Ezen a fórumon nem olyan embereket ismertem meg akiknek problémát okozna, hogy milyen tipusu a motorod, főleg ha még a hozzászólásodat is a jószándék vezérli. Valóban van két gyenge pontja a doboznak, de ennek ellenére én újra ezt a típust venném meg mivel megismertem a hibáit és tudtam is orvosolni, annak ellenére, hogy még rendesen le is zúztam. Maga a doboz nagyon masszív (100-110km/h-nál esett le és mégis egybe maradt), a zár erős, a forgócsapok szintén. Az első gondot a nyelv okozta (ez illeszkedik a platnihoz) ami nemes egyszerűséggel letört, de ez is amiatt mert látszik utólag volt öntve a doboz anyagához. Ezt lemezre hegesztett gömbvassal pótoltam amit 5-ös csavarok fognak fel (1.kép). Második hibája a lefogató csavar alatti rész, ami valszeg melegen lett formára nyomva ezért elgyengült és nem bírta a rezgést, ráadásul mivel hideg volt a rugalmasságát is elvesztette. Ezt úgy oldottam meg, hogy vágtam egy kör alakú gumilapot és egy ugyanakkora műanyag lapot is, ezeket ragasztottam és körbe 4mm-es csavarokkal még le is rögzítettem (2.kép). A gumi lap a rezgéscsillapítást segíti elő. Ezeket mindenképpen le akartam írni Lajosnak is, mert csak ilyen kompromisszumok árán szabad megvenni ezt a fajta dobozt, aki otthon nem szeret barkácsolni inkább ne vegye meg. Persze ha egyből megduplázom a csavar környezetében lévő műanyag részt ez nem fordult volna elő, ezért javaslom ha valaki mégis ezt választja előzze meg a bajt.
Akciósan 14e körül vettem, tetszik a formája és a hatalmas űrtartalma is (2 sisak simán belefér) ha viszont azt nézem, hogy 30ezer körül vannak használtan is a GIVI meg hasonló dobozok, inkább érdemes volt kicsit rádolgozni, persze fele ennyi bajom se lett volna ha tudom ezeket a gyenge pontokat és időben kiküszöbölöm. Oldaldoboznak viszont alkalmatlan ez a típus, ezért oda én is a drágábbat rendeltem meg.
Feri!
Neked is hasonló problémák voltak, ill. hogyan oldottad meg?
Üdv! Tegnap végre rávettem magam a telópolírra, és nagy keservek árán az egyik kész is lett úgy ahogy, majd ha hazaértem a melóból dobok fel róla képet
Elnézést, hogy belekontárkodok itt , mint Yamaha-s különc :) Nekem is van egy ugyanilyen LOFTY dobozom és ugyanez történt velem is. Ennek fényében óva intek mindenkit ettől a márkától. Legalább is ettől a doboz variánstól.
Üdv!
Ma ráakadtam a Tescoban (nagyon jó áron 1290FT) defekt gyorsjavítóra. Már gondolkodtam rajta tavaly is de a 3500-7000Ft-os árat kicsit húzósnak találtam, aztán mikor Romániában jártunk bizony bántam, hogy nem vettem meg mert ott egy defekt szépen felborította volna a túratervet, főleg olyan helyen ahol jóformán csak lovasszekeret láttunk. Akkor megfogadtam ha megússzuk defekt nélkül venni fogok mindenképp.
Ez van ráírva:"Folyékony gumi komponense eltömíti a lyukat, a hajtógáz a kerékben közlekedésre alkalmas nyomást alakít ki."
Az is írva van a dobozon, hogy akár végleges javításra is . Gondolom sérülés függő a dolog és ez kisebb lyukra igaz, mindenesetre nyugodtabb leszek ha ott lesz mostmár a nyereg alatt.
Valaki használt már ilyet közületek?
Megtaláltam a képeket, még anno az egyik cimbora ezek alapján készítette el magának úgy, hogy mi személyesen nem is találkoztunk. Biztosan te is tudsz csinálni valami hasonlót, vagy van lakatos ismerősöd aki segít. Az oldaltáska valamivel olcsóbb és ha kimerevíted valami egyszerű vázzal nem fogja összebarmolni a faridomot. A kis CB-nél nekem ez nagyon bevált. Most szerencsésebb helyzetben vagyok mivel közép dobozom már van így most már csak oldaldobozok kellenek, ha sikerül ebben a hónapban az is meglesz.
Ha viszem az asszonyt akkor rá is akasztok egyet az minnyán 2 zsák, meg elkérem a haver pancsijának a motorkuliját, aztán akár egy egész heti cumót lefuharolok a balcsira
Nekem csak azért van Givi tartóm mert kaptam a motorral, de amikor még a CB-1 tulaja voltam magam csináltam rá mindent, mindjárt keresek képet és megmutatom. 15-20ezret én se adnék ki tartóra. Egy olyan hátsó doboz mint az enyém nem drága, de a felfogatássát meg kell erősíteni, példa rá az én pár nappal ezelőtti történetem. Mindjárt visszajövök és mutatok képet, meg keresek linket ahol olcsó dobozt kaphatsz.
Majd összehozzuk és közösen elboldogulunk az ismeretlen pályán, (én voltam most a nyáron is ) GPS van, hajtani ésszel szoktam (szoktunk), elindulni meg úgy kell, hogy lehetőleg felpakolva, hogy ne kelljen sokat költeni csak a benzinre meg ami elkerülhetetlen.
Az elvem az, kevesebb kiadással de többször túrázni, nem kell feltétlenül mindíg vendéglőkben kajálni, de ha valakinek csak ott jó akkor az megy oda, nincs kötöttség.
A Hortobágy meg azért jutott az eszembe mert szinte mindenkinek közel van, de úgyis írogatunk még addig
Halihó! Ez a tavaszi hortobágyi röffenet nem rossz ötlet, tavaly is jártam arra, úgyhogy ha esetleg lesz belőle valami benne vagyok. A balatoni se lenne rossz, csak az nekem elég ismeretlen pálya, még kocsival is csak kétszer voltam és ebből csak egyszer voltam én a safőr, persze ha nem egyedül kell nekivágni akkor már csak szabi és pénztárca kérdése. Szállás ügyileg én is beérem vadkemping szinten
Ez jó ötlet, mi szeretünk sétálni, a nyáron nagy szívás volt mikor a Tordai-hasadékot bőrgatyában és motoros csizmában sétáltam végig oda-vissza a felkészületlenségem miatt a 35fokos melegben.
Mindenképp üzennék előtte, de részemről nem kell nagy előkészület mert én nem szeretek zavarkodni senkinél, legyen kemping ahol van fürdési lehetőség és kész, persze ha idegenvezetsz az nagyon jó lesz.
Viszont bizok az idő kegyességében és remélem már márciusban lesz lehetőségem rövidebb utakat betervezni.
Ezen a fórumon nem olyan embereket ismertem meg akiknek problémát okozna, hogy milyen tipusu a motorod, főleg ha még a hozzászólásodat is a jószándék vezérli. Valóban van két gyenge pontja a doboznak, de ennek ellenére én újra ezt a típust venném meg mivel megismertem a hibáit és tudtam is orvosolni, annak ellenére, hogy még rendesen le is zúztam. Maga a doboz nagyon masszív (100-110km/h-nál esett le és mégis egybe maradt), a zár erős, a forgócsapok szintén. Az első gondot a nyelv okozta (ez illeszkedik a platnihoz) ami nemes egyszerűséggel letört, de ez is amiatt mert látszik utólag volt öntve a doboz anyagához. Ezt lemezre hegesztett gömbvassal pótoltam amit 5-ös csavarok fognak fel (1.kép). Második hibája a lefogató csavar alatti rész, ami valszeg melegen lett formára nyomva ezért elgyengült és nem bírta a rezgést, ráadásul mivel hideg volt a rugalmasságát is elvesztette. Ezt úgy oldottam meg, hogy vágtam egy kör alakú gumilapot és egy ugyanakkora műanyag lapot is, ezeket ragasztottam és körbe 4mm-es csavarokkal még le is rögzítettem (2.kép). A gumi lap a rezgéscsillapítást segíti elő. Ezeket mindenképpen le akartam írni Lajosnak is, mert csak ilyen kompromisszumok árán szabad megvenni ezt a fajta dobozt, aki otthon nem szeret barkácsolni inkább ne vegye meg. Persze ha egyből megduplázom a csavar környezetében lévő műanyag részt ez nem fordult volna elő, ezért javaslom ha valaki mégis ezt választja előzze meg a bajt.
Akciósan 14e körül vettem, tetszik a formája és a hatalmas űrtartalma is (2 sisak simán belefér) ha viszont azt nézem, hogy 30ezer körül vannak használtan is a GIVI meg hasonló dobozok, inkább érdemes volt kicsit rádolgozni, persze fele ennyi bajom se lett volna ha tudom ezeket a gyenge pontokat és időben kiküszöbölöm. Oldaldoboznak viszont alkalmatlan ez a típus, ezért oda én is a drágábbat rendeltem meg.
Feri!
Neked is hasonló problémák voltak, ill. hogyan oldottad meg?
Holnap Teszek fel képet.
Üdv:
Feri
Ma ráakadtam a Tescoban (nagyon jó áron 1290FT) defekt gyorsjavítóra. Már gondolkodtam rajta tavaly is de a 3500-7000Ft-os árat kicsit húzósnak találtam, aztán mikor Romániában jártunk bizony bántam, hogy nem vettem meg mert ott egy defekt szépen felborította volna a túratervet, főleg olyan helyen ahol jóformán csak lovasszekeret láttunk. Akkor megfogadtam ha megússzuk defekt nélkül venni fogok mindenképp.
Ez van ráírva:"Folyékony gumi komponense eltömíti a lyukat, a hajtógáz a kerékben közlekedésre alkalmas nyomást alakít ki."
Az is írva van a dobozon, hogy akár végleges javításra is . Gondolom sérülés függő a dolog és ez kisebb lyukra igaz, mindenesetre nyugodtabb leszek ha ott lesz mostmár a nyereg alatt.
Valaki használt már ilyet közületek?
http://www.biker-world.hu/pict...
Az elvem az, kevesebb kiadással de többször túrázni, nem kell feltétlenül mindíg vendéglőkben kajálni, de ha valakinek csak ott jó akkor az megy oda, nincs kötöttség.
A Hortobágy meg azért jutott az eszembe mert szinte mindenkinek közel van, de úgyis írogatunk még addig
Mindenképp üzennék előtte, de részemről nem kell nagy előkészület mert én nem szeretek zavarkodni senkinél, legyen kemping ahol van fürdési lehetőség és kész, persze ha idegenvezetsz az nagyon jó lesz.
Viszont bizok az idő kegyességében és remélem már márciusban lesz lehetőségem rövidebb utakat betervezni.