Ez logikus is a leírtak alapján, én viszont az említett Z750-esnél megtapasztaltak alapján, az pár tíz másodperc - szerintem 20 körül lehet az emlékeim szerint - sokat nem számíthat, ha csak a kényszerkeringetés miatt cirkulál a víz. Nyilván az akku miatt nem mehet a végtelenségig sem.
Én ezt úgy oldom meg, hogy hazafelé már csak "vitorlázok", a kecó egy kisebb domb aljában van, így oda üresben szoktam legurulni pl., de az utolsó pár km is csak olyan minimálisan egészséges fordulatszámmal.
Erdekes, ez anno bennem is felmerult, mint kerdes - vajon miert megy egyik-masik motor ventije leallitas utan is, masoke meg nem?
Egy angol (motorokkal is foglalkozo, de alapvetoen repulos) gepesz ismerosomnek fel is tettem a kerdest es o azt mondta, hogy egyes hutorendszerekben a viz a homerseklet kulonbseg hatasara is tud keringeni, mas rendszerekben kevesbe, utobbiaknal nem is bajlodnak ezzel. Olyat is mondott, hogy ha a huton atfujt levego kello mertekben eri a blokk kulso, forro reszeit (pl. a leomloket) es emiatt van ertelme egy kis plusz legmozgasnak, akkor a gyarto gyakran ugy koti be a ventit, hogy gyujtas elvetele utan is menjen, amig a radiator hogombaja le nem kapcsolja.
Logika mondjuk van benne, de nyilvan ez csak az o elmelete/megfigyelese.
Gondolkodtam én is, de mint tudjuk, a tett halála az okoskodás. Így még nincs nekem semmim, igaz, ezét is, meg az előző Kawa hűtőjét is levettem már, kimostam, pontosabban átöblítettem, és kis méretre vágott sárgaréz pöcökkel hátulról előre kipiszkáltam a bogarak maradványát. Ami kicsit elhajlott lamella, azt kiegyenesítettem, kívülről is lemostam, elment egy délelőtt a vackolással, de jó lett.
De ha egyszer veszek, tuti hálósra ruházok be.
És egy ilyen még az autónak is hasznára lenne.
Bár nem értek hozzá, de azt gondolom, hogy egy venti levegőszállítási sebessége bizonyos haladási sebességig jobb lehet, ergo álló helyzetben a minden, de ha átlépi azt a sebességet, akkor csak ront a menetszél hatásosságán. Nekem, ahogyan én észrevettem, a nyári legnagyobb melegben (már amikor hajlandó vagyok elindulni, mert baszom hőségben nem) ha állok, elindul a venti, akkor utána már elég kis haladási sebességnél elhallgat, Hogy azért, mert visszahűl, vagy azért, mert a motor mondjuk automatikusan leállítja, de annyi bizonyos, hogy menet közben én még nem vettem észre, hogy bekapcsolt volna. Persze a haver Z750-ese gyújtáslevétel után még forgatja a ventit, az enyém nem. Igaz, ha a motor nem jár, akkor a vízpuNpa sem, így a még forgó venti hatása megkérdőjelezhető, de azért én nem veszem a bátorságot egy mérnökcsapat munkájának megkérdőjelezésére, csak fura. Számomra.
Azzal a fékcsővel tényleg peched volt, de azért azt meg kell hagyni, hogy nagyon pofás kis motor ez a Speed 400-as.
Szerintem jó eséllyel semmilyen más problémád nem lesz vele és sok örömöt fog neked még okozni :)
Szentul meg voltam gyozodve, hogy rajtam kivul az elmult 20 evben senki nem tervezett es gyartott hutovedot haloval...
En (is) pont azert terveztem meg sajat magamnak az 1400- re, mert amit arultak, kitakarta a huto felulet nagy reszet egytol egyig. Azota sem jott velem szembe konkurens termek.
A lenyeg a vedelen lenne... erre szolgal a rozsdamentes expandalt halo. A kulcsint meg a " karcsu" keret adja. 20 ev es majd 100 ezer km utan is erintetlenek a lamellak a huton, csak egy kis finom por reteg ami rabtud ulni a lamellakra. Kavicsok , bogarak fentakadnak a halon...
Nem tudok nyilatkozni a Speed 400-ról, nem tudom, mit tettek rá. A sajátom elég komoly cúgot csinál, de nyilván nem húz annyi levegőt át, mint mondjuk nyolcvanas tempónál a pucér menetszél csinálna.
"Márkatársaim", akik szeretik a motorjaikat karácsonyfává díszíteni bizony használnak ilyen koponyás-sasos lófüttyöket és amikor nyáron felvonuláson pózolnak - falkában, harminccal - akkor a menetszél mellé időnként bekapcsol a venti egy kis időre. Nekem hasonló városi araszolásnál max piros lámpánál állva pörög fel, elindulás után fél-egy percen belül elhallgat. Igaz, az én hűtőm nagyobb, mint az ER6-é és nyilván tizenegy-két kW-tal kevesebb a teljesítmény is.
A kapunál állva alapjáraton pötyög, ha mész, forulaton megy a vízpumpa is, nyilván az is számít. Sokáig megy a propeller, de gondolom lekapcsol egy idő után akkor is, ha álló helyben járatod. Mi legalábbis így (is) szoktuk a hűtőrendszer hibával kezelendő motorokat tesztelni, járatással, plusz külső k-hőmérővel figyelve. Mondjuk ER6-tal még nem volt dolgom ebből az origóból.
Természetesen csak saccolom, hogy a kis egyhengeres négyszázas indiai blokkhoz elég lesz a radiátor, ami majdnem akkora, mint az én nyolcszázasomé - még úgy is, ha 30% ki van takarva.
És amikor meg kell állni, és csak a réseken tud beszívni levegőt?
(Meg ahol nem illeszkedik pontosan.) A venti tud átszívni annyit egy hűtőn, mint a menetszél? Szerintem nem, mert a propeller tuti kisebb területű, mint az egész hűtő. A sajátomból látva sem, mert amikor nyáron valamiért megállok és bekapcsol a venti, a feszmérőn látom, hogy kicsit leesik, de amint elindulok, szinte azonnal le is áll, gondolom mert elég neki a menetszél, míg ha itthon megállok kinyitni a kaput, bekapcsol, és a venti tök sokáig megy, amig visszahűti magát, tehát ebből gondolom, hogy a venti azért nem hűt annyira.
Sőt, a korábbi Kawánál volt olyan is, hogy lendületesen haladtam, útfelbontás, hirtelen, szinte azonnal megálltam a 100 körüli sebességről, a motor ugye abban a pillanatban még legalább annyira meleg volt, de hiába kapcsolt be a venti, kigyulladt egy piros jelzés a műszerfalon pár másodperc múlva.
Mert az a legjobb, természetesen. Sűrűbb, de drótból szőtt.
Ezek a lézervágottak nagy sliccekkel operálnak és emiatt kis kavicsokat be tudnak repülni, amik a védő mintájától függően fel tudnak gyűlni mögötte adott magasságig, ha a gazdi nem figyel.
Kis 30 kW-os blokkhoz képest elég nagy a hűtője, sztem el fogja bírni. Max a ventilátor kicsit többet fog menni, de megfőzni nem tudja a blokkot. Sok ennél rosszabbat láttam már sasos-koponyás kivitelben, ez még istenes.
Ez a Jawa hűtővédő ugyanakkor... A hűtés veszélyétől óvja a radiátort :D
Lámparács,Temus 1900.- Kicsit meg kellett dolgozni harapófogóval a felfogató szárait, hogy felférjen. Hűtőrács, Aliexpress. Az egyik furatot közel 1 cm-rel feljebb kellett fúrni, hogy stimmeljen, de harmadannyiba sem volt, mint egy hasonló eredeti kiegészítő. Olcsó húsnak híg a leve...,de legalább nem aranyárban voltak.
Én ezt úgy oldom meg, hogy hazafelé már csak "vitorlázok", a kecó egy kisebb domb aljában van, így oda üresben szoktam legurulni pl., de az utolsó pár km is csak olyan minimálisan egészséges fordulatszámmal.
Egy angol (motorokkal is foglalkozo, de alapvetoen repulos) gepesz ismerosomnek fel is tettem a kerdest es o azt mondta, hogy egyes hutorendszerekben a viz a homerseklet kulonbseg hatasara is tud keringeni, mas rendszerekben kevesbe, utobbiaknal nem is bajlodnak ezzel. Olyat is mondott, hogy ha a huton atfujt levego kello mertekben eri a blokk kulso, forro reszeit (pl. a leomloket) es emiatt van ertelme egy kis plusz legmozgasnak, akkor a gyarto gyakran ugy koti be a ventit, hogy gyujtas elvetele utan is menjen, amig a radiator hogombaja le nem kapcsolja.
Logika mondjuk van benne, de nyilvan ez csak az o elmelete/megfigyelese.
https://kotaji-kerites.hu/mehe...
https://kotaji-kerites.hu/rostaszovetek
De ha egyszer veszek, tuti hálósra ruházok be.
És egy ilyen még az autónak is hasznára lenne.
Szerintem jó eséllyel semmilyen más problémád nem lesz vele és sok örömöt fog neked még okozni :)
En (is) pont azert terveztem meg sajat magamnak az 1400- re, mert amit arultak, kitakarta a huto felulet nagy reszet egytol egyig. Azota sem jott velem szembe konkurens termek.
A lenyeg a vedelen lenne... erre szolgal a rozsdamentes expandalt halo. A kulcsint meg a " karcsu" keret adja. 20 ev es majd 100 ezer km utan is erintetlenek a lamellak a huton, csak egy kis finom por reteg ami rabtud ulni a lamellakra. Kavicsok , bogarak fentakadnak a halon...
"Márkatársaim", akik szeretik a motorjaikat karácsonyfává díszíteni bizony használnak ilyen koponyás-sasos lófüttyöket és amikor nyáron felvonuláson pózolnak - falkában, harminccal - akkor a menetszél mellé időnként bekapcsol a venti egy kis időre. Nekem hasonló városi araszolásnál max piros lámpánál állva pörög fel, elindulás után fél-egy percen belül elhallgat. Igaz, az én hűtőm nagyobb, mint az ER6-é és nyilván tizenegy-két kW-tal kevesebb a teljesítmény is.
A kapunál állva alapjáraton pötyög, ha mész, forulaton megy a vízpumpa is, nyilván az is számít. Sokáig megy a propeller, de gondolom lekapcsol egy idő után akkor is, ha álló helyben járatod. Mi legalábbis így (is) szoktuk a hűtőrendszer hibával kezelendő motorokat tesztelni, járatással, plusz külső k-hőmérővel figyelve. Mondjuk ER6-tal még nem volt dolgom ebből az origóból.
Természetesen csak saccolom, hogy a kis egyhengeres négyszázas indiai blokkhoz elég lesz a radiátor, ami majdnem akkora, mint az én nyolcszázasomé - még úgy is, ha 30% ki van takarva.
(Meg ahol nem illeszkedik pontosan.) A venti tud átszívni annyit egy hűtőn, mint a menetszél? Szerintem nem, mert a propeller tuti kisebb területű, mint az egész hűtő. A sajátomból látva sem, mert amikor nyáron valamiért megállok és bekapcsol a venti, a feszmérőn látom, hogy kicsit leesik, de amint elindulok, szinte azonnal le is áll, gondolom mert elég neki a menetszél, míg ha itthon megállok kinyitni a kaput, bekapcsol, és a venti tök sokáig megy, amig visszahűti magát, tehát ebből gondolom, hogy a venti azért nem hűt annyira.
Sőt, a korábbi Kawánál volt olyan is, hogy lendületesen haladtam, útfelbontás, hirtelen, szinte azonnal megálltam a 100 körüli sebességről, a motor ugye abban a pillanatban még legalább annyira meleg volt, de hiába kapcsolt be a venti, kigyulladt egy piros jelzés a műszerfalon pár másodperc múlva.
Mindegy igazából, mert max a kényszerhűtés bekapcsol, ha nem elég neki a menetszél.
Ezek a lézervágottak nagy sliccekkel operálnak és emiatt kis kavicsokat be tudnak repülni, amik a védő mintájától függően fel tudnak gyűlni mögötte adott magasságig, ha a gazdi nem figyel.
Ez a Jawa hűtővédő ugyanakkor... A hűtés veszélyétől óvja a radiátort :D