Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

nagyon komoly lett a gép Laci! Le a kalappal!
Húh, pont múltkor éreztem, hogy fix gázt tartok, és egy kicsit ingadozik a fordulatszám Ezek szerint nem hallucináltam...
Szia Laci!

Köszi a fotókat, így már érthető! :) Többé kevésbé felfogtam az adást, már csak az nem világos, hogy a kalapács hol jön a képbe? Mert ahogy látom a "kis satud" amúgy is ellentart a lánc másik felének?

Előzőleg azért kell előkészíteni a patent szemet, a bizonyos csavar anya alatt történő átütéssel, hogy a végén könnyebben felcsússzon a bunkóra?

Bocsi, de próbálok tanulni! :)

Az üvegtigrises túrán amúgy elszakadt a láncod anno? Pont lemaradtam a dologról, csak félszemmel kaptam el valami infót...

Üdv,
Zoli
És van még itt más is!
Megkapta az Inazuma is a navit, csak azzal a különbséggel, hogy sikerült ma vennem egy kamion shopba olyan szivargyujtó lengő aljzatot aminek van vizálló zárható kupakja.
Így nem kell a nyereg alatt kinlódnom mint a CB-1 el, hanem ott van minden elől a plexi mögött.
Milyen jó, hogy sokáig van napvilág, villany mellett nem olyan jó dolgozni, 5óra elmúlt mikor haza jöttem mégis sokra haladtam.
Jól tippeled Zoli, olyasmi mint egy párhuzam szorító csak két 8-as anya segítségébel préseli össze a láncszemet, ami azért kell, hogy ne feküdjön fel a csap vége (bunkós szem).
Na de sorba:
A régi láncot úgy szoktam bontani, hogy lecsiszolom a bunkós szemet a csapról és szétválasztom a lánc oldal lemezét.
A patentszemet úgy készítem elő, hogy az oldallemezen átütöm a bunkós szemet úgy, hogy alá rakok egy csavar anyát hogy legyen hova csúszni a csapnak.
A "maszek" szerszám csak ezután kell, mert mikor összillesztem a motorra előzetesen felrakot lánc két végét ezzel szorítom össze a lemezeket és a csapokat. A bunkós szemet átpréselem a lemezen majd hátul ellen tartok egy kalapáccsal és az átpréselt bunkós szemet még zömökítem annyira, hogy kicsit szoruljon.
Végezetül megjáratom a motort középsztenderen felkapcsolva 6.-ig,
aztán ellenörzöm az összenyomott szemet és ha kell még ütök rajta összébb.
Ime a szerszám, nem ám kinevetni nagyon jól működik!
Szia Zoli!
a megnyult lánc al megnyult lánc marad,és az már nem jó mivel ha uj fogaskereket is raksz rá,nem megy a fogak közé be,és képes ledobni,vagy átdobja...
Én mikor megvettem a mocit,minden ok volt mig nem kenntem meg a láncot,mert jó roysdáas volt!amint megkenytem,meg vettem azt a szilikonos lánc-sprajt,röktön eleresztette a rozsda és akkor észre lehetett venni h megvolt nyulva a lánc!de olyan érdekes volt h hajtottam 1et a lánc szépen laza volt 2-3cm mozgása volt,de mikor áthajtottam a másik felére,akor lehetett vele játszani anyira laza volt,hát kb6-7 cm járása volt!és ekkor észre is lehetett venni h a moci rángatott ha tartod a konstans sebességet! Azért le is szedtem röktön!meg a hátsó fogaskeréken a lánc fekvése közepetén ujjunkal huzgálgatva nem szabad h mozogjon a lánc,remélem értitek! Kicsit nehezen fogalmaztam meg!
Tegnap sikerült öszeraknom ujjabb gépemet,meg most kicsit Vistára áttértem az xp után!
Na itt 1 pár kép a többi kis állataimról!
szia zoli a lánclevételhez tudnék egy kicsit hozzá szolni állitolag flexel levágják ovatosan nem probáltam még lehetséges lánc kinyomon már agyaltam én is valami ojasmi mint egy satu a jo multkorában látam ijet szerintem két vastagabb laposvas két csavar + egy amijikel kinyomod a szemet a végén egy gojo van egyik szaki nálunk csinált ijet a kiszedésre tökéletes a visza sajtolás az már kicsit necesebb mert ügyelni kell hogy nehogy tul legyen feszitve mert akkor kinyirja a gumigyürüket.csak egy ötlet.üdv ati
Köszi Laci! A lánc feltevő szerszámot lefotóznád majd ha lesz időd? :) Így tippre valami párhuzam szorítóra-szerűségre tippelek, de a fotó majd megmutatja!

A levételnél pedig csak pontozóval kinyomtad a kötőszemnél a csapot?
(annak a láncnak már úgy is mind1)

Zoli
Ja még annyit ha megnyúlik a lánc és kiszedsz belőle akkor az a gond, hogy a nyúlás miatt a láncszemek nem fognak rendesen befeküdni a fog profilba és darálós lesz a hangja, ráadásúl erősen nyírja a fogaskerekeket is. Ha kinyúlt csere a megoldás.
Szia Zoli!
A lánc cserét magamnak szoktam megoldani, csináltam hozzá szerszámot is. Nem feltétlen kell együtt cserélni a lánckerekeket a láncal, két garnitúra láncot kibír egy jó minőségű lánckerék pár. Sőt az első mindíg hamarabb elkopik mint a hátsó lánckerék ezért is nem értem akik mindíg komplett szettet cserélnek egyszerre, biztos sok pénzük van. A CB 500-ra 20ezer körül kapsz jó minőségű láncot, ha pedig jók a lánckerekek vétek kicserélni.
A Givi tartóhoz nem valószínű, hogy Givi doboz lesz, mert ha venni kellett volna akkor sem a Givi tartó lett volna, mert drága és nem jobb mint amit én csináltam a CB-1 re. Ezt kaptam a mocival és azért van ez, a dobozt amit kinéztem plattal együtt adják és az gumis, simán csak csavarral kell felszerelnem és azután már a doboz a saját plattjáról kulcsal lesz levehető (mint a CB-1 doboza csak nagyobb), az oldal dobozok is top case megoldásal lesznek levehetők.
Szép lett!

Viszont jó tanács!
A platnin ahol van az a 4 luk! na ott gyárilag van gumitappancs ha az nincs benne zörögni fog a dobozod! Oda ki kell találnod valami tappancsokat!

amúgy szép! szebb a megoldása mint a CB500-asé! Pedig az is Givi.

üdv: szobbal
No ez a kérdés engem is érdekelne! Mondták a szervízben, hogy darabosan nyúlt a láncom, lassan csere érett lesz. A fogaskerek még nagyon faszásak, elég aggasztó :((

Valami ócsó láncot a régi kerékre felrakni (persze tudom, hogy ősbűn) de volt ilyen tapasztalatotok? A komplett csere ugye 40 ropi körül van (kerekek+lánc)

A lezáró szemet valami speckó szerszámmal kell feletenni? Csinált már valaki ilyet?

Elméletileg a patenteszem is szóba jöhet, ha a CB500-hoz való lánchoz adták. CBJózsi (anno nagy CB500 guru) is hasonló módszert használt. Ő még a megnyúlt láncból is szedet ki 1-2 szemet

Üdv,
Zoli
köszönöm az infot mindketötöknek .
Na itt süt a nap!
A festék is megszáradt hamar így tudtam csinálni amit elterveztem. Kicsit igazítanom kellett a tartón mert vagy csak fel akarta tenni az előző tulaj és nem fejezte be, vagy befejezte de le is vette mert nem sikerült a felrakás.
Nem lett tőle szebb a moci, de legalább praktikusabb és tudok már rátenni egy két dolgot. Ez a Givi tartó nagyon jó alapnak látszik ahhoz, hogy tovább építsem az oldal dobozok rögzítéséhez, már tudom is hogyan csinálom .

Ati!
A patent szemet úgy rakd fel, hogy a forgásiránynak megfelelően álljon a záró rugó, tehát a két szára álljon ellenkező irányba a forgásiránnyal, akkor nem fog kikapcsolódni ha valami rácsapódik.
Az én véleményem az egyébként, hogy a láncból kell kivenni egy szemet amibő a patentszemet kialakítod. Csináltam én saját kezüleg csap kinyomót de lehet is kapni, ha viszont nem csináltad még vidd el valakihez, csak van B.csabán egy motoros komád aki segít és utána már te is tudod magadnak cserélni.

Albert, itt vannak a képek:
Szia Laci!
na hát akkor majd még1szer nekiesek,mert akarok én is olyan szép fényes csikot oldalt! nemtom mikor érek majd rá,mert nekem is van munkám,de még a fater is rángat az ővébe,h ezt azt segitsek neki! De jó,te már vikkendre tervezgetsz! Jaj,én most nem birok sehova se menni,mig az aratás el nem mullik!
Hát Laci és Ati(3),gondolom h.ez a neved ha nem felejtettem el... nállunk is nagy az állatok szeretete,3 hete mi is elaltattuk a 14éves Skót-juhászkutyánkat ,már alig birt menni,meg süket is volt!nagyon hiányzik!
Dalmát kutyánk meg van már 5éve,azóta most 3.szor lettek kiskutyái,és most 7drb,eddig a legtöbb,és van köztük 1 barna pötyü,ami nagyon ritkaság! Zabálni valók!Kismacskákból is van,méghozá 5,meg nekem vannak szoma kis állatkáim,Lemingeg(Dzsungáriai Törpehörcsögök)!abból is 1 párom van,amik nagyon gyorsan szaporodnak,havonta 1szer ellik! és ott 8-10 kicsit!ugyh,televagyok velük!

Ami a láncot illeti,én csatot nem használok,meg igy nyugotabb is vagyok mikor én öszeütöm a szemet aminyire én jónak látom,h ne szoruljon!
Eddig a kisebb motrokon használtam olyat,de ott is sokszor megesett a csatos h kiakadt és leszált a láncom,aztán meg kereshettem...
sziasztok na én is jorégnemirtam már se ide se a cb500-as forumra semmit . de azért lenne most egy kérdésem hozzátok lánc patent szemet cserélt már valamejikötök lehet hogy ez igy leirva hülyén nézki de a dolog ugy nézki hogy egy patent szemel van bajom amejikel öszevan rakva a lánc álitolag sajtolni szokták én nem tudom a lényeg az hogy egyikfele szépen áll a hejin a másik meg lötyög benne egy kicsit de ép elégé ahoz hogy kikeljen cserélni a kérdés most márcsak az hogy az uj amit kaptam hozzá az nem sajtolos hanem patentos szerintetek fel merjem rakni (gondolok itt ijendolgokra hogy teljesitmény függö a lánc állitolag lene fityenjen rola a patent szem mert akkor hátbavág ugy mint az álat és akkor megnézhetem magam remélen érthetöen körülbirtam irni a mondani valomat :)) válaszokat elöre is köszönöm . látom vanak itt a forumon már kutyák is aminek én személyesen örülök mert nagyon szeretem a kutyákat . volt nekem is egy német juhászom 13 éves volt 2 hete sajnos elkelet altatni ( na ez az a döntés amit egy kutyaszeretö ember nagyon nehezen hoz meg megis viselt adolog nagyon de ez már egy másik történet nem is traktállom it a forumot ilyenel) üdv ati
Szia Albert!
Ne add fel ilyen könnyen, nem könnyű meló én szóltam, nekem is elég volt a gyári festést lecsiszolni ráadásul még a gyári alapozó is nehezen jött le róla. A CB-1 nél nekem is már volt egy festék réteg a gyárira fújva és nem adta meg könnyen magát, türelem kell és sok idő mire teljesen lejön.
Szépek a kutyusok! Nálunk inkább cicák vannak, de van egy szép Németjuhász kutyusom is, idén lesz 10-éves.
Tegnap és ma is szabin vagyok, ma felrakom a túra konzolt amit kaptam a mocihoz, csak még le kell festeni. Majd még az oldal dobozhoz kell készítenem valami tartót mert akarok teljes doboz rendszert venni később. Ezt most azért teszem fel mert hétvégén el akarom vinni az asszonyt egy egynapos túrára és a csomagot fel kell kötnöm valamire. Ha kész leszek lesznek képek
Üdv
Szia Zoli,Sziasztok!
Na ma megint lógatja a lábát az eső,ma se lesz motor próba!
Laci tegnap próbáltam a felnimet smirglizni,és mivel van plastik alap a felnin,meg méf rajta a fekete erős akril festék,nehezen smirgliztem le a festéket,és majd csak azután jött volna a felni fényes része! majd fél órát bajlódtam vele mig 2 cm csikot lesmirgliztem!de azt is elég rondán! ez azthiszem nállam nem megy!
Na itt 1 kép az új lakosaiunkról!
Szia Zoli!
Nemrég mentek el Laciék és Andorék, jól sikerült a bírka, igaz ahhoz képest, hogy gyenge bírka volt majdnem 7-ig kellett főzni pedig 2-kor már benne volt a bográcsba, lehet az öregségtől volt gyenge csak én értettem félre .
Lényeg, hogy rendesen fel fűszerszámoztam, ízlett is mindenkinek majdnem el is fogyott mind.

Laci tesó hajthatattlan, reggel indul mivel már utasbiztosítást is kötött, meg esőruhára is beruházott ő nem teketóriázik ha ki gondol valamit azt véghez is viszi. Remélem nem lesz gondja és baj nélkül hazajön, persze abba maradtunk ha bármi van egy telefon és megyünk utána Andorral.

A dátum amit ígértem 2009 08 29, mi ott leszünk!

Üdv,
Laci
egy kis csemege:
http://www.onroad.hu/motor/hirek/1717/
Szevasztok!

Láttom megy a klubbélet! Albert, nagyon fasza lett a kombájn! Gyakorlatban is hozta a várt hatást? Én egyszer jóbarátom zsír új trakeszát vezettem nagyon állat volt!:D Mentünk át árkon bokron, akkor rücskös gumikkal még a holdra is felmászott volna! :)

Laci nagyon jó lett a felni polírozás! ;) Itt nálunk jó nagy égzengés volt, a moci a ponyva alatt remegve várja a napsütést

Széles utat cimborák!
Üdv,
Zoli
én a fórumot nézem minden nap,akár ha sok munkám van és már este későn ülök le kompi elé,akor is bekukkantom ha kell valakinek valami ujdonság!
Majd a kompimat is ujjitom,már megvan pár uj alkatrész,csak még várok 1 hiányos dologra és majd rakom össze!
Jó munkát!
Szivesen máskor is, én itt vagyok és még ha sok a melóm is ránézek a fórumra, sőt nem is kell a gép előtt lennem mert a citromail kiírja ha van nekem szóló fórum üzenet, a fiúk meg itt lógnak a gépen egész nap és szólnak.
A barátaira kell szánni 2percet az embernek, ezért nem értem ha valaki napokig hallgat, de mindegy ezen már túl vagyok az elején volt furcsa. Ezért nem szeretem az MSN-t se, az egy olyan tiszteletlenül folyó beszélgetés tele tőszavakkal amit sokszor nem is értek. Öreg vagyok már ehhez lehet ez a baj, meg még emlékszem a régi MZ-s motoros összetartásra, nem olyan volt mint a mai hierarchikusan felépülő megalomániás motoros társadalom.
Köszönöm szépen megint a tehnikát h kell csinálni,én nem sietek most sehova,és he lesz idpm lassan majd megcsinálom!
Remélem sikerül!pasztám is van,azzal majd a végén kifényesitem!