Már az első vizuális kontaktus elkápráztatott. Ahogy rám nézett, és ahogy kinézett, több volt mint igéző. Az olasz formatervezés minden eleme felismerhető rajta. A kisszériás gyártás, pedig a kidolgozottságán mutat egyértelmű jeleket. Nincs sorja az idomok belső élén sem, pontosan illeszkedik minden elem, és az olasz mérnökök keze munkája ordít róla. A szögletes illetve a sokszögű mértani elemekre épül az egész forma.
A blokkja alapjában véve egy újhullámos négyütemű motor, hatalmas átmérőjű, kovácsolt, kétgyűrűs dugattyúval, ami rövid lökettel kombinálva, a turbulens áramlatra tervezett égéstérben, rendkívül nagy nyomatékot szabadít fel.
A nyomatékgörbéje inkább hasonlít a kétütemű mocikéhoz. Az ilyen módon megkonstruált blokkok nagy hátránya, hogy a kis lendtömeg miatt, folyamatosan magas fordulatszámon kell tartani ahhoz, hogy lendületesen lehessen haladni vele. Az első néhány elindulásnál meg kellett tapasztalnom, hogy megfelelő fordulatszám nélkül, erősen asztmatikusan kezd fuldokolni és könnyen cserbenhagyja a gyorsulásra számító motorost.
Az üzemanyag ellátásról 40mm torokátmérőjű, Dell’ortó karburátor gondoskodik. Ennek két eredménye van. Fürge, mint a gyík és eszik, mint egy túlsúlyos napközis. A kilenc literes tank, kemény ritmust motorozva, kb. 100 kilométer megtételére alkalmas.
Váltója hatsebességes, korrekten ott van minden gang, ahol lennie kell. Nehéz félreváltani vele. Az első Marzocchi teleszkóp 45 mm-es villái, nagyon határozottan az úton tartják a motort. A 320 mm-es féktárcsa Brembó féknyergekkel, jó iskolát biztosít, az elsőkerekezni vágyók számára. Az alacsony építésű kormány is a progresszív kanyarodást szolgálja.
Aki gondolja, igénybe veheti a kormányra szerelt dekompresszor kart. Nem egyszerűbb, viszont a motor számára kíméletesebb az indítás. Összegzésül, ár-érték arányban nagyon jó a motor. Puritán, egyszerű, semmi sallang, fölösleges szerkentyű. Mindent a praktikumnak rendeltek alá, minden pont ott van, ahol annak lennie kell. Viszont gyönyörű a kiállása, minden szemet magára vonz.
HUSQWARNA SM 510 R
Motor Egyhengeres, négyütemű, vízhűtéses
Szelepek száma 4
Lökettérfogat 576,28 cm3
Furat, löket 98* x 76,4 mm
Üzemanyag ellátás Dell’orto TMR 40 karburátor
Indítás Elektromos
Fékek E / H ø320mm / ø 220mm
Gumiméret E /H 120/70-17” , 150/60-17”
Üzemanyag kapacitás 9 liter
Száraz tömeg 125,3 Kg
Ülésmagasság 920 mm
Fogyasztói ára 2.299.000.- + Reg adó
összegzés:
Közelebb áll a szívemhez a Husqwarna, mert az én vágyaimat jobban kielégíti. Nem elsősorban túrázásra, hanem örömmotorozásra használnám. Autóba bedobni, valami jó területre elvinni, motorozni egy nagyot, továbbmenni. Gyorsulunk, lassulunk forgolódunk és élvezzük minden pillanatát.
A husi az jól megy, ki van hegyezve, akár versenymotor is lehetne. Lényegében ugyanazok a fékek vannak rajta mint a KTM-en. Kinézete nagyon gyönyörű, az olaszok keze munkája ordít róla. A szögletes forma irányába mozdul el. A blokkja alapjában véve egy újhullámos négyütemű motor, ami rövid löketű, rendkívül nagy nyomatékkal. Viszonylag magas fordulaton kell tartani, hogy lendületesen lehessen motorozni vele.
A Husi rettentően nyers, inkább versenypályára való. Jó, bitang erős könnyen egykerékre áll bármelyik sebességi fokozatban. Nagyszerű, de túlon-túl hegyes ahhoz, hogy hétköznapi motorként használható legyen.
A blokkja alapjában véve egy újhullámos négyütemű motor, hatalmas átmérőjű, kovácsolt, kétgyűrűs dugattyúval, ami rövid lökettel kombinálva, a turbulens áramlatra tervezett égéstérben, rendkívül nagy nyomatékot szabadít fel.
A nyomatékgörbéje inkább hasonlít a kétütemű mocikéhoz. Az ilyen módon megkonstruált blokkok nagy hátránya, hogy a kis lendtömeg miatt, folyamatosan magas fordulatszámon kell tartani ahhoz, hogy lendületesen lehessen haladni vele. Az első néhány elindulásnál meg kellett tapasztalnom, hogy megfelelő fordulatszám nélkül, erősen asztmatikusan kezd fuldokolni és könnyen cserbenhagyja a gyorsulásra számító motorost.
Az üzemanyag ellátásról 40mm torokátmérőjű, Dell’ortó karburátor gondoskodik. Ennek két eredménye van. Fürge, mint a gyík és eszik, mint egy túlsúlyos napközis. A kilenc literes tank, kemény ritmust motorozva, kb. 100 kilométer megtételére alkalmas.
Váltója hatsebességes, korrekten ott van minden gang, ahol lennie kell. Nehéz félreváltani vele. Az első Marzocchi teleszkóp 45 mm-es villái, nagyon határozottan az úton tartják a motort. A 320 mm-es féktárcsa Brembó féknyergekkel, jó iskolát biztosít, az elsőkerekezni vágyók számára. Az alacsony építésű kormány is a progresszív kanyarodást szolgálja.
Aki gondolja, igénybe veheti a kormányra szerelt dekompresszor kart. Nem egyszerűbb, viszont a motor számára kíméletesebb az indítás. Összegzésül, ár-érték arányban nagyon jó a motor. Puritán, egyszerű, semmi sallang, fölösleges szerkentyű. Mindent a praktikumnak rendeltek alá, minden pont ott van, ahol annak lennie kell. Viszont gyönyörű a kiállása, minden szemet magára vonz.
HUSQWARNA SM 510 R
Motor Egyhengeres, négyütemű, vízhűtéses
Szelepek száma 4
Lökettérfogat 576,28 cm3
Furat, löket 98* x 76,4 mm
Üzemanyag ellátás Dell’orto TMR 40 karburátor
Indítás Elektromos
Fékek E / H ø320mm / ø 220mm
Gumiméret E /H 120/70-17” , 150/60-17”
Üzemanyag kapacitás 9 liter
Száraz tömeg 125,3 Kg
Ülésmagasság 920 mm
Fogyasztói ára 2.299.000.- + Reg adó
összegzés:
Közelebb áll a szívemhez a Husqwarna, mert az én vágyaimat jobban kielégíti. Nem elsősorban túrázásra, hanem örömmotorozásra használnám. Autóba bedobni, valami jó területre elvinni, motorozni egy nagyot, továbbmenni. Gyorsulunk, lassulunk forgolódunk és élvezzük minden pillanatát.
A husi az jól megy, ki van hegyezve, akár versenymotor is lehetne. Lényegében ugyanazok a fékek vannak rajta mint a KTM-en. Kinézete nagyon gyönyörű, az olaszok keze munkája ordít róla. A szögletes forma irányába mozdul el. A blokkja alapjában véve egy újhullámos négyütemű motor, ami rövid löketű, rendkívül nagy nyomatékkal. Viszonylag magas fordulaton kell tartani, hogy lendületesen lehessen motorozni vele.
A Husi rettentően nyers, inkább versenypályára való. Jó, bitang erős könnyen egykerékre áll bármelyik sebességi fokozatban. Nagyszerű, de túlon-túl hegyes ahhoz, hogy hétköznapi motorként használható legyen.
most találtam
az euro sporton mikor van dakar összefoglalóó?????
Dúrva cucc de nem cserélném el a Yamimra
A féke viszont BRUTÁL!
amit most feltettél videót
a drz-s után megy a kawa 808as számmal sárga mezben
az is ő
csak még a régi száma