A Ducati Corse 18. SuperBike VB szezonja elé néz, amit ezúttal a Xerox-szal karöltve kezd meg.
A 2004-es világbajnok James Toseland, és csapattársa Regis Laconi az Ducati 999 új változatával állnak rajthoz idén, ami alatt nem csak a technikai módosítások értjük, hanem az új Xerox fehér fényezést. Személy szerint nekem a Fila valahogy jobban bejött, de valószínűleg itt is igaz a következő okosság: pénz beszél, kutya ugat.
Ha már a technikai módosításokat emlegettük, a mérnökök átdolgozták a blokkot, javítottak az aerodinamikai mutatókon, kicsit variáltak a vázon és az elektronikán is. “A blokkban a főtengelyen, a hajtókarokon és a dugattyúkon változtattunk, hogy nagyobb fordulatszámot és teljesítményt érjünk el. Ezen kívül elektromos önindítót is szereltünk a gépre, és a Shell-el közösen egy újfajta üzemanyagot és olajat is kifejlesztettünk. Ezeknek a módosításoknak köszönhetően 5 lóerővel erősebb a blokkunk, mint a tavalyi esztendőben.” – nyilatkozta kicsit részletesebben Ernesto Marinelli, a Ducati Superbike technikai igazgatója.
“Egy új, alumíniumból készült tankot fogunk felszerelni, és ez lehetővé teszi, hogy az összes elektromos berendezést, ami az F04-es elejében helyezkedett el, közvetlenül a villahíd mögé rakjuk, a jobb súlyeloszlás érdekében”
Az egyes rajtszámú bringa tehát átesett némi változáson. A kéthengereseknek fel kell kötniük a nadrágjukat, hiszen a 2005-ös év rendkívül izgalmasnak ígérkezik, hiszen a Yamaha és a Honda is nagy reményekkel vág neki az idei szezonnak.
Kapcsolódó anyagok: