tyt.. te a fél motort szétszedted egy lánccseréhez..
Elég az excenter mögötti 2 csavart illetve a sasszeges csavart LELAZÍTANI.
utána aztán egy tengelyt beledugni a kerék megfelelő nyílásába.
KALAPÁCCSAL.. PONTOZÓVAL.. te ÁLLAT.. össze vagy az a motor gányolva.
Gratulálok a láncvédő leszedéséhez is.. a lánc is simán lejön a tengelyről
ha TANK lenne akkor esetleg lenne annyira laza..
De a pontozóhoz gratulálok gánymester
Hali all!nekem 50es af replikám van és az a gond h csak 4 sebességes és vége csak 85-90 km/h.belelehet rakni vhogy 5. sebességet,vagy fogaskereket kellene benne cserélni nagyobbra???ha igen elsőt v hátsót??kössz előre is
Láncvédő ha van leszed /érdemes/, ja de ezen nincs, mert itt van a
garázsomban :D /. Ezután a hátsó lánckeréken lévő sasszeget
fogod és kiszeded.. A sasszeg alatti csavart kicsavarod /ha jól csal az
emlékezetem 30as csőkulccsal lehet leszedni, de nem vok benne biztos/.
Mégvalami, miközben lazítod lépj rá a hátsó fékre! Ezek után a lánckerék
lejön láncostól.
A lengővilla végében alul találsz 2 csavart, azokat kicsavarod /imbusz/,
ezzel kilazítod az excentert... Ha leszedted a hátsó lánckereket rájössz a
láncfeszítés lényegére, minden félkarú lengővillás mocin így van megoldva..
Van egy fészek a tengelynek, abban egy asszimetrikus cucc /excenter a neve/
és lyukak vannak rajta. Az excenterben pedig a tengely. Érdemes az excenter
környékét csavarlazítóval befújni mert általában oda van gyógyulva. Egy
pontozóval és kalapáccsal óvatosan elkezded forgatni az excentert, nem kell
sokat fordítani csak h kicsit hátrébb kerüljön a tengely. Ezek után ne
szorítsd meg a lengővilla alján a 2 csavart, mert még be kell lőni pontosan
az excentert! Láncot szét kell bontani a bontószemnél /kis fogóval fél perc
alatt szétszedhető/, különben a feszítés után nem fog visszamenni
lánckerekestől! Ha szétbontottad a láncot, akkor rakd sebességbe, hogy ne
tudd a láncot kihúzni a blokkból mert akkor szoptad :D
Hátsó lánckerék felrak, lánc ráfűz, és a végén összerakod a láncot. Meglátod
mennyire laza, lánckerék, lánc leszed, és szükség szerint fordítassz még az
excenteren. Ha megfelelő a lánc feszessége akkor:
-lengővilla végében alul 2 csavar megszorít.
-hátsó lánckerék rárak
-lánc rárak
-lánckereket tartó anyát visszarak /alátéttel!/
-sasszeg vissza
na jelenleg is suliba járok, én már a 2 éves nappali tagozatban vok
sajnos nem láttam , de megnéztem volna, ezért nem tok mit mondani.
de szerintem , azaz a képek alapján amit bedobáltál a mocikról, nem hiszem hogy gány lett volna.
már az elején se értetem hogy lehet lecsiszolni a kromot a teloról.
de mindegy.
Csak egyet nem értek,arról én hol tehetek?mind1,én már ezt lezártam.jókat motoroztam vele.
kishapsi,már elvégezted a sulit,vagy még ottvagy?te 2 évesbe,vagy 1évesbe nyomod/nyomtad?
Ekkora port kavart az a mito,vagy mi a franc van?
már kész!! nem én csinálom, hanem a tanárom(aszalós p.)
az árakat nem teljesen találtad el henger+dugó 175,000 ft
a tekercset asszem nem baszta szét.
meg a blokkot se.
de nem vagyok benne biztos
kishapsi.. akkor azt megköszönte a lendkerék alatti gyújtótekercs is..
90rugó.. a műanyag deklibe is lehet hogy belevert... vagy 5-6 ruppó.. akkor ha a lendkerék is sérült az is legalább 90 asszem.. törött főtengelycsapágy az jóttesz..
új henger/dugó kb 70 .. új főtengely.. uhhh... ha nem repedt a blokk..
Ez tökönlövés..
Akkor mi lesz azzal a motorral? Felújítjátok.. vagy alkatrész lesz belőle?
mitogeri
el is felejtettem irni, hogy az álltalad gányold mito( mito7gang állítása szerint) most végülis azért ment szét, mert a lendkerékről leszakadtak a szegecsek, és a kiegyensulyozottlanságtól elkezdte cibálni a főtengely, széttörte a főtengely csapágyat, és akasztott a hengernek is.
amúgy + ez a fényezés mizéria, tényleg egy kicsit fárasztó, nekem se jön be a repsol festés egy aprilián, de ez az én véleményem.
viszont a nagyhátamvan, én vagyok a faszacsávó,szerintem értekhozzá ezért beigatok embereket gyülölök.
én csak 70 nyomtam fekve, míg nem volt a balesetem, most a 30 is sok lenne szerintem, DE csukott szemmel összerakok, egy husaberget vagy husqvarnat, vagy nyitott szemmel, bármilyen motort.
de én megmaradok az 1 henger hosszúrigóutnál.
azért megírhatnád miért szeretted a laza láncot rajta.. meg azt is hogy ez tipikusan ezzel a típussal kapcsolatban.. mit jelent.. hogy kell feszíteni.. miért lazul.. esetlegesen..
ilyesmiket mesélj el...nekem.. mert te értesz hozzá igaz annyira hogy ezeket is tudnod kell.. És Ez CSAK karbantartás... semmi komoly..
Az enyém szerelési hiából adódóan elrepedt.. és valaki geci módon összetaknyolta. úgy.. hogy a váltótengely végén ami a főtengelyhez a legközelebb van.. a jobb oldali csapágy nem volt képes forogni.. mert az oda úgymond.. besült.. mivel 5 kilóskalapáccsal lett beletéve .. gondolom.. Tehát.. darálta a tengelyét.. ezért.. csere lett az egész.
Nekünk a Mito evo egy forinttal se volt kevesebbe .. ugyanakkor.. ugyanazokat kellett cserélni.. majdnem ugyanannyiért... Annyi különbséggel hogy egyszer csúszott a Mito.. és 70 rugó volt rá a fejidom lámpával.. magában.. összesen ezt nem szeretem a Mito-ban.. hogyha esel vele.. akkor nagyobb tökönszúrás anyagilag az Apriliától..
Egyébként semmi gondom vele.
öreg te a saját motorodon úgy feszítesz láncot hogy leveszed
gratulálok.. pontozómester..
Kiérdemelhetnéd a GÁNYMESTER 2006 címet..
Én odaítélném neked Aprilia kategóriában--
Inkább ne írtad volna
Ja.. és ne reagájjá.. ne süllyedj a szintemre..
Erre nem lehet válaszolni..
Szóval így is lehet... de nem így kell
Elég az excenter mögötti 2 csavart illetve a sasszeges csavart LELAZÍTANI.
utána aztán egy tengelyt beledugni a kerék megfelelő nyílásába.
KALAPÁCCSAL.. PONTOZÓVAL.. te ÁLLAT.. össze vagy az a motor gányolva.
Gratulálok a láncvédő leszedéséhez is.. a lánc is simán lejön a tengelyről
ha TANK lenne akkor esetleg lenne annyira laza..
De a pontozóhoz gratulálok gánymester
de így kell megfeszíteni...
Láncvédő ha van leszed /érdemes/, ja de ezen nincs, mert itt van a
garázsomban :D /. Ezután a hátsó lánckeréken lévő sasszeget
fogod és kiszeded.. A sasszeg alatti csavart kicsavarod /ha jól csal az
emlékezetem 30as csőkulccsal lehet leszedni, de nem vok benne biztos/.
Mégvalami, miközben lazítod lépj rá a hátsó fékre! Ezek után a lánckerék
lejön láncostól.
A lengővilla végében alul találsz 2 csavart, azokat kicsavarod /imbusz/,
ezzel kilazítod az excentert... Ha leszedted a hátsó lánckereket rájössz a
láncfeszítés lényegére, minden félkarú lengővillás mocin így van megoldva..
Van egy fészek a tengelynek, abban egy asszimetrikus cucc /excenter a neve/
és lyukak vannak rajta. Az excenterben pedig a tengely. Érdemes az excenter
környékét csavarlazítóval befújni mert általában oda van gyógyulva. Egy
pontozóval és kalapáccsal óvatosan elkezded forgatni az excentert, nem kell
sokat fordítani csak h kicsit hátrébb kerüljön a tengely. Ezek után ne
szorítsd meg a lengővilla alján a 2 csavart, mert még be kell lőni pontosan
az excentert! Láncot szét kell bontani a bontószemnél /kis fogóval fél perc
alatt szétszedhető/, különben a feszítés után nem fog visszamenni
lánckerekestől! Ha szétbontottad a láncot, akkor rakd sebességbe, hogy ne
tudd a láncot kihúzni a blokkból mert akkor szoptad :D
Hátsó lánckerék felrak, lánc ráfűz, és a végén összerakod a láncot. Meglátod
mennyire laza, lánckerék, lánc leszed, és szükség szerint fordítassz még az
excenteren. Ha megfelelő a lánc feszessége akkor:
-lengővilla végében alul 2 csavar megszorít.
-hátsó lánckerék rárak
-lánc rárak
-lánckereket tartó anyát visszarak /alátéttel!/
-sasszeg vissza
na meggyőztelek?
sajnos nem láttam , de megnéztem volna, ezért nem tok mit mondani.
de szerintem , azaz a képek alapján amit bedobáltál a mocikról, nem hiszem hogy gány lett volna.
már az elején se értetem hogy lehet lecsiszolni a kromot a teloról.
de mindegy.
kishapsi,már elvégezted a sulit,vagy még ottvagy?te 2 évesbe,vagy 1évesbe nyomod/nyomtad?
Ekkora port kavart az a mito,vagy mi a franc van?
az árakat nem teljesen találtad el henger+dugó 175,000 ft
a tekercset asszem nem baszta szét.
meg a blokkot se.
de nem vagyok benne biztos
90rugó.. a műanyag deklibe is lehet hogy belevert... vagy 5-6 ruppó.. akkor ha a lendkerék is sérült az is legalább 90 asszem.. törött főtengelycsapágy az jóttesz..
új henger/dugó kb 70 .. új főtengely.. uhhh... ha nem repedt a blokk..
Ez tökönlövés..
Akkor mi lesz azzal a motorral? Felújítjátok.. vagy alkatrész lesz belőle?
el is felejtettem irni, hogy az álltalad gányold mito( mito7gang állítása szerint) most végülis azért ment szét, mert a lendkerékről leszakadtak a szegecsek, és a kiegyensulyozottlanságtól elkezdte cibálni a főtengely, széttörte a főtengely csapágyat, és akasztott a hengernek is.
amúgy + ez a fényezés mizéria, tényleg egy kicsit fárasztó, nekem se jön be a repsol festés egy aprilián, de ez az én véleményem.
viszont a nagyhátamvan, én vagyok a faszacsávó,szerintem értekhozzá ezért beigatok embereket gyülölök.
én csak 70 nyomtam fekve, míg nem volt a balesetem, most a 30 is sok lenne szerintem, DE csukott szemmel összerakok, egy husaberget vagy husqvarnat, vagy nyitott szemmel, bármilyen motort.
de én megmaradok az 1 henger hosszúrigóutnál.
ilyesmiket mesélj el...nekem.. mert te értesz hozzá igaz annyira hogy ezeket is tudnod kell.. És Ez CSAK karbantartás... semmi komoly..
nem kívánlak megzavarni..
Addigis motorozom tovább..
nem mondok inkább semmit.
kellemes estét...
Ezért bocs mindenkinek...
A tyt gyerektől azért szívesen hallanám fogalmai szerint mitől leélt egy féléves 100rugós fényezés..
Tyt gyerek bedugult? vagy szétrepedt az izomtól? Vagy csak fingja sincs arról amin ült.
Egyébként semmi gondom vele.