Kellemes, napos idő fogadta a csapatokat Jerezben, ahol Tóth Imiék az új Apriliát tesztelikk.
február 25. péntek
Tóth Imi a harmadikként fejezte be ma 5órakor a Jerez-i tesztet, amikor a 3.helyen állt 1.49.302-vel. Valószínűleg ez az állás már így marad, mert eléggé lehűlt a levegő. Imi teljesen elégedett a csapat mindhárom napi (és egész eddigi) teljesítményével, és a saját magáéval is, bár ahogy elmondta, ma elvileg jobbat kellett volna mennie, mert még szebb idő volt mint tegnap. Azonban tesztelni jöttek, azaz mindent kipróbálni, mindezek ellenére fontos a helyezés is, amire méltán lehetnek büszkék. Délelőtt teszteltek egy újfajta gumit, amivel jó 30kör elment, mert a futóművet próbálták hozzáállítani, de nem sikerült, nem volt jó, így levonva a konzekvenciát rájöttek, erre a pályára nem való ez a gumi. Ez után visszatették a beváltakat, és Imi egyből elkezdett 1.49.-körüli időket menni. Amikor 1.49.302-t ment, kijött kerékcserére és egy kis pihenőre. Visszament, és a ’gumi-járatós’ köre után kezdett volna begyorsulni, de nem várt meglepetésként az egyik kanyart vizesen találta. Beindult ugyanis a pálya mentén egy locsolófej és a szél egyenletesen a pályára fújta a vizet. Jó 15percig áztatta a pályát, amíg ki nem kapcsolták. Imi pár kör után kijött a boxba és várták, hogy felszáradjon a pálya. Az óra viszont már 5-öt mutatott, lehűlt az idő, így a főszerelő végleg kihívta Imit, mert már úgysem tudott volna javítani. Vincent Braillard viszont még a pályán maradt, hiszen őrá még ráfér a gyakorlás, időeredménytől függetlenül. Ő is tesztelte az újfajta gumit, ami nála sem vált be. A mai napra már el is fáradt egy kicsit és zavarta az egyre erősödő szél. Mint elmondta, még jobban meg kell ismerkednie az Apriliával, mert ’nagyon más érzés’.
A három napot összegezve, teljesen elégedett az egész csapat, minden betervezettet sikerült véghezvinniük, és az eredmények magukért beszélnek!
Legközelebb Imivel a BNV-n megrendezett Motorkiállításon találkozhattok, az APRILIA standján, ahol ki lesz állítva a csapat kamionja is, az új, idei design-nal.
február 24. csütörtök
Kellemes napos idő fogadta a mai tesztelőket. Csak 250-es csapattal bővült a mai létszám, így összesen 20 125cc-s pilóta rótta a köröket. Tóth Imi fél 12 körül gurult a pályára és egyből erősen kezdett, máris felugrott az 5.helyre. Aztán rövidesen az első helyen tartotta magát órákon át. Némi gondjuk akadt a motorral, mert egy picit dadogott. A karburálásra gyanakodtak, de 1 órányi sorozatos box-kiállás után kiderült, hogy egy elektronikai hiba okozza az apró befulladásokat. Imi elmondta, hogy 'tulajdonképpen jó volt minden', elégedett az új motorral, főleg, mert még nem is 100%-os, nincs benne minden tuti alkatrész. Elégedett a csapat is, hiszen többször is a legjobb körideje körüli időket futott, és mindezt végig egyedül érte el, nem pedig szélárnyékban bebújva valaki mögé, mint ahogy sokan csinálják. Csináltak egy 'fél' versenyszimulációt is, 12 kört ment egyhuzamban, ez is nagyon jól sikerült, mert a körök közti időkülönbség végig maximum 3 tized maradt. Imi 16:40-kor fejezte be mai edzését, a főszerelő hívta ki, hogy mára elég volt ennyi, a dugóban úgyis már 300km volt. Amikor abbahagyta az állás a következő volt:
1) Lai - 1.49.143 - Racing World (volt GLOBET.com) gyári támogatottságú HONDA
2) Tóth - 1.49.250 - Team Hungary - privát APRILIA
3) Bautista - 1.49.742 Seedorf RC3 - gyári támogatottságú HONDA
4) Faubel - 1.50.139 Team ASPAR - APRILIA
5) Meglio - 1.50.245 Racing World (volt GLOBET.com) gyári támogatottságú HONDA
...
20) V.Braillard - 1.51.759
Imi tehát 65 kört ment, sokszor az utolsó körében mért legjobb idejéhez közeli időket. Az, hogy az utolsó körben még tudott javítani a 300km-es dugójával, az nagyon jó eredmény!
A csapat másik versenyzője Vincent Braillard élvezte a mai napot, rengeteget javított, nagyon tetszik neki az új, kittes motor (ilyennel még nem ment). Pár apró dolgot még nem sikerült beállítaniuk, de azt ígéri holnapra mégjobb lesz!
február 23. szerda
Érdekes volt, ahogyan a MotoGP-s Kawasaki, vagy éppen egy Ducati húz el a 125-ösök mellett. Szóval a színvonal igazi GP szintű. Szerencsére az időjárás is kedvez, bár ma egy erős zápor több órára leállította a tesztet, de elötte és utána is kellemes napsütéses idő volt. A Team Hungary már az új motorokkal tesztel, de teszt lévén nem pazarolnak, így még nem vetnek be minden új alkatrészt (pl. az új idomot sem) és a fogyóeszközökkel is ’spórolnak’. Ez történt ma is. Mivel az időjárás nem volt a legmegfelelőbb és ez a tesztnap csak 50%-osnak mondható, Tóth Iminek nem tettek be új főtengelyt, hanem a legutóbb Valenciában használttal ment. A főtengelyt 7-800km-enként szokták cserélni, de Imiében ma az utolsó, 32. köre után már 1300km volt benne. Ez a mai napra tökéletesen megfelelt, ám holnapra újat tesznek be. Imi fél 6-kor jött le a pályáról, akkor épp 2. volt Lai mögött, a 25.körében mért legjobb idejével 1.54.5-tel. Ez után a többiek még fél órát mentek, így páran bejöttek elé.
A végső sorrend tehát:
1. Fabrizio Lai – HONDA - 1.52.0
2. Sergio Gadea – APRILIA – 1.53.9
3. Mike DiMeglio – HONDA – 1.54.0
4. Alvaró Bautista – HONDA – 1.54.0
5. Imre Tóth – APRILIA – 1.54.5
…
11. Vincent Braillard – APRILIA – 1.58.6
Imi a 2.legjobb Apriliás volt ma, és Gadea a spanyol Team Aspar-nál versenyez, ahol idén 4 versenyző is indul. Lai, DiMeglio és Bautista gyári támogatottságú Hondával versenyez. A 125cc-s mezőnyben egyébként 13 versenyző ment ma, ebből Vincent a 11-ik lett. Ő új főtengellyel 51 kört ment. Neki nagyon fontos, hogy sokat motorozzon, hiszen még meg kell ismernie és szoknia az Apriliát és a kittes motort.
A mai napot összegezve elégedett a csapat tehát, teljesítették a gondosan eltervezett feladatokat, beállították a motorokat, teszteltek új dolgokat.
Kapcsolódó anyagok: