Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Albert, hol vagy már megint?
Ebből fegyelmi lesz , sok az igazolatlan távolmaradás
Na kész egy sorral a kerítés és felraktam a navit is .
Kis fejtörést okozott mert valamit mindenhogy eltakart és azért vizhőfokmérőt, olajlámpa visszajelzőt, index visszajelzőt nem akartam eltakarni.
Aztán eszembe jutott hogy a GPS mutatja a sebességet is ezért úgy döntöttem a km-órát takarhatja.
Gumiágyban van a rögzítési pont stabil az egész, még a 12V-os kivezetést kell megoldani és teljes lesz az öröm.
Remélem motoroztál helyettem is, nekem most fontosabb volt a kerítés.
Szia Albert!
Nekem munkával telt a majális, nekiláttam a kerítés csiszolásának tegnap, majd a mai nap folyamán már felét le is festettem.
Közben mivel a tesómék ma jöttek haza megtartottuk az anyák napját és felköszöntöttük anyukánkat is, még most érkeztem haza. Megvan a GPS is tesómék hozták, teljes Európa térképpel meg még egy csomó mindent tud még most ismerkedek vele. Lehet telefonálni a segítségével bluetooth-on keresztűl akár sisakmikrofonnal is.
Következő feladatom a motoron való elhelyezés és a 12V-os betáplálás kiépítése.

Láncal kapcsolatban nem biztos, hogy olyat kellene keresned mint az enyém mert szerintem attól kapnál olcsóbbat ami "O" gyűrűs, én csak azért használtam fel mert kaptam és ha már van felraktam mert minőségi lánc.
Ha viszont ez csereéretté válik akkor "O" gyűrűst veszek, amit Zoli belinkelt (Nagyvas.hu) ott vannak nagyon jó áron, azok közűl válogass és azt próbáld beszerezni.
Holnap folytatom a kerítésfestést, talán délután megyek egy kört a motorral, de csak ha végzek a festéssel.
Üdv,
Laci
Szia Laci!
majd án is utánnanézek az a lánc után amit te használsz,megnézem menyiért kapható nállunk!
Na és h mullott el a majális?
Tegnap voltunk fent fruska gorán,hát kb 50 ezer embert számoltak akik meglátogaták az erdőt! ugy voltunk nagyon sokan!
majális előtti nap szétszedtem a kipuff dobját,majd h hajlitok uj aluminium keretet mivel ez az anyag hibás,és kilukadt pár helyen!nem borzasztó csak ott a kis apró lukakon kifolyt kond.víz!és csunyát mutatott!most szereztem 2mm vastag aluminiumot és majd azzal megcsin!
majd képek lesznek hamarossan amikor szétszedtem,amint sikerül majd átvennem a mobilról!
Szia Zoli!
ne idegeskedj,amit én irtam az a 3-4ezer km amin szoktam cserélni az nem a max amit kibir,hanem az én saccoltam h cserélem,mert akor még nem nyullik meg sokat,csak anyi h elkezd hangosabb lenni!
Albeeert! Ne őrjíts már meg! Tessék venni valami alap motoros hajtásláncot a mocira, 140-nél nem túl jó ha hátbavág egy elszabadult lánc! Tudom, hogy nem olcsó, de az kibír 30-40 ezret is ha sprayzed (vagy olajzót teszel fel)

link
Szia Ati!
Örülök, hogy megoldódott a probléma
sziasztok szia laci multkorbeszéltünk a fékmunkahengerembe beleszakat csavarról na meglet oldva a dolog munkahelyemen egy szaki kiszete a csavar darabjait nem volt egyszerü de megoldota ügyesen mostmár csak egy kereszt élücsavar emlékeztet az egészre. valahogy ugy szete ki mint ahogy te leirtad nem voltam ott nem látam lényeg hogy megoldota. u.i csak azért irtam le ezt neked mert megigértem hogy leirom az egészet köszi a tanácsokat .üdv ati
Gyárilag van rászegecselve és gumival van bevonva körbe, így ránézésre arra enged következtetni hogy az esetleges megnyúlt láncot nem engedi leugrani a fogaskerékről, szerintem vezető szerepe van. Még arra is gondoltam zajcsökkentő, de az nem valószínű mert nem éri a láncot.
Az első fogaskerekem is kétoldalt gumi támasztó alátéttel van szerelve, az inkább zajcsökkentőként funkcionál.
Az eddigi motorjaimon nem volt ilyen dolog
LAci,van még 1 kérdésem!
látom a képen a hátsó fogskerekeden oldalt mi az?porvédő,vagy lánc irányitó?meglehet hüjeséget mondok,de az enyémen nincs olyan és furcsa...
Na én 1 kicsit lemaradtam a témáról!
most olvasom amit irtok,ah én is,eddig már 2 szer cseréltem a láncot!én is 1szerü láncot vettem,itt Szerbiában gyártják őket!vannak azok a vastagabb falúak,de azt apám nem javasolta,mivel ő tudja már mert olyanokat használt a buzakombajon! a lépés 5/8ad,és csak megszámolom h hány tengelyes kell,és ugy veszem méretre!1 lánc kibir 3-4ezret és azután kezd zajos lenni,mivel nincsennek benne a gumi gyürük!csak vigyáznom kell mosáskor h ne kapjon vizet mert elég neki 12 óra állás és megrozsdásodik!ezért sürün szoktam kenyni fáradt olajjal!aztán meg megtörlöm induláskor és nem dobálja anyira le a felnire!találtam 1 képet is de holnapra majd csinálok frisseket!
jó éjt!
Dehogy bántódtam, nem megy az olyan könnyen
Csak azt hittem annyi már kiderült rólam, hogy szart nem rakok rá.
Jó éjt cimboráim
Nem megbántani akartalak csak furcsa tőledd ez a dolog, aki általábban ragaszkodik a gyári dolgokhoz
Na akor majd utánanézek én leközelebb ha cserélek láncot akor valamiolyat fogok keresni lánckerékel együtt amit 120 loerőig ajánlanak hátha az jobban fogja birni mint ezek én már a harmadik garniturát használom lasan el és elég gyengécskének találom .
Hogy ne süsd rám a felelőtlenség bélyegét:Rexnord
Ez nem akármilyen lánc, ez Rexnord, ha van kedved keress rá a neten igen komoly anyagminőségű erőátviteli lánc. Sima láncot én se raknék rá, annyi a hátránya, hogy kicsit zajosabb mint az "O" gyűrűs mert a gyűrűk a zajt is csillapítják.
A mérete meg ugyanaz mint ami a fogaskerékbe beleíllik, 12ezret elfutott úgy, hogy az elején elkúrtam a láncfeszességet.
Én bizok benne, most ebből még volt új, több nincs legközelebb vennem kell és majd akkor "O" gyűrűst veszek.
Ja amugymeg nagyon irigyelek a tura miatt biztos jolehetett
Sziasztok . Laci jol értem hogy sima láncot raksz a mocira ez szerintem bátorság tőlled ,aki enyit jár turákra mert a gyűrűs láncok nemcsak a gyürüben kűlőnbőznek a sima lánctol hanem anyagminőségben ,rugalmaságban is azert vannak megadva a láncokhoz a maximális lóerő ,nekem is van ithon sima láncom de én nemertem felrakni mertha véletlenül elszakad és a láncvezető valami okbol kifolyolag nem vezetné ki a láncot az nagyon rosszul esne főleg ha ez mind éjszaka a világvégén történe de ez az én véleményem.
Pontosítok: nem a belógás 4cm, hanem a fel-le holtjáték, a belógás 2cm a vizszinthez képest.
Bocsesz, álmos vagyok...
Sziasztok
Ma meló után egy hirtelen ötlettől vezérelve nekiláttam láncot cserélni. Az előzmény az volt, hogy a tigris túrán mintha kicsit zörgősebnek hallottam volna a láncot és gyanítottam valami nincs rendben.
Beigazolódott a gyanúm mert pont egy láncszemnyit nyúlt meg a lánc. A lánc sima "O" vagy "X" gyűrű nélküli és úgy voltam vele ha kibír vagy 15ezer km-t akkor már jó. Jó minőségű Rexnord tipusú lánc és Andor barátom jóvoltából még volt itthon egy felrakásra való. Kb 12ezret futott és még biztos kibírt volna vagy 4-5ezret de nem akartam a lánckerekeimet nyírbálni azzal, hogy nem fekszik be a fogprofílba tökéletesen.
Az első képen látszik az új és a használt közötti hosszkülönbség, a többi képen meg a lánckerekeim amelyek még igen jó állapotnak örvendenek. Rengeteg láncolaj maradványt szedtem ki, mert a lánckenést nem szoktam sajnálni.
A történethez tartozik, hogy valószínű én tehetek a láncnyúlásról mert régi beidegződés szerint az 1-2 cm-es lánclógásra állítottam és terhelve nagyon megfeszült a lánc.
A Hondánál terheletlenűl nyugodtan lehet 4cm-es lógást adni neki.
Kipróbáltam a központi rugót legpuhábbra állítottam és terhelve bizony sokat feszít a láncon, nem szabad sztenderen nagyon megfeszíteni, majd állítom sűrűbben de a 4cm-hez igazodok inkább.
Holtig tanúl a pap is, ráadásul nekem még sok beidegződés maradt az MZ-s világból. Egy biztos ha a Honda is gumiláncvédővel szerelné a motorokat (mint régen az MZ) dupla ennyit lefutna egy sima lánc is.
Mivel patent szemem nem volt csinálnom kellett a maradék láncból,
csinálok többet is mert ha egy túra során láncszakadása lesz valakinek legyen mihez nyúlni. Tanultam a kuplung bowden szakadásból, mostmár mindenből kell lenni tartaléknak, ha belegondolok, hogy ez tavaly Romániában történik
ott nem biztos, hogy kaptam volna valakitől egy sorkapcsot
Az se lesz késő...mondtam h. az idén nem számitok nyaralni menni,ugy amikor óhajtasz,megbeszélhessük!
Hát eddig mindenki csak csere miatt hivott... mégis ma nehezen akar a nép a pénzétől megszabadulni...
Útlevelet kellene csináltattni az a fő gond és napközben mindíg dolgozok, nem tudok a hivatalba elmenni.
Pedig mennék ám és meglátogatnálak, de 1-2 hónapon belül nem fog menni az biztos, talán később de előre nem akarok ígérgetni.

Szép az autó a zöldben, volt már rá vevő? Vagy már nem eladó?
Akor nagyon jó haladtatok!
Én szombaton lemaradtam a Palicsi motortalálkozórol,legalább elmehettem volna hoszabb utra is! de sajna nem volt kivel,meg már szombat estére bulizni mentem...
én szombat d.u.,mikor mociztam akor kiürült a tartályom hazafelé,majd 1 nap még töltök bele,h irjam tovább a fogyasztást!
Na ha hoszabb utra vágyasz,akor erre felé gyertek!ah mondtam mindent biztositok,meg ha kell bemutatom a környéket,ah amenyire tudom h mi-mi!
Vagy találkozn itt 1 mocis talákozón közel hozátok,20 km a határtól...
Mert oda xámitok menni sátorozni,meg ott vannak rokonok kiknél mindég kaphatok segitséget bármiben...
Vasárnap 1et autóztunk fent Vénacon,micel naon fujt a xél,nézegettük a helyeket május 1.ére!
Szia Albert!
Pontositalak 588km volt a teljes táv, reggel 7:30-kor indultunk és este 8körül érkeztünk haza. Ebben volt persze séta, kajálás és beszélgetés az 500-as barátokkal, volt akit még személyesen most ismertem meg.
Nem száguldoztunk csak élveztük a táj szépségét, hazafelé űbereltük kicsit a lovakat mert már eléggé sajgott az ülepünk, de akkor is csak olyan 120-as tempóval.
Nagy volt eléggé a forgalom, még vasárnap is építették az utakat , nem értünk fel a tervezett időben.
Nagyon jó kis túra volt, az öreg CB-is beérte a 4,5-ös átlaggal, már azon töröm a fejem hova kellene menni újra
Asszonykám is kezd hozzászokni hogy néha elcsavargok, tegnap finom vacsival várt pedig azt igértem korábban haza jövök.
Még ma a melóba is eszeme jutottak a tegnapi élmények, kellenek nekem ezek a túrák, hogy teljes legyen a belső harmóniám.
Szia Laci!
szépek a képek,néztem a CB500as fórumon is,tetszenek a helyek!aztán ti sókat lemotroztatok...és menyi időbe tellet az az 550km?én tegnap nem mociztam,mert nagyon föltámadta szél,meg ma is még fújdobál! kint álva is rosz lenni!
Szia Tamás!
ez jó ötlet...majálisra majd igy sütjük a szalonnát!