal megycsinálom ezeket, bármit is mondott az előző tulaj: Gyertya csere, Gyula, beállítás(már a melyiken lehet) porlasztó-olajpumpa alapo skimosás, beállítás, tank-benzincsap kimosás, olajtartály kimosás, régi olaj leeresztés, olajcsere a váltóban, és néhán nap múlva újra olajcsere. Azt hiheted, hogy nekem elmentek otthonról, pedg csak óvatos vagyok. A rossz minőségű olajtól, vagy az eldugult karbitól megragad a motor, több 10 ezer forint kárt okozva ezzel, jobban jársz hoszú távon, ha lecseréled, valami full szint re, minimum a repsol scooter. A váltóban is érdemes lecserélni, valami 2t hajtóműolajra, mert ki tudja mi van bene. Nem jkerülhető el szerintem a fékfolyadék és a hűtőfolyadék csere sem. Nem kötlező, de ha óvatos vagy nem árt.
Sziasztok!

Nemrég vettem egy mbx 80-at, és kíváncsi lennék, hogy ti milyen motorolajat használtok? Szerintetek mi a legmegfelelőbb? Mert én azt hallottam, hogy az egyes morotípusok más-más olajat kívánnak. +befolyásolja a teljesítményt pl. a rosszul megválasztott olaj?Valamint ismertek-e nagyobb kiegészítő,alkatrész lelő helyeket?Esetleg tudtok-e jellegzetes mbx "rigolyákról", mit érdemes külön figyelni, karbantartani egy ilyen mocinál?
Előre is köszi!
Valami ilyesmit fejteget a motordoki is a totalbke-on, de ez itt csak részben igaz. Magasabb fordulaton( 6-8000 fölöt) már nemigen számít, hogy statikusan mennyi a kompresszió,ad abszurdum, ha levennéd mindkét gűyrűt a dugóról, akkor is simán üzemelne magasabb fordulaton, igaz berugni már nem lehetne. Ennek az a magyarázata, hogy nagyobb fordulaton, már akkor sincs ideje a nyomásnak elszökni, ha a henger nagyon kopott, vagy ha mint mondtam nincs is gyűrű, ezért van az, hogy a kopott motor nem elsősorban a végsebeségéből vesziít, azalig csökken 15-20 százalékot, viszont az alacsony fordulaton mérhető nyomaték, az teljesen elmegy, akár a feklre is csökkenhet pont azért, mert akkor még van ideje a nyomásnak megszökni. Meghát 2t motornál amágy sem lehet úgy értelmezni a sűrítást, mint egy 4t nél, mivel a sürítés a lengőrendszer hangolásának megfelelően a geometriai sűrítésnél nagyobb, ráadásul nem is állandó érték. Aztán ittvan még a 4t motoroknál sokal nagyobb, esetenként dupla illesztési hézag, ami mégjobban meghamisítja a statikus mérés eredményét, még ha üzemmeleg motornál mérik is, szóval 2t motornál nem sok értelme van egy valamekkora értékhez ragaszkodni, hogy csak ez a jó, azalatt már furatni kell. Bár sohasem mértem még, de biztos vagyok benne, hogy egy 12-14k fordulatra tervezett, elméletileg 13 körüli sűrítésű 1 gyűrűs 2t versenymotorban a névleges érték felét sem lehet mérni statikusan. Le kell venni a fejet, és hordósságot, ovalitást mérni, annak van értelme szerintem.
üdv mindenkinek!
kérdésem mennyit ér egy 80ccm mociblokk?
mert most hoznak nekem és nem tudom mit ajánljak legkevesebbnek és meddig érdemes elmenni,ha jó állapotú!
rabbit@freemail.hu
ja még elfelejtettem a gyertyahézag 0.6 mm. általában
a gyertyát nem tom milyen kell bele azt ahol motoralkatrészekkel foglalkoznak meg tudják mondani katalógosból és be van állítva a hézag az új gyertyánál. még a tanácsom az hogy bármit állítgatsz méress kompressziót meleg motornál, mert szerintem ott lesz a bibi. 7-8-bárnál ha kisebb akkor már vacakolhat igy. a jó az 8-12 bar. de aki méri szerintem ugyis tudja.
Fúvókák smafu? :)
Ha melegen nincsalapjárat, és hidegen könnyen indul, akkor sokat kap.
Ha elzárod a benincsapot, és hagyod alapjáraton pöcögni,akkor, ha mielőtt leáll felpörög, akkor sokat kap alapjáratra,ezt azalapjáati levegő csavarral ehet kiegyenlíteni.Addig kell növelni az alpjárati evegő menyiségét,illetve adig kell szegényíteni a keveréket, amígalapjáratról hirtelen csutkagáz-húzásra gondulkodás, megtorpanás stb nélkül azonnal felpörög.
Ja és még valami amit nem mondtam: Úgy veszíti el az erejét a motor, ahogy melegszik. Ha már 1/4-ig felmegy a hőfok mutató, akkor az alapjárat is elmegy. Gondolom a termosztát is ezért lett belőle kiszedve.
Köszi a távgyógyítást!:D A légszűrőt megnéztem az oké. Még a kipufogót is lekapom mert lehet az van eldugulva ugyanis az előző tulaj mindenféle rongyot tömködött bele hogy halkabb legyen. Akkor az alapjárati az a sárga csavar ami a képen is látszik? És összesen csak 2 csavar van ha jól emlékszem úgyh a másikat könnyű lesz megtalálni. Amúgy a motor első rúgásra indul, kivéve ha pár napot nem használom, mert olyankor eltűnik a benzin a karbiból (ez neked is így van?), de szerencsére hegyen lakok úgyh csak be kell vele gurulni. A kompresszióval lehet gond van, mert ahogy a képen is látni szilikonnal van összebuherva az illesztéseknél. Gyertyahézagnak mennyinek kell lenni és melyik gyertya a legjobb bele?
ja ez membrános bizony ennek kéne pörögnie mint az atom. nem tom nézd meg a légszűrőt nem koszos-e.ha koszos vedd ki és próbáld meg anélkül. ha igy jól megy tiszta benzinben mossad ki a légszürőt azt egy kis motorolajat folyass rá és nyomkod meg hogy jól beszívja. a suber tűt ted a középső horonyba. aztán a levegő csavart tekerd be majd pedig kifele mig el nem éri a legmagasabb fordulatszámot ha ez megvan, az alpjárat csavarral állítsad be a megfelelő alapjáratot. és elvileg jónak kell lennie. levegö csavar a sima kis csavar a szívócsonknál,az alapjárati az ami alatt a rugó van. amugy a moci könnyen indul? ha nem lesz jó meg kell méretni a kompressziót mert lehet kevés benne. a gyujtógyertya is jó? azt ha minden jó akkor jónak kell lennie. mert ilyen magasfordulatszámnál sok minden közrejátszhat. de elsösorban a karbi legyen tiszta. utána kell játszadozni a töbi lehetőséggel. már láttam olyat is hogy a tanksapka szellőztetője volt eldugulva.azt is nézd meg szépen kifolyik-e a benzin. ja meg a membránt is kiszedheted nézd meg vissza zár e rendesen. egyébként bakonyban lakom kicsit messze töled ugyhogy csak távgyógyítani tudok. :D
Sziasztok!

Beszállok énis ebbe a témába, az mbx 80 membrános, az enyém is hasonló jót produkál hogy 7-7500ig pörög utána semmi gyári a karbija minden tiszta tavaly lett felújítva 16os lánckerék van elől és 3.50es gumi hátul. Bár a 14es fogaskerékkel sem pörög többet. Lehet a membránban a kis lapok vesztették el a rugalmasságukat az idők során, én erre tippelek.
Üresben sem pörög csak annyira mint menet közben. Lefényképeztem a karbit hátha látsz rajta valamit. Salgótarjánban lakok. Te?
power szelep? az nincs rajta. de ha mész vele csak akkor nem pörög? mert lehet kopott a motor. a mebránt ugy tod megnézni hogy a szivócsonknál téglalap alaku a bemenet. mert ha nem membrános nem hiszem hogy pörög 10000-et. de ez csak az én véleményem.egyébként hol laksz, mert ha közelben akkor meg tudnám nézni azt a mocit.javítottam már 1 pár ilyen gépet.
Hello nekem mbx 80 am van és nekem olyan 7000 es fordulatnál ment 90 et, még nem mentem vele többet mert még bejáratós volt azóta meg nem huzattam neki akitől vetttem az azt mondta hogy ment vele 110 et is.
Akiknek ilyene van azok azt mondják h simán pörög 11e-et és megy 90el. Az enyém meg nem megy csak 60-al. Azt a szívocsonkos dolgot h lehet megnézni? Ja meg a power szelep hol van ha van?
ja elnéztem 6-7000 az meg pláne jó. nem verseny moci. ha mindig csutkón pörgeted ne csodálkozz az 5-literes fogyasztáson.
hát ha pörgetni akarod sürüen mehetsz tankolni. :) 80-as mbx 5-6 litert fogyaszt minimum, ha pörgeti az ember még többet is. 5-6000 fordulatot ad csak le akkor még nem biztos hogy a karbi a baja. az 50-es az membrános vezérlésü vagy csak sima szívocsonkos? mert ha utobbi akkor ne várj töle sokkal nagyobb fordulatot, föleg ha még kicsit kopott a motor is.
Az igazi baja az h az istennek se akar 6-7 ezernél többet pörögni. Azt hittem h azért lehet mert túl sok benzint kap és az fojtja. Meg aztán a fogyasztását is sokallom (5 liter)