pár személyes gondolat EC 250-hez:
Tehát tipikus 2T… alul halványan, de nagyobb a nyomatéka, mint egy pl. CR 250-nek, viszont nem pörög annyira és nincs is olyan erős…szerintem…(lehet egy kipuf. rendszer csere segítene rajta…buzi euro akárhánysas szabvány….)
A fékeitől nagyon féltem – főleg a jól megszokott brembo után – de kellemesen csalódtam, az első egész jól adagolható a hátsót inkább hagyjuk. A sorrendet azért már felállítottam fék terén:
1 Husaberg (ha minden igaz ugyan az, mint a KTM-é, de ez akkor is jobban tetszett)
2. KTM
3. Gas Gas
4. Honda
A hátsó öhlins nagyon komoly, Nekem sokkal jobban tetszik, mint a PDS, az első Marzocchi viszont gyári beállításokkal nagyon puha. Ezen kicsit változtattunk (olajcsere, klikk erre-arra), most már egész jó, de a WP még mindig jobb.(azért tudnak valamit!)
Érdekes megoldás a tank elhelyezkedése, a súlypont még lenntebb került, Nekem még szoknom kell. A gyári kormány kuka, iszonyatosan sz@r. Hidraulikus cuccban (AJP) hibát még nem tapasztaltam.
Viszont ami tetszik, elsőre indul (minden helyzetben-tesztelve :) ), jóval könnyebb, mint az EXC 4T, legalább 15 kg-al- olyan mint egy bicigli, alsó fordulatszámban a nyomatéka megközelíti a Honda 250 4T-t, viszont ha nyit a power, akkor nincs menekvés…büntet! (főleg ha fáradt vagy…) utazója 100-110 körül van 13:48-al, itt még nem nyit a power. A benzint zabálja rendesen, pontos adatom nincs, de majd lemérem…egyenlőre ennyi…
Na, ez hiányzott már, de nagyon ide!
Van már gyári versenyzőnk, öreg motorosunk, lelkes motorosunk, állandóantaknyolós motorosunk (Gyuri), őrült motorosunk, de még eddig nem volt szakképzett szerelőnk!
Vigyázz Zoli, ezentúl mindenki téged fog zaklatni a kérdéseivel !
A legcélszerűbb beállítás: A teljesen betekert keverékszabályzót addig tekerjük kifelé, míg a motor a legegyenletesebben jár. Hirtelen gázadásokkal ellenőrizzük, nincs e torpanás vagy luk, majd állítsuk hozzá az alapjáratot a másik csavarunkkal. Próbáljuk ki a motort többször, mert terhelésen változhat a képlet. Nagyon fontos a levegőszűrő tisztasága is!
(Azért ha tizenkilenc kitekert fordulatnál jó csak az nem az igazi)
A kétüteműek karburátorán üresjárati levegőmennyiségszabályzót a tolattyú előtti részen találunk, hiszen itt csak levegőt szabályoz az üresjárati fúvóka fix benzinmennyiségéhez.
Az alapjáratállító pedig, a tolattyú síkjában, vagy a folytószelep tengelyére merőlegesen. (PL.: CV karburátorok).
Alapvetően, ha a keverékállító csavar a másfél kitekert fordulattól túlságosan többször kitekert állapotban van, akkor már inkább úszószint, vagy fúvókaméret probléma is lehet.
Elmondom amit tudok.
A döme képei jók. Amit tudni kell, hogy általában a négyütemű motorok karburátorán a keverék állító csavar, a levegő beáramlási irányát figyelembe véve a súber síkjától hátrafele van.
Tegyél föl képeket a gépről, hadd lássuk!
...és tényleg, ha tudsz, gyere le szombaton a nagy GG találkozóra!
Ja, és még valami.... a legjobb motoros családba kerültél...Don Mikivel, Underboss Janival, Capo Dömével, Signor Beer Gabival az élen....és még itt van szerény személyem is..az oszlop...
Bocs hogy a többieket kihagytam, de nincs hely..
Szia!
Én is gratulálok a vashoz.
Igen, az a szivató lesz...tudtommal az alapjáratot beállító csavar fém és nem műanyag (és vízszintesen van)
Legalábbis az én EC 250-esemen így volt (2000-es évjárat)
Biztos vannak tapasztaltabbak nálam, bár én elmotoroztam vele erdélyig tavaly, és nagyon jól viselkedett...
Jobbulást!