Én a saját tapasztalatomat írom!
Most járok, vagyis már rég befejeztem a kresz tanf.-ot, jelenleg a vizsgára várok 07.20.- óta. Kb 2 napja hívtak, 08.27.-re kaptam vizsga időpontot. Na ha minden ilyen gyors ütemben halad...... ja és van 2-3 ismerősöm aki ugyanebben a cipőben jár, bár az is igaz ezek mind Bp.-i iskolák.
Valahogy így. Ezért is kár kijelenteni bármiről, hogy "kevés a túrázáshoz". Mert akárhogy málházom is, az én tempómban le fog menni a térképről az 50 lovával, azzal a halovány mosollyal, amiről elneveztem, mert sose fogom kirángatni belőle a max teljesítményét :D
Ha pedig abban a helyzetben lennék, simán indulnék neki kisebb géppel is a világnak, mert nekem az új helyek fölfedezése, a tájak látványa adja a túra örömét, a kanyarban meg megint nem a lovak döntik a motort.
Hát igen papíron lehet hogy nem sokkal erősebb. Ezt aláírom. De mind terhelhetőségre, mind kényelemre túlmutat rajta. Igazából nekem a terhelhetőség is fontos, mivel a barátnőm is szeret világot látni. Na nem ő a teher a kicsit több mint 50 kilójával. De mint minden nő, ő is szeret 3 napra 5-6 pár cipőt bepakolni. Szóval az én céljaimnak nem felel meg a KLE. Ha csak itt a környéken kellene mászkáló motor, lehet megfontolnám. Mert olcsó és megbízható.
1 doboz + 1 személy + hátizsák+ tanktáska 140-150-es tempó nem jelent gondot!
Na de mindegy mert ebből már úgyse jövök ki jól!
Spiti nem akartalak megbántani!
Dipshit én meg tudom hogy állsz hozzá a kawásokhoz olvastam annó az er5-ös topikba az agymenéseid! (GS 500/550 a szent tehén)
Mellesleg az AT csak 60 le a KLE meg 50 le!
De ettől a két motort nem kell 1 lapon említeni!
KLE-t 500-ast vezetek A-s jogsin is, meg sok kilómétert gurultam vele, meg sok motorral. Tudom hogy mindenki azt szereti ami a garázsban áll. Tudom, mivel TS-em van (holnap után már Africa Twin 750) és most csinálom a jogsit, nem lehet tapasztalatom más motorokról. De azt kell mondjam, hogy a kle 500, még így "szinte" kezdőként is egy unalmas motor számomra. A túrázás meg mindenkinek mást jelent szerintem. Az én elképzeléseimhez gyengécske. Az nekem nem fáj hogy neked tetszik. Sőt! Használd egészséggel sokáig. Nem rossz motor. És attól hogy egy TS ülésén ülök, nem azt jelenti hogy más motort még nem láttam. Nem feltétlenül kell gúnyos hangnemben szólni a másikhoz. De sebaj, 2 nap mulva már tapasztalt ember leszek, mert az adatlapomon nem TS-szerepel. Még egyszer! Nem a motorodat szóltam le, én csak a saját véleményem írtam. Neked meg az a véleményed hogy teljesen jó túrázni. Így lesz kerek a világ.
Kinek mit jelent a túrázás..
..mert ha azt jelenti hogy három doboz+utas, plusz 140-160as tempó, akkor tényleg nem elég egy 35kw-os gép (én ilyen okból cseréltem le a GS-t)
..ha pedig azt jelenti hogy 100-120-as tempó, kirándulás-barangolás, akkor arra már akár egy DRZ 400 is tökéletesen megfelel
alvaro F650-ese és az én KLE-m hasonló teljesítményű és nem hiszem h bármelyikünk is panaszkodna arra h kevés a gép a túrázáshoz!
Bár lehet h Te egy TS nyergéből jobban tudod a dolgokat!
Egyet értek. A 35KW még nem az a kategória amihez óriási tudás és tapasztalat kell. Szerintem ezek az 50 ló körüli 1 vagy 2 hengeres gépek nagyon alkalmasak kezdő ill. tanuló motornak. Legalábbis ha az ember elmúlt 20, és felelőséggteljesen tud gondolkodni. Nyilván egy 15 éves gyerek ne ezzel tanuljon mert meg sem bírja tartani. De ahogy szokták mondani, minden fejben dől el. Egy 250-es motor szerintem túrázásra nem jó. Főleg a 4 hengeres, aminek bár a végsebessége nagy a sor 4 miatt, de annyi erő már nincs benne hogy egy combosabb emelkedőn meginduljon. Igazából túrázni sem a 350-es DR-em, de még a KLE 500as sem jó. Ezeknél erősebb motor kell. Igazából nekem a motor 1hengeres vagy pedig V2. Mert bár ezeknek a végsebessége nem olyan nagy, de nyomatékból megoldanak mindent ha úgy alakul. Bár azért egy 600as Fazer sem rossz aszfalt túrákra, de a hangja az már nem tetszik. A V2 hangja sokkal dögösebb.
Én most csinálom a jogsit nagy A ra. Én 22 vagyok. KRESZ 2 hét alatt. Rutin 1 hét alatt vizsgával együtt. Még a forgalmi van. Úgy néz ki hogy 2 hét lesz. És mindezt 2 műszakos munka mellett. Szóval szerintem 2 hónapba nagyon kényelmesen belefér.Még a lassabb iskoláknál, vagy elfoglaltabb embereknél is.
Már miért ne tudná befejezni?
3 hét a KRESZ az szeptember elejére meg van 2 hét rutin szeptember vége 2 hét forgalom október eleje!
Az én esetembe 2 hét alatt letudtam a rutint és a forgalmat. (3-3 alkalom)
Szia: Ha idén nem tudja befejezni, teljesen mind1 milyen okból és még nem töltötte be a 24. életévét akkor sajnos bukta a dolgot. Jan.01-től csak a 24. betöltöttek szerezhetnek "nagy A-t"!
Tehát aki mostanában kezdené az A korlátlant, de még nincs 24 az ne kezdje el, mert a jelen állás szerint (saját tapasztalat) nem sok esélye van az idei 100%-os befejezésre.
Én így tudom, múltheti infó. Bár itt minden percben váltotztatnak valamit.
250-es Hyóval (2 henger, igen) mentem viszonylag valamennyit (talán 6-8 ezret, tudja a fene), 2 személlyel is. Némi tapasztalat így gyűlt 250-es témában, és nekem az jött le, hogy a plusz súlyt már eléggé megérzi, nagyon elveszik belőle a dinamizmus. Páromé a 250-es egyébként, ő legutóbb azt nyilatkozta, hogy a Tátrában nagyon el tudott volna képzelni erősebbet fölfele mászás közben, ott már eléggé pörgetni kell, ha egyáltalán gyorsulni akarsz vele. Az Alpok kapcsán hasonlóan vélekedett.
Mindettől függetlenül szerintem nyugodtan le lehet vele menni a térképről, csak vérmérséklet kérdése. A korlátai viszont megvannak, ez egyszerű tény.
A közel 3x akkora max nyomatékú egyhengeres F650-em (papírok szerint 37kW, akkor még tervben se volt A2, így pont nem találták el a határát, a mostaniakat belőtték 35-re ) szintén megérzi a plusz személyt meg a kaptatót, de a csökkenés bőven benne marad a "lesz@rom" tartományomban :D
Viszont egyáltalán nem érzem szemernyit se veszélyesebbnek, nem is értem, minek ennyi hülye kategória. Ha valaki Ak-val vagy A2-vel (és némi ésszel) felülne egy ilyenre, valahogy nem bírnám a társadalom ellenségének tekinteni
Hát ha a Prop-Tech megcsinálná ezt a visszakorlátozást az nem lenne rossz dolog. mivel én is beszoptam és csak Ak-m van és jövőre szeretnék egy 6kilós gépet. :)
Nekem volt több s4 250-es gépem is.Neked szerintem nem.
1.Egyikkel se volt gondom(normálisan be kell lőni a karbit,arra
érzékenyek mivel a japán klímára vannak állítva).
2.Nem megy?Az egyikből ki lett véve a 180-es tiltás és vígan ment kétkilót.
Nem a 250-es kategóriával van a gond, csak négyhengeresekkel, amik mütyür hengereikkel nagyon érzékeny szerkezetek. Közel sem az olcsó kategória egy olyan gyösz. De akinek a pénz nem számít, nyugodtan vegyen olyat.. mert biztos jó ahogy visít és közben alig megy.
Én úgy értelmeztem h bukja az addig megszerzett vizsgákat + a befizetett pénz is! Ha idén nem tudja befejezni akkor a jövőre érvényes szabályok szerint kell újracsinálnia!
Javítsatok ki ha tévedek!
Na ott tényleg nem!
Akkor meg van az első negatívum!
hyosung 250-es gépeiről is csupa jót hallottam!
Hagyjuk a 250-es kategóriát bár volt 250-es zzr-rem és megbízható volt bár az csak 2 henger!
A másik h én hallottam olyat h egy balesetnél kétely merült fel a motor teljesítményével kapcsolatban és utána jártak! Na de ez csak hallomás!
Most járok, vagyis már rég befejeztem a kresz tanf.-ot, jelenleg a vizsgára várok 07.20.- óta. Kb 2 napja hívtak, 08.27.-re kaptam vizsga időpontot. Na ha minden ilyen gyors ütemben halad...... ja és van 2-3 ismerősöm aki ugyanebben a cipőben jár, bár az is igaz ezek mind Bp.-i iskolák.