Az RS octaviáknak gyárilag zöld színre van fújva a féknyerge, tehát ha elméletileg ezt a színt látod, akkor az RS octávia. (persze mint mindennel ezzel is lehet csalni)
240-el lépeget.
nem azt mondtuk, hogy egy órányi előnyre tehetsz szert 50 km-en, hanem azt, hogy simán otthagyod.
nyílván egy 30 km/h végsebesség különbség nem okoz fél órás előnyöket Siófok Budapest szakaszon.
csak amíg az rs --4-5 alatt 100-on. ami hülyeség, ráadásul kibaszott nagy, mert 4-5 sec alatt 1,1 tonna 180 lóerővel soha nem lesz ennyi idő alatt 100-on. nézz meg egy porsche vagy maserati gyorsulási adatot....
addig a te motorod, 10 alatt 200-on van.
ez viszont tuti!
meg. te el tudsz menni 2 autó között, Ő kevésbé. tehát ebből van idő sok.
meg abbóll, hogy a csoda rs 3 fakabáttal nem úgy gyorsul 240-re 160-ról, mint 0-ról 100-ra.
igaz a te motorod sem, de messze othagyja a 3 fakabátot... rs ide, vagy oda.
a rádió meg tuti gyorsabb. ez nem kérdés.
téma lezárva.
Hát én nem tudom, Az Octavia RS nem akkora durranás mint szeretnék előadni de mivel 240 körül lépeget autópályán óriási előnyre nem tudsz szert tenni. Anno Dodor mesélte, h ment az autópályán(asszem M1) aztá vmi szűkítés+terelés volt, ő természetesen bő gázzal a kocsik mellett a forgalomtól elzárt területen, a sort viszont egy yard-RS vezette. Onnan már nem volt visszaút, vissza 2 aztá usgyi. Aszondta >270 körül lépegetett jópár km-t, mikor ki kellett állnia tankolni. Megállt a kúton, mire levette a sisakját az RS már mögötte állt. Végülis nem lett semmi, dumálgattak de azért ő is mondta, h meglepődött.
A kocsik is tudnak meglepit okozni, legutóbb Gabesz haverom mesélte (750K4), h hazafelé kielőzött egy új 5ös Bömbit, semmi jelzés nem volt rajta mekkora volt. Erre a papa odabent felszívta magát és elkezdte tolni a gixxert, na Gebasz aszondja parasztból hatból legyorsulja...de 170 körül dugni kellett egy négyet mert a tata kielőzött. Aszondja kábé 250nél persze visszaelőzte de nem olyan svunggal mint szerette volna. A tata mindeközben nagy álmosan könyökölt az ablakban.
Tipikus rendőr... "nem próbálnak szökni, mert már kiismertek bennünket-mosolyog-..." Hmm... Amúgy nem is beképzelt a zsarubácsi... szegénykém annál primitívebbnek tűnik számomra. Mondjuk lehet én is arcoskodnék ha lenne egy brutál autóm, de... de az az enyém lenne, osz" akkor lenne mire. Az rs skoda meg messze nem az aminek mondják, meg aminek látszik. Az a 4-5 mp százra egy kicsit több... Meg valahol már leírtam, hogy az ismerősömnek ellopták az Ignisét, és az rs nem érte utol!!! Hoppá! Azt hiszik, hogy azért állok nekik félre az autó pályán, mert belenézek a tükörbe azt összeszarom magam, hogy hú bazzeg egy rs! Azért nem meccselek velük, mert a pályán nem lehet csak úgy eliszkolni. Mire a köv. kijáróhoz érek, már rég szólt a rádióján és lezárták. Meg azért mert nem fogom magam kinyírni miattuk. Amúgy semmi bajom a zsarukkal. Csak ne szarjátok össze magatokat tőlük, mert a rendőrség régi, jól bevált fegyvere a látszatkeltés. Így is erősítika hatalmukat. Egy ügyész ismerősöm sokat mesélt róluk. Pl. hogy nem biztos hogy egy rs valóban az... van olyan hogy csak annak látszik... érdekes nem????
Nagy izgalommal készültünk az MO-ás autópálya rendorség századosával
tervezett riport elkészítésére. Felnott létünkre, gyermeki izgalommal ültünk
be a hófehér autóba, hogy megszólaltassuk a szirénát, és száguldgassunk
kedvünkre. Aztán kiderült, ez nem így muködik. Mindenre van szabály. Sahin
István, az MO-ás autópálya rendorség parancsnoka a soforünk és o az, aki
beavat a rendorautó titkaiba. A százados úr roppant precíz ember. Érezni
rajta, hivatása az élete. Lelkesen mutatta meg nekünk a Skoda RS Octaviát,
amivel elmondása szerint, mindenki elégedett.
Ennek az autónak nincs ellenfele az M0-son. De persze ehhez a volánnál ülo
ember is kell. A tapasztalatával, a felkészültségével és a helyismeretével.
Mert a szuk M0-son 200 fölötti tempóval teperni, nem semmi! A rendorök
feladatait nem kell bemutatni. Mindenki jól ismeri azt az érzést, amikor a
visszapillantó tükörben meglátja a fehér rendorautót, és meghallja a
figyelmezteto szirénát, amitol a legtöbb civil autós frászt kap, hiszen,
valljuk be, mindannyiunk fején van némi vaj. Elofordul, hogy néhányan
megpróbálnak meglógni a biztos urak elol, például a közelmúltban egy
Mercedes tulajdonosának támadt e bátor gondolata - meséli Sahin István, -
Körülbelül, kétszáz körüli sebességgel szeretett volna elolünk elmenekülni,
de az 51-es csomópontnál megállásra kényszeríttettük. Felesleges volt
kekeckednie, hiszen semmi esélye nem volt, a 4-5 másodperc alatt, 100-ra
gyorsuló rendorautóval szemben. A százados úr hozzátette, hogy az
autópálya-rendorség alkalmazottai, folyamatos kiképzésben részesülnek, hogy
rutinszeruen kézben tarthassák ezeket a nagyteljesítményu gépjármuveket.
Jelenleg a dabasi körzetben kapnak oktatást, de járnak Nagytéténybe,
illetve, ha lesz majd lehetoségük, akkor a Hungaroringen is tartanak majd
órákat. Sahin István, kérésünkre elmesélte, hogy a kiképzés során a
mindennapi életben eloforduló szituációkkal találkozhatnak a gyakorló pályán
az autópálya-rendorök. A gyakorlatok során megtapasztalhatják, hogyan kell
kis helyen manoverezni, csúszós pályán megállni, illetve gyorsítani, ezen
kívül fontos elsajátítaniuk a tempós, ám biztonságos vezetéstechnikát
forgalomban, a kék lámpa használatával. Kíváncsiak voltunk, mi rejtozik a
motorházteto alatt, így miután félreálltunk a forgalomból, lelkes riport
alanyunk bemutatta az autó lelkét: a 186 lóeros kétliteres RS turbót,
amelynek hála a végsebesség több mint 240 km/h. Az ára kicsit különbözik az
egyszerubb verzióktól, mert 6 millióba kerül. Van benne klíma, borülések, a
felnik könnyufémbol vannak, és a gumiabroncsok masszívak és szélesek. Ez
elengedhetetlen a nagy tempóhoz. A kellemes, könnyu fogású kormányt szintén
borrel vonták be. A fokozott biztonság érdekében légzsák található a
kormányban, a kesztyutartónál, és mindkét oldalon az ajtóban. A muszerfal
jól áttekintheto, a kilométer-számláló digitális, a kilométeróra és a
fordulatszámméro analóg. A komputer megmutatja még a 100 km-es átlag- és a
napi fogyasztást, és a külso homérsékletet. Az ötfokozatú sebességváltó
sportos, és keményebb az átlagnál. Az ülések teljesen testhez simulnak,
állítható a háttámla, és az ülés magassága is, akárcsak a gerinctámasz.
Egyik-másik másik kocsiban van ülésfutés is, de Sahin zados véleménye
szerint, a klíma miatt nincs rá igazából szükség. A hírforgalmazás nagy
teljesítményu Motorola rádión keresztül zajlik, a rádió a váltakozó hangzású
sziréna kapcsolója a fényjelzés-berendezés alatt található. A jármuvezetot
és utasát igazából semmi sem akadályozza a szabad mozgásban. A Motorola
adóvevo az autópálya alosztály ügyeletével, és a rendészet biztonság
foügyeletével is folyamatos kapcsolatban áll. Található ezen kívül a
kocsiban egy kézi beszélo, amin keresztül, illetve a külso hangszórón
keresztül a forgalomban résztvevo, többi jármuvezetot lehet utasítani,
figyelmeztetni. S ha muszáj megállítani egy autót? A rendorök eloször a
jármu elé hajtank. Kis sebesség esetén tárcsával, nagyobb sebesség esetén a
kezével int az anyós ülésen utazó rendor, hogy álljon félre az illeto. Mivel
az M0-son nincs leálló sáv, nehogy balesetveszélyt okozzanak, a megállítást
az adott szakaszon kivezetéssel szokták megoldani. Aztán van egy másik
megoldás is, amikor az autós mögé állnak, és követik a szabálysértot,
amennyiben az illeto az elso figyelmeztetésre nem hajlandó megállni.
Szerencsére, a magyar autóvezetokre nem jellemzo a kibújás - meséli Sahin
István - hiszen már évek óta ezeket a kocsikat használjuk, tudják, nem
léphetnek meg tolünk, vagyis a kedves autósok kiismertek már minket, ezért
jól tudják, hogy mire vagyunk képesek - mosolyog, - így nem igen szoktak
szökéssel próbálkozni.
Végülis igen, ha Neked megér 1cd 30ezer Ft-ot... Sajna annyiba kerül egy (havonta adnak ki újat). Nekem is csak onnan van meg, hogy Anyum ügyvéd Tesóm meg ELTE-re jár jogra, így jóval olcsóbban meg tudjuk venni. Egyébként az interneten is van jogtár/törvénytár, de most nem igazán tudom, hogy hol. Nézz szét, szerintem biztosan lehet találni.
felcsigázott a törvény, meg a rendelet, így kimásoltam egy két érdekességet. ezen kívül, ebben nem nagyon van ami minket érinthet.
első a kutyás azon kiakadtam, csak azért van benne. na meg mert kutya barát vagyok, s nem idióta, aki csak pórázon viszi az ebét. inkább megneveltem, s szótfogad...
áru hamis megjelölése csak a matricám miatt amit a motoromra raktam. büntethető vagyok.
Veszélyeztetés kutyával
3. § (1) Aki a felügyelete alatt álló kutyát
a) a település belterületén felügyelet nélkül bocsátja közterületre, illetőleg kóborolni hagyja,
b) természeti vagy védett természeti területen, illetőleg vadászterületen - a vadászkutya kivételével - póráz nélkül elengedi vagy kóborolni hagyja,
b) természeti vagy védett természeti területen, illetőleg vadászterületen - a vadászkutya kivételével - póráz nélkül elengedi vagy kóborolni hagyja,
d) élelmiszer-elárusító üzletbe, közfürdő területére vagy a játszótérre beenged, illetőleg bevisz,
e) aki harapós kutyáját nem zárt helyen tartja, vagy nem helyez el a ház (lakás) bejáratán a harapós kutyára utaló megfelelő figyelmeztető táblát,
harmincezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.
(2) Aki az (1) bekezdésben meghatározott magatartással másnak nyolc napon belül gyógyuló sérülését okozza,
Sebességkorlátozás jelentős túllépése
43. § (1) Aki a km/órában meghatározott vagy a jelzőtáblával km/órában jelzett sebességet
a) 100 km/órát meg nem haladó sebességkorlátozás esetén legalább a felével,
b) 100 km/órát meghaladó sebességkorlátozás esetén legalább a harmadával
túllépi,
hatvanezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott szabálysértés miatt a szabálysértési hatóság járművezetéstől eltiltást alkalmazhat, továbbá a rendőrség, valamint közúti határátkelőhelyen a határőrség helyszíni bírságot szabhat ki.
b) természeti vagy védett természeti területen, illetőleg vadászterületen - a vadászkutya kivételével - póráz nélkül elengedi vagy kóborolni hagyja,
d) élelmiszer-elárusító üzletbe, közfürdő területére vagy a játszótérre beenged, illetőleg bevisz,
e) aki harapós kutyáját nem zárt helyen tartja, vagy nem helyez el a ház (lakás) bejáratán a harapós kutyára utaló megfelelő figyelmeztető táblát,
harmincezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.
(2) Aki az (1) bekezdésben meghatározott magatartással másnak nyolc napon belül gyógyuló sérülését okozza,
Biztonságos közlekedésre alkalmatlan jármű vezetése
48. § (1) Aki a közúti forgalomban olyan gépi meghajtású járművet vezet, amelynek kormányberendezése hibás, üzemi fékberendezése elromlott, vagy féklámpája, irányjelző berendezése (kivéve, ha kézzel megfelelő irányjelzés adható) továbbá - ha a látási viszonyok megkívánják - bal oldali első vagy hátsó helyzetjelző lámpája elromlott (kivéve, ha ezek helyettesítése más lámpával megoldható), úgyszintén az is, aki a közúti forgalomban olyan villamost vezet, amelynek üzemi fékberendezése hatásosan nem működik,
ötvenezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott szabálysértés miatt a szabálysértési hatóság járművezetéstől eltiltást alkalmazhat, továbbá a rendőrség, valamint közúti határátkelőhelyen a határőrség helyszíni bírságot szabhat ki.
b) természeti vagy védett természeti területen, illetőleg vadászterületen - a vadászkutya kivételével - póráz nélkül elengedi vagy kóborolni hagyja,
d) élelmiszer-elárusító üzletbe, közfürdő területére vagy a játszótérre beenged, illetőleg bevisz,
e) aki harapós kutyáját nem zárt helyen tartja, vagy nem helyez el a ház (lakás) bejáratán a harapós kutyára utaló megfelelő figyelmeztető táblát,
harmincezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.
(2) Aki az (1) bekezdésben meghatározott magatartással másnak nyolc napon belül gyógyuló sérülését okozza,
Közúti közlekedési szabályok kisebb fokú megsértése
54. § (1) Aki a közúti közlekedés szabályait - a 42-52. §-ban meghatározott eseteken kívül - megszegi,
harmincezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott szabálysértés miatt a rendőrség, közúti határátkelőhelyen a határőrség, továbbá a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet 40-41. §-ának, illetőleg a táblával jelzett behajtási tilalom vagy korlátozás megszegése esetén a közterület-felügyelő, 48. § (4) bekezdése megszegése esetén a rendőrség és a közlekedési hatóság helyszíni bírságot szabhat ki.
Gépjármű közlekedéssel összefüggő okmányokkal elkövetett szabálysértés
63. § (1) Aki a közúti forgalomban
a) gépjárművel nem a szabályszerű menet- vagy fuvarokmánnyal, utaslistával, üzemeltetői nyilatkozattal, utazási szerződéssel, bérleti szerződéssel, illetőleg ezek hiányában vesz részt, vagy
b) a gépjármű menet- vagy fuvarokmányát nem az előírásoknak megfelelően állítja ki, illetőleg vezeti,
harmincezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott szabálysértés miatt a rendőrség helyszíni bírságot szabhat ki.
b) természeti vagy védett természeti területen, illetőleg vadászterületen - a vadászkutya kivételével - póráz nélkül elengedi vagy kóborolni hagyja,
d) élelmiszer-elárusító üzletbe, közfürdő területére vagy a játszótérre beenged, illetőleg bevisz,
e) aki harapós kutyáját nem zárt helyen tartja, vagy nem helyez el a ház (lakás) bejáratán a harapós kutyára utaló megfelelő figyelmeztető táblát,
harmincezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.
(2) Aki az (1) bekezdésben meghatározott magatartással másnak nyolc napon belül gyógyuló sérülését okozza,
A FOGYASZTÓVÉDELMI SZABÁLYSÉRTÉSEK
Áru hamis megjelölése
71. § (1) Aki árut - a versenytárs hozzájárulása nélkül - olyan jellegzetes külsővel, csomagolással, megjelöléssel vagy elnevezéssel állít elő, amelyről a versenytárs, illetőleg annak jellegzetes tulajdonsággal rendelkező áruja ismerhető fel, vagy ilyen árut forgalomba hozatal céljából megszerez, tart, illetőleg forgalomba hoz, feltéve, hogy az áru értéke a 100 000 Ft-ot nem haladja meg,
százezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott szabálysértés miatt az eljárás a fogyasztóvédelmi felügyelőség hatáskörébe is tartozik.
(3) Azt az árut, amelyre nézve a szabálysértést elkövették, el kell kobozni.
ez jó.
trabant, vagy varnyú!?