Elfogadták 2005-re csapat nevezését, így egyre inkább úgy tűnik, hogy a Road Racing Team Hungary állandó helyet kapott a MotoGP-ben.
Óriási érdem ez idősebb Tóth Imrének, aki megalapította és fogalommá tette ezt a magyar, nemzeti színekben versenyző csapatot, amelyre méltán lehet büszke az ország. Immáron harmadik éve fog részt venni a Gyorsasági Motoros Világbajnokságon a folyamatosan bővülő, fejlődő és szépülő csapat. Nemzetközi elismerést is elértek, hiszen az idén már több versenyző és több szerelő is jelentkezett a csapathoz.
Minta ahogy arról korábban beszámoltunk, a csapat hű marad az Apriliához, és új főmérnököt is szerződtettek Roberto Baglioni személyben. Ezen kívül a szerelőgárda is bővül, ezentúl minden motorhoz 2 szerelő, 1 telemetria-mérnök és 1 segédszerelő dukál, és természetesen a főszerelő, aki felügyeli mindkét motort.
Az első számú versenyző továbbra is ifj. Tóth Imre lesz, aki a Road Racing Team Hungary-t a megalakulása óta képviseli, ám a jól megszokott 25-ös rajtszám helyett, jövőre a 45-ös számú motort kell keresni a közvetítések alkalmával.
Kérdéses volt a második pilóta személye, hisze Vesa Kallio idei teljesítményével, és sorozatos bukásaival nem volt elégedett a csapat. Eleinte úgy tűnt, hogy Robbin Harms lesz a szerencsés kiválasztott, ám Robbin managere unfair módon az utolsó pillanatban közölte, hogy egy másik csapattal szerződnek le.
Újra fel kellett venni tehát a kapcsolatot a korábban jelentkezett versenyzőkkel, akik közül 3-an azonnal igent mondtak, így hirtelen a bőség zavara állt fenn. Hosszas mérlegelés után, a 19 éves svájci Vincent Braillardra esett a választás, aki az idei Európa Bajnokságban az összesített 8. helyen végzett a spanyol TMR Compectión csapattal. Vincent 26-os rajtszámmal fog indul a VB-n, és már nagyon várja a teszteket, hiszen elmondása szerint, az Aprilia, amivel az utolsó 2 EB futamon indult, sokkal jobban feküdt neki, és a jerez-i pályán eddig mért legjobb idejénél egyből 2 másodperccel jobban teljesített.
Kapcsolódó anyagok: