A ktm gyűlölők figyelmébe, sportmotor kezdőoldal: Csak a szokásos...
Két-három napja még úgy tűnt, megtörik a KTM egyeduralma, de az utolsó szakaszokon annyi műszaki hiba és baleset történt, hogy végül az osztrákok kisajátították a dobogót, :1. Price - Red Bull KTM Factory Team
2. Walkner - Red Bull KTM Factory Team
3. Sunderland - Red Bull KTM Factory Team
4. Quintanilla - Rockstar Energy Husqvarna FT
5. Short - Rockstar Energy Husqvarna FT
Nekem indul a motor rendesen a 120A-as indítóáramú akksival is terepen, az mondjuk tény, hogy azt nem csinálnám meg vele, amit Csoki írt, hogy hazajövök, ha kifogy a benzin...
Első indításnál hidegen sose szoktam az önindítóval kínlódni, berúgom, azaz nem tudom, hogy full hidegen hogy indul önindítóval.
Töltést már néztem (igaz akksival), de az rendben volt. Megnézem majd akksi nélkül is.
Sokféle kapcsolóállás nincs rajta max. a távolsági-tompított fény kapcsoló és ennyi....Semmi más kapcsoló nincs, úgyhogy egyszerű lesz!
Nekem meg a hondámhoz került volna egy 20x20cm-es műanyag darab 10000 ft-ba, amit kb 40ft-ból gyártottak le. Lehet fikázni a ktm-et, amíg jó motort gyárt úgyis venni fogják.
Mérj rá a töltő feszültségedre.
vedd le az akksit és feszültséget mérj az akksi csatlakozó plusz és mínusz fele között különféle gázállások és különféle kapcsoló állások mellett...
Ma mielőtt felraktam a másik akksimat rámértem és meglepően tapasztaltam, hogy nálam egyik kapcsoló átkapcsolása esetében a 14V töltőfeszültség felugrik 20V ra s ezt tartja FIX en a 14 helyett, na ez ki tudja nyírni a Li_ION akksit.
Tud ilyet akksigyilkos feszkót produkálni egy rossz fesszab is, ha néha elmegy a feszkorlátozó funkciója és épp nagyobb gázzal mész.
A 20V még én se tudom mitől keletkezik nálam, majd ha egyszer rájövök leírom, egyenlőre levettem a motorról a kütyüt ami okozta, teljesen értelmetlen, mivel ez két "kijelző", egyik a kiupugáz a másik meg a fordulatmérőé, csak valami zárlatra tudok gondolni, ami csökkenti valahol egy ellenállást, vagy a fene tudja, majd elszórakozok vele, ha lesz kedvem.
Köszi a leírást - pontosan úgy csináltam az első verziót, ahogy leírtad ! Viszont megismételtem: most 0,3V körül mutatott, így hogy hosszan rátenyereltem az indítóra. Elsőre ott szúrhattam el, hogy túl rövidet indítottam így csak hirtelen 5V ig esett vissza. Így viszont tartva az indítót a +-ok között is a végén 0,25-0,3 között mutatott, tehát itt sem vészes az esés.
Igazad - igazunk lesz, valószínű az akksi lesz kevés. Tegnap este 14,3 V-al vettem le a töltőről - ez ma reggelre 13,4 V-ra csökkent álltában. - valószínű döglődik, csak kérdés az h. mitől halt be fél év alatt? Ha indítás közben zárlat lenne kiütné a biztosítékot nem?
Az első mérés eredménye, ha inditózás közben volt, akkor nagyon szar .(mérés : műszer volt mérésen, egyik mérő zsinór az aksiból kiálló + sarura(a réz csonkra), másik mérő zsinór az indító motorból kiálló menetes szár végére, közben inditózás.
Ezzel a mérési módszerrel meg kell mérni a sorba kötött elemeket egyesével a + ágon . Lehet az indító relé Kontakt hibás, de ez könnyen kiderithető az összes elemnél. 0.5V alatti értéknek kellene lennie összesen .
A második mérésnek nincs értelme. Ott ellenállást mérhetnél, de nem tudsz pontosan mérni 1ohm alatti ellenállást, és a referencia értéket sem tudod.
Pontosítva: 5 V körülre ment le (az üresjárati feszültségről) indítózva az akksi+ sarka és az önindító + vezetéke között mérve (úgy hogy az önindító be volt kötve) az első mérésnél.
Most pedig az önindítóról levett + vezeték és az akksi + között mértem nyitva 0,03V - ot és zárva a 0V feszültséget (különbséget)
Úgy mértem elsőre, benyomott inditóval: 5V körülre ment le - mondjuk akkor az rohadt sok.....
Most levettem az indító motorról a + kábelt így nyitott relével 0,03V (de nem folyamatosan), indítózva ( zárt relével): 0 V.
A + vezeték, relé, csatlakozó, soros ellenálláson úgy mérj veszteség feszültséget, hogy nyomod a gombot. Ha a relé nyitott akkor a motoron keresztül, a testen lesz a motor oldali mérő vezeték és simán az akksi üresjárati feszültségét méred.
Ha melegszik az akksi az mindenképpen veszteség. Magas a belső ellenállása. Már nem tudja a rá írt indító áramot.
Ennek a vége az új akksi lesz. Sajnos a lithium akksi nem díjazzák a megengedett csúcs terhelésnél nagyobbat. Amúgy az eredeti, vékonyabb akksi vezetékek áram korlátozó ellenállások voltak, ami kímélte az akksi, csak hát nem volt meg az indító Motor kellő fordulatszáma.
Én óvatosan kezelném a motorodban lévő akksit, mert ki gyuladhat.
Ez akkor következik be ha meghasad a lithium cella burkolata, a lithium oxigént kap.
én meg megkerestem volna mi a hiba és meggyógyítom csak olcsóbb ez a megoldás
amúgy eddigi tapasztalataim szerint a legtöbb villanyos hiba a sherco és a ktm motorokon volt
az a fő "poén" hogy a ktm árképzése olyan mértékben irreális hogy ami vezetékköteget 1500 forint anyagköltségből kihoztam(mindent kiskereskedelmi áron) ő ezt 10 ezer körüli áron adná
és olyan disznó melót végez hogy csak simán beletolt a vezetékkötegbe zsugorcsövezve semmi forrasztás.....aztán faszán el is korrodál pár év alatt
a sherco alkatrész legalább olcsó, legalábbis többsége
vannak olyan multiméterek(lakatfogós) amit rá kell csattintani a mért vezetékre és már írja is az adatokat
ezek többnyire drágábba mint a "mezei" mérők de egy villamosságis meg tudja mérni
az a lényeg jó akkuval lehetőleg minél nagyobbal legen tesztelve, minél jobban leesik a feszültség annál falsabb lesz az adat
Márpedig bőven 10 V alá megy, nézdd vissza a videón amit megosztottam. Az áramfelvételt nem tudom, hogy lehetne mérni, de gyanús h. valamiért túl sokat kér....
ha 10 volt alá megy az önindítózásnál jó indítómotorral és a megfelelő méretű akkuval ami fel van töltve akkor az az akku kuka
indítsd egy nagyobb akkuval pl kocsi akku, jó lenne áramot mérni mennyit vesz fel az indítómotor, hiszen az is lehet hogy van hiba benne és túl sok áramot vesz fel és ezeket a kicsike akkukat leseggeli pillanatok alatt
Már azon gondolkodtam h. rosszul mértem de ezt nem lehet elbaszni: 1 + vezeték megy az indítómotorba, a negatívot meg testről kapja......
Egyébként nyomva hagytam pár másodpercig az indítógombot és teljesen le KO-zta az akksit. Majdnem 9 V -ig lement és melegedett. Utána a töltővel is alig jött vissza....12V körül járt amikor otthagytam a töltőn, úgyhogy talán nem halt ki végleg........
Rámértem, érdekes: a negatív kapcsok között 0,2-0,3 az esés. A + kapcsok között viszont ugyanazt mértem mint az akksi 2 sarka között: 12,9 v. Hogy lehet feszültség a 2 + között? Indítózásnál meg ugyanúgy lement 5-6V körülre mint ha az akksin mérném......
Én nem értek az elektromossághoz de ez fura. Ez normális?
Egyszerűen mérj rá indítózás közben az akksi plusz és az indító motor + kapcsa közé feszültséget mérve. Nekem 0,1-0,2V feszültség esésem volt mindezen. Ebben benne van az összes kábel, csatlakozó, és a relé is. Ugyan ezt megcsinálod a negatívra is. Ott is hasonlót mértem. Ez jól meg mutatja a belső ellenlását a vezetéknek és egyébb soros ellenálású elemnek. Persze fontos, hogy feltötött akksival mértem, és át tudta fordítani a főtengelyt.
Szerintem tekercs menetzárlatot, nem fogsz tudni mérni ellenállás méréssel. Ahhoz inkább induktivitás mérő kell, de DC motornál nem jó a mérés az állandó mágnes miatt. Ki kell szerelni a forgórészt az álló részből hozzá.
Az még jó megoldás lehet, hogy a '19-esnek a test kábelét az indító motor mellett lévő dekni csavar alá vezetékezték le és kötötték be.
Oda vittük szerdán a motort Gerecséhez. Várjuk az eredményt kb. 2 hét, mert a nagyobb aksit is várjuk, ami még nem érkezett meg.
Ha nincs gyári adatod, akkor nem tudsz mihez viszonyítani ellenállást. Ha régebbi lenne géped mondanám nézd meg benne a szénkefét, de nálad ez még nem játszhat.
Szerintem azzal az akksival mennie kéne.
Nekem olyan volt benne ami 150et tudott, most olyat rendeltem, ami csak 120 at tud, ki fog derülni gyakorlatban elég e neki.(szerintem elég lesz)
Két-három napja még úgy tűnt, megtörik a KTM egyeduralma, de az utolsó szakaszokon annyi műszaki hiba és baleset történt, hogy végül az osztrákok kisajátították a dobogót, :1. Price - Red Bull KTM Factory Team
2. Walkner - Red Bull KTM Factory Team
3. Sunderland - Red Bull KTM Factory Team
4. Quintanilla - Rockstar Energy Husqvarna FT
5. Short - Rockstar Energy Husqvarna FT
Első indításnál hidegen sose szoktam az önindítóval kínlódni, berúgom, azaz nem tudom, hogy full hidegen hogy indul önindítóval.
Sokféle kapcsolóállás nincs rajta max. a távolsági-tompított fény kapcsoló és ennyi....Semmi más kapcsoló nincs, úgyhogy egyszerű lesz!
vedd le az akksit és feszültséget mérj az akksi csatlakozó plusz és mínusz fele között különféle gázállások és különféle kapcsoló állások mellett...
Ma mielőtt felraktam a másik akksimat rámértem és meglepően tapasztaltam, hogy nálam egyik kapcsoló átkapcsolása esetében a 14V töltőfeszültség felugrik 20V ra s ezt tartja FIX en a 14 helyett, na ez ki tudja nyírni a Li_ION akksit.
Tud ilyet akksigyilkos feszkót produkálni egy rossz fesszab is, ha néha elmegy a feszkorlátozó funkciója és épp nagyobb gázzal mész.
A 20V még én se tudom mitől keletkezik nálam, majd ha egyszer rájövök leírom, egyenlőre levettem a motorról a kütyüt ami okozta, teljesen értelmetlen, mivel ez két "kijelző", egyik a kiupugáz a másik meg a fordulatmérőé, csak valami zárlatra tudok gondolni, ami csökkenti valahol egy ellenállást, vagy a fene tudja, majd elszórakozok vele, ha lesz kedvem.
Igazad - igazunk lesz, valószínű az akksi lesz kevés. Tegnap este 14,3 V-al vettem le a töltőről - ez ma reggelre 13,4 V-ra csökkent álltában. - valószínű döglődik, csak kérdés az h. mitől halt be fél év alatt? Ha indítás közben zárlat lenne kiütné a biztosítékot nem?
Ezzel a mérési módszerrel meg kell mérni a sorba kötött elemeket egyesével a + ágon . Lehet az indító relé Kontakt hibás, de ez könnyen kiderithető az összes elemnél. 0.5V alatti értéknek kellene lennie összesen .
A második mérésnek nincs értelme. Ott ellenállást mérhetnél, de nem tudsz pontosan mérni 1ohm alatti ellenállást, és a referencia értéket sem tudod.
Most pedig az önindítóról levett + vezeték és az akksi + között mértem nyitva 0,03V - ot és zárva a 0V feszültséget (különbséget)
Most levettem az indító motorról a + kábelt így nyitott relével 0,03V (de nem folyamatosan), indítózva ( zárt relével): 0 V.
Ha melegszik az akksi az mindenképpen veszteség. Magas a belső ellenállása. Már nem tudja a rá írt indító áramot.
Ennek a vége az új akksi lesz. Sajnos a lithium akksi nem díjazzák a megengedett csúcs terhelésnél nagyobbat. Amúgy az eredeti, vékonyabb akksi vezetékek áram korlátozó ellenállások voltak, ami kímélte az akksi, csak hát nem volt meg az indító Motor kellő fordulatszáma.
Én óvatosan kezelném a motorodban lévő akksit, mert ki gyuladhat.
Ez akkor következik be ha meghasad a lithium cella burkolata, a lithium oxigént kap.
http://youtu.be/7gZ8FHEUCl8
amúgy eddigi tapasztalataim szerint a legtöbb villanyos hiba a sherco és a ktm motorokon volt
az a fő "poén" hogy a ktm árképzése olyan mértékben irreális hogy ami vezetékköteget 1500 forint anyagköltségből kihoztam(mindent kiskereskedelmi áron) ő ezt 10 ezer körüli áron adná
és olyan disznó melót végez hogy csak simán beletolt a vezetékkötegbe zsugorcsövezve semmi forrasztás.....aztán faszán el is korrodál pár év alatt
a sherco alkatrész legalább olcsó, legalábbis többsége
ezek többnyire drágábba mint a "mezei" mérők de egy villamosságis meg tudja mérni
az a lényeg jó akkuval lehetőleg minél nagyobbal legen tesztelve, minél jobban leesik a feszültség annál falsabb lesz az adat
indítsd egy nagyobb akkuval pl kocsi akku, jó lenne áramot mérni mennyit vesz fel az indítómotor, hiszen az is lehet hogy van hiba benne és túl sok áramot vesz fel és ezeket a kicsike akkukat leseggeli pillanatok alatt
Egyébként nyomva hagytam pár másodpercig az indítógombot és teljesen le KO-zta az akksit. Majdnem 9 V -ig lement és melegedett. Utána a töltővel is alig jött vissza....12V körül járt amikor otthagytam a töltőn, úgyhogy talán nem halt ki végleg........
Én nem értek az elektromossághoz de ez fura. Ez normális?
Szerintem tekercs menetzárlatot, nem fogsz tudni mérni ellenállás méréssel. Ahhoz inkább induktivitás mérő kell, de DC motornál nem jó a mérés az állandó mágnes miatt. Ki kell szerelni a forgórészt az álló részből hozzá.
Az még jó megoldás lehet, hogy a '19-esnek a test kábelét az indító motor mellett lévő dekni csavar alá vezetékezték le és kötötték be.
Oda vittük szerdán a motort Gerecséhez. Várjuk az eredményt kb. 2 hét, mert a nagyobb aksit is várjuk, ami még nem érkezett meg.
Szerintem azzal az akksival mennie kéne.
Nekem olyan volt benne ami 150et tudott, most olyat rendeltem, ami csak 120 at tud, ki fog derülni gyakorlatban elég e neki.(szerintem elég lesz)