Elsőre igazán jutányosnak tűnik a bolognai cég ajánlata, ugyanis a vevőjelöltnek egymillió eurót kell letennie, ha tulajdonossá akar válni a nagymúltú gyárban. Gyorsan tegyük hozzá - mielőtt felteszi valaki a Vaterára a nagyszülők balatoni ingatlanát -, hogy a háromszázmillió forint csupán a megállapodás első fele, a lényeg (milyen meglepő), az apró betűs részekben olvasható.
Aki megkaparintja a gyáregységet, annak vállalnia kell, hogy a részvénycsomagért cserében a cég hiteleinek törlesztését is a nyakába veszi, ami pedig több mint százmillió eurót jelent. A hírek szerint az Audi készen áll, hogy tárgyaljon az ajánlatról az olaszokkal, ám egy hónap haladékot kért, ami érthető is: ekkora pénzkivét már megterhelné az olyan gigacégek kasszáját is, mint a német autós konszern.
A vételi ajánlatról szóló beszámoló megemlíti, hogy az Audi vezetői nem csak gazdasági, de technológiai szempontból is fontosnak tartják az olasz motorgyár megvételét, ami könnyen lehet, hogy az első lépés lenne a Volkswagen-csoport térhódításában a motorkerékpár piacon.