Ez a valóság. Korrekt infók ezek, köszönjük V4Rleone!
Brutál ami különbség van vezetési élményben a japán és olasz motorok között. És az olaszok javára.
Köszi a hozzászólást. Közbem sikerült szerezni egy 2016-os tuono 1100 factory-t. Aprc-s is. Úgy hallottam ez az 1100-as blokk már elég megbízhatóra sikerült. Eddig sok tapasztalat nincs vele minden jónak tűnik. De majd tavasszal jön a tesztelés csak jöhetne már a jó idő
v4 ben csak APRC-s változatokat, lehetőleg minimum 2011 től felfele !
Amire figyelj!
A) verzió! Ha 2017 után gyártott modelt veszel (mind1 hogy tuono vagy a sport kivitel) utcai használat mellett
contra:
- szelephézag és rugók 20.000 km -nél ellenőrizni kell, de ezeknél már legtöbb esetben nem kell állítani csak 40e körül
- láncfeszítő és vezetőt is ellenőrizni kell
- 4000km -enként olaj csere szűrővel és csak a gyárilag előírt viszkozitásút és típust, ha eltérsz tőle akkor Motoul jöhet szóba CSAK (rendkívül szigorúan FULL sintetic olajat használj CSAK!)
pro:
Ha a fentiekre odafigyelsz a motor 100.000 km ig 99,99% ig patent megbízható lesz ;)
Az elektronikai csomagja és a blokk hülye biztos atom megbízható és halálpontos
Ha veszel egyet soha többé nem lesz se soros se v2-esed , csak v4
B) verzió! Ha 2011-2016 után gyártott modelt veszel (mind1 hogy tuono vagy a sport kivitel) utcai használat mellett
(itt sem kell félni de nem árt kicsit jobban odafigyelni)
contra:
- én nagyon keményen cibáltam a szarvát, így 36 ezernél elbúcsúzott a bal első szeleprugó és átrendezte a hengerfejet elől. 2017 utániaknál ilyen gond már nem lehet!!!!!!!
- 4000 e ként olajcsere csak az előírt
- 20.000 km enként olajpumpa csekkolni kell mert el - el kopik szegény
- 10.000 ként csekkolni kell a szelepeket rugókat utcai használat mellett, 20.000 felett a biztonság kedvéért CSERE az összes szeleprugó és tartozékai, megéri tián utángyártottra és akkor utána lehet szarni bele vagyis nyugodtabban kelsz fekszel !!!
- nagyon kényes az üzemi hőfokon való használatra, ergó 70 fok felett szabad csak bántani
- nagyon gyorsan melegszik egyébként és a városi használat kinyírja a motort, de (aki oda veszi az hülye)
- álló helyzetben meleg motornál elég nehezen veszi az ürest olyan 15e km után a váltója, a 2-est hajlamos nem szépen venni ha keményen használod és kilöki üresbe ha kellően elkoptattad a gyorsváltásokkal , de ez csak akkor jellemző ha a 15.000 km ből 5-6 ot pályán nyúzták
- fényszóró: gyári égőktől való eltérés mellékhatása úgy jelenkezik hogy megégeti a foncsort, csak a gyárival egyező égőre szabad cserélni
pro:
-v4 -es elmebeteg és ennyi legyen elég, ellenben az újabb típusokkal amik természetesen megbízhatóságban és erőben is sokkal jobbak, a 2012-13 előttő modellekre jellemző a középfordulati tartományban egy hatalmas lórugás szerű teljesítmény leadás úgy 5000-9000 fordulatig amit nem lehet hova tenni , folyamatos vigyorgásra készteti az embert és arra hogy semmi esetre se legyen képes normális közúti közlekedésre, az ujabbak már sokkal lineárisabban adják le a teljesítményt és persze erősebbek , de ez a fajta olaszos cigány jellemző ez benne van a 13-as évjáratokban és az előttiekben,
C) verzió 2011 előtti modellek
contra és pro: NE VEDD MEG , SZIGORÚAN TILOS, rengeteg beszállítói alkatrész gyártási hiba ultra kockázatos futásteljesítmény , megbízhatatlan ECU és teljesítményleadás és a lista végtelen
Sziasztok. Tervben van a v2 leváltása a v4-re. Érdekele mikre kell odafigyelni konkrétan ezeknél. Tipushibák stb. Meg hallok olyanokat hogy egy bizonyos évjárat előttieket nem érdemes megvenni. Ez mennyire igaz és ha az mikortól? Használtaurót nézegettem nem túl nagy a választék.
Sziasztok! Milyen olajat..... Mielőtt jönne a hozzámvágott papucs, nem a márkára gondolok, hanem arra, hogy kb. azt találtam a neten, hogy gyári előírás a:
2009-2014 15W-50
2015-2018 5W-40
2019- (factory 1100) 15W-50
Sziasztok.. lenne pár kèrdèsem a v4es tuonoval kapcsolatban. :) Idèn vettem 1 aprc s tuonot de nem teljesen egyèrtelmü a beallitasa.ha lenne valakinek kedve válaszolni pár kèrdèsre megköszönnèm.. akár privátban is,fbon v emailben.
Köszi az infót,csak akkor is bántó. A 14-èves millèmnek szebb hangja volt. :( azt mondta egy mester, hogy a feszítő alá kell egy távtartó,vagy o gyűrű.
ne aggódj miatta a vezérműláncok hangját hallod és mivel V4 a két-két szelepfedél közötti vájatban a légszűrő ház alatt 4 gumicső-torok vezeti a levegőt a szelepekhez és főleg ezen a területen felerősödik a zaj, de ez a fajta hidegen járáskori csörgés teljesen normális és soha nem utal hibára , egyszerűen csak ez ilyen. a 2016 os RR vagy RF változat is ugyan így zenél, meg kell várni míg rendesen felkapja az olajat és elég meleg lesz , kb 75 fokon üzemi hömérséklet elérésekor egyszer csak pik pak eltünik :) , én ezt a csörgést arra használom hogy mikor a motor abba hagyja akkor tudom hogy üzem meleg és mehetünk
Hali. Olyan kérdésem lenne,hogy az mitől lehet,hogy beindítás után néhány másodpercig csörög a blokk durván, aztán abbahagyja és után szépen jár? 2009 RSV4. köszi
Brutál ami különbség van vezetési élményben a japán és olasz motorok között. És az olaszok javára.
Amire figyelj!
A) verzió! Ha 2017 után gyártott modelt veszel (mind1 hogy tuono vagy a sport kivitel) utcai használat mellett
contra:
- szelephézag és rugók 20.000 km -nél ellenőrizni kell, de ezeknél már legtöbb esetben nem kell állítani csak 40e körül
- láncfeszítő és vezetőt is ellenőrizni kell
- 4000km -enként olaj csere szűrővel és csak a gyárilag előírt viszkozitásút és típust, ha eltérsz tőle akkor Motoul jöhet szóba CSAK (rendkívül szigorúan FULL sintetic olajat használj CSAK!)
pro:
Ha a fentiekre odafigyelsz a motor 100.000 km ig 99,99% ig patent megbízható lesz ;)
Az elektronikai csomagja és a blokk hülye biztos atom megbízható és halálpontos
Ha veszel egyet soha többé nem lesz se soros se v2-esed , csak v4
B) verzió! Ha 2011-2016 után gyártott modelt veszel (mind1 hogy tuono vagy a sport kivitel) utcai használat mellett
(itt sem kell félni de nem árt kicsit jobban odafigyelni)
contra:
- én nagyon keményen cibáltam a szarvát, így 36 ezernél elbúcsúzott a bal első szeleprugó és átrendezte a hengerfejet elől. 2017 utániaknál ilyen gond már nem lehet!!!!!!!
- 4000 e ként olajcsere csak az előírt
- 20.000 km enként olajpumpa csekkolni kell mert el - el kopik szegény
- 10.000 ként csekkolni kell a szelepeket rugókat utcai használat mellett, 20.000 felett a biztonság kedvéért CSERE az összes szeleprugó és tartozékai, megéri tián utángyártottra és akkor utána lehet szarni bele vagyis nyugodtabban kelsz fekszel !!!
- nagyon kényes az üzemi hőfokon való használatra, ergó 70 fok felett szabad csak bántani
- nagyon gyorsan melegszik egyébként és a városi használat kinyírja a motort, de (aki oda veszi az hülye)
- álló helyzetben meleg motornál elég nehezen veszi az ürest olyan 15e km után a váltója, a 2-est hajlamos nem szépen venni ha keményen használod és kilöki üresbe ha kellően elkoptattad a gyorsváltásokkal , de ez csak akkor jellemző ha a 15.000 km ből 5-6 ot pályán nyúzták
- fényszóró: gyári égőktől való eltérés mellékhatása úgy jelenkezik hogy megégeti a foncsort, csak a gyárival egyező égőre szabad cserélni
pro:
-v4 -es elmebeteg és ennyi legyen elég, ellenben az újabb típusokkal amik természetesen megbízhatóságban és erőben is sokkal jobbak, a 2012-13 előttő modellekre jellemző a középfordulati tartományban egy hatalmas lórugás szerű teljesítmény leadás úgy 5000-9000 fordulatig amit nem lehet hova tenni , folyamatos vigyorgásra készteti az embert és arra hogy semmi esetre se legyen képes normális közúti közlekedésre, az ujabbak már sokkal lineárisabban adják le a teljesítményt és persze erősebbek , de ez a fajta olaszos cigány jellemző ez benne van a 13-as évjáratokban és az előttiekben,
C) verzió 2011 előtti modellek
contra és pro: NE VEDD MEG , SZIGORÚAN TILOS, rengeteg beszállítói alkatrész gyártási hiba ultra kockázatos futásteljesítmény , megbízhatatlan ECU és teljesítményleadás és a lista végtelen
2009-2014 15W-50
2015-2018 5W-40
2019- (factory 1100) 15W-50
Hát ez akkor most hogyan!?